A hned kousek pod tim, se dozvime ze autor tohoto clanku je na tom stejne, nebot...
Je autorem software LANGMaster, od roku 1991 do dneška se svými spolupracovníky vytvořil již tři zásadně modifikované verze software LANGMaster v celkovém objemu cca 2 miliony řádků zdrojového kódu.
5. Pouze výukové tituly LANGMaster získaly nejprestižnější česká ocenění Křišťálový disk 2003 a The Best of Invex 2002.
LANGMaster nezískal Křišťálový disk 2003, získala ho společnost Microsoft za otevřené řešení Moderní škola - brána vědění na bázi MS Class Server, kde je LANGMaster jen jednou z participujících firem spolu s AutoCont, Vogel Publishing a dalšími, produkt dodnes není komerčně dostupný a LANGMaster ho ani nenabízí.
Toto tvrzení je zcela pravdivé, výukový titul LANGMaster podle onoho odkazu skutečně žádný Křišťálový disk nezískal, vždyť je to na stránkách Invexu snad jasně napsané - ocenění získal vzdělávací systém "Moderní škola - Brána vědění:", výrobce Microsoft s. r. o. & LANGmaster international, s. r.o.
Co tedy pan Zika kritizuje?
Jinak v článku Jana Wágnera je uvedeno celkem 6 bodů, kde reklamu považuje za zavádějící. V odpovědi pan Zika zpochybňuje bod 5. (Křišťálový disk), které vyjádření je více či méně zavádějící je spíš věc vkusu. V reklamě bych to toleroval, jen některé prací prášky taky vyperou dočista dočita atd.
K podložení obvinění, že reklama je klamavá, by stačilo zbývjících 5.
Titulek "Nebýt uplácen za zveřejňování lživých informací" je zjevně chybný. Pan Wagner je obviněn, že není nezávislý ve vztahu k v předměu, o kterém píše. "Uplácen za zveřejňování lživých informací" je něco trochu jiného. Jan Wagner měl v podpisu nebo nottice uvést své angažmá v CZESHA a Bajt.
Můj osobní názor je takový, že LANGMaster nemůže čekat vřelé sympatie odborné veřejnosti. Kdo se dá do spolku s mafií, na tom holt nějaký smrádek ulpěje.
Na druhou stranu by se totiž dalo říci, že se tu objevila řada dosud nevídaných poloanonymních plecháčků a peříček atd. s maily na freemailech, kteří např. v jednom příspěvku zdůrazňují že o zůčastněných osobách nic neví, v druhém si naopak libují nad "rozklíčováním vztahu pana Wagnera". Celkem jednotně jim je však jasné, že obvinění z uplácení je pravda, dokonce tu teď přibylo nařčení ze zpronevěry.
Takže bych s konspiračními hypotézami raději nezačínal
byl bych velmi opatrny s tim "zakladnim" a "vsichni". Pokud se tyce motivace rodicu, kteri posilaji deti na dobre skoly, nezanedbatelnymi motivy jsou take "kvalitni vzdelani" a "spravne socialni prostredi". Chlubit se diplomem se v jistych kruzich povazuje za projev neschopnosti se prosadit jinak :-)
Svet je mnohem barevnejsi, nez by clovek cekal :-)
Pane Ziko,
obdivuji Váš bezostyšný pokus o obhajobu neobhajitelného. Zvláště mne zaujal odstavec o činech páně Barnuma, jehož metody tak dobře znáte a které společnost LANGMaster ve své reklamě tak často využívá. Paradoxem je, že na serveru společnosti LANGMaster je přiložená tisková zpráva s titulem Společnost Microsoft získala Křišťálový disk 2003, která je v přímém rozporu s původním tvrzením z www.branavedeni.cz i s Vaší argumentací. Z této tiskové zprávy jsem při psaní mého článku kromě jiného vycházel.
K Vašemu obvinění mohu uvést následující: od března do srpna minulého roku jsem spolupracoval při realizaci Projektu b@it Unie CZESHA ve dvou oblastech, nejprve při přípravě dodávek repasovaných počítačů do škol a poté při přípravě databáze českého výukového software, včetně testů jejich náročnosti na výkon PC. Unie CZESHA se angažuje v omezené míře skutečně i v iniciativě Škola bez hranic, ale nikoli prostřednictvím mé osoby.
Vzhledem k tomu, že se problematikou výukového software zabývám už téměř deset let jako konsultant, beta-tester, spoluautor i jako recenzent, pochopitelně spolupracuji na malém českém trhu externě s celou řadou jeho výrobců, kterým pak kupodivu nevadí, že jsem spolupracoval nebo spolupracuji i s jejich přímými konkurenty. Na rozdíl od Vámi uplaceného a zmanipulovaného testu Patrika Maliny pro PCWORLD mohu veškerá tvrzení a hodnocení z mého článku prokázat.
Jan Wagner
Společnost Microsoft získala Křišťálový disk 2003
Porota, složená ze zástupců odborných periodik a skupiny odborníků z akademické půdy, udělila ocenění Křišťálový disk 2003 v kategorii Aplikovaný software společnosti Microsoft za řešení MODERNÍ ŠKOLA - BRÁNA VĚDĚNÍ.
Společnost Microsoft získala na 13. mezinárodním veletrhu informačních a komunikačních technologií Invex 2003 ocenění Křišťálový disk 2003 v kategorii Aplikovaný software. Porota vybrala za vítěze této kategorie řešení MODERNÍ ŠKOLA - BRÁNA VĚDĚNÍ. Na projektu spolupracovaly se společností Microsoft firmy LANGMaster a AutoCont CZ. Společnost LANGMaster International zajistila pro řešení MODERNÍ ŠKOLA - BRÁNA VĚDĚNÍ výukový obsah. Technickým partnerem projektu se stala společnost AutoCont CZ, která má s výukovými programy zkušenost. Ve spolupráci se společností Microsoft totiž nabízí lokalizovaný Class server, který školám umožňuje propojit a vyměňovat mezi servery výukové materiály a rodičům nabízí přehled o školních výsledcích jejich dětí.
Ocenění převzali Jiří Devát, generální ředitel společnosti Microsoft pro Českou a Slovenskou republiku a Jan Průcha, generální ředitel společnosti LANGMaster International. "Máme zájem na tom, aby se rozvíjelo vědění. Jsem moc rád, že jedním z přihlášených produktů, které získaly Křišťálový disk byla právě BRÁNA VĚDĚNÍ," řekl Jiří Devát. "Microsoft si velmi váží ocenění Křišťálový disk. Je to i důkaz toho, že naši vývojáři nespí a Microsoft přináší na trh nové pohledy a vize, které si kladou za cíl nabídnout lidem takové technologie, které jim pomohou v naplňování jejich cílů," dodal.
Křišťálový disk 2003
Vyhlašovatel soutěže o Křišťálový disk, prestižního ocenění nejlepších
exponátů veletrhu Invex, je společnost Veletrhy Brno. Do hodnotící komise
usedají zástupci odborných periodik a odborníci z akademické obce.
Základní soutěžní kategorie:
O společnosti AutoCont CZ
AutoCont CZ a.s. je česká soukromá společnost založená v roce 1990. V
současnosti patří mezi nejvýznamnější dodavatele informačních a komunikačních
technologií v České republice. Aktivity jsou soustředěny do tří jednotek:
AutoCont Computer Services (ACS) - největší obchodní a servisní síť v oblasti
IT, dodávky HW, SW a služeb po celém území AutoCont Business Solutions (ABS) -
jednotka výhradně zaměřená na komplexní řešení informačních systémů pro
podnikovou sféru a AutoCont Managed Services (AMS) - jednotka zabývající se
provozem a outsourcingem informačních technologií nebo jejich částí. AutoCont
CZ, a.s. je součástí českého soukromého holdingu AutoCont a.s., který dále
vlastní například společnost AT Computers, a.s., největšího českého výrobce PC
a "broad line" distributora výpočetní techniky. AutoCont On Line, a.s. je
sesterskou společností, která společně s Českým Telecomem, a.s. je generálním
dodavatelem projektu "Internet do škol".
O společnosti LANGMaster International
Od svého založení vyvíjí a dodává multimediální vzdělávací systémy pro výuku
jazyků na osobních počítačích pod názvem LANGMaster. Nyní je nejvýznamnějším
vydavatelem vzdělávacích multimediálních produktů v České republice a patří
mezi přední světové společnosti zabývající se multimediální výukou jazyků. V
současné době jsou produkty dostupné v 25 jazykových verzích ve více než 70
zemích světa. V loňském roce překročil prodej 2 000 000 prodaných titulů v
mezinárodním měřítku. Cílem společnosti LANGMaster International, s.r.o. je
zkvalitnění vzdělávání lidí prostřednictvím informačních technologií nejvyšší
úrovně. Produkty LANGMaster využívají nejmodernější didaktické, vzdělávací a
technologické principy, aby tak přispěly ke zefektivnění celoživotního
vzdělávacího procesu na úrovni jednotlivců, škol, firem a institucí.
Kontakty:
E-mail: msczech@microsoft.com
Fax: +420-261 197 100
Poselství společnosti Microsoft v ČR
Posláním společnosti Microsoft je umožnit všem lidem a společnostem po
celém světě plně využít jejich potenciál. Prostřednictvím informačních
technologií nejvyšší světové úrovně, které jsou lokalizovány nebo přizpůsobeny
místnímu trhu, usilujeme o usnadnění života všude tam, kde lidé pracují, učí
se nebo si hrají. Microsoft přispívá také ke zkvalitnění vzdělávání, zvýšení
produktivity práce, podporuje rozvoj dovedností v oblasti informačních
technologií a počítačové gramotnosti, což umožňuje zvýšit konkurenceschopnost
našich firem a usnadnit integraci našeho státu do struktur EU.
A ještě vyjádření PCWORLD k testu Patrika Maliny:
Vytištěno ze stránek:
Datum vydání: www.pcworld.cz
22.01.2004 15:13:15
Vyjádření zúčasněných firem a redakce k testu výukového software, který zde byl zveřejněn
Redakce PC Worldu oznamuje, že test výukového SW, který byl uveřejněn na této stránce nebyl vytvořen v souladu se standardy nezávislého počítačového media, nýbrž že šlo o materiál vytvořený externím autorem na objednávku společnosti Langmaster International, s.r.o. a touto společností také zaplacený. Důkazy také nasvědčují tomu, že společnost Langmaster International, s r.o. (jedna z hodnocených firem) tento test před uveřejněním upravovala na svém počítači. Poté byl tento test podsunut našemu časopisu jako nezávislý test nezávislého novináře. Čtenáři na základě tohoto materiálu mohli nabýt názoru, který je v rozporu se skutečným stavem. PC World se tímto distancuje od níže uvedeného testu, jeho výsledků i popsaných nekalosoutěžních praktik a omlouvá se svým čtenářům i poškozeným firmám.
Pane Ziko,
můžete mi tedy vysvětlit tiskovou zprávu z Vašeho serveru Společnost Microsoft získala Křišťálový disk 2003, která tvrdí něco jiného? Trváte tedy na mnou napadeném tvrzení Pouze výukové tituly LANGMaster získaly nejprestižnější česká ocenění Křišťálový disk 2003 a The Best of Invex 2002?
Můžete také vysvětlit čtenářům všechny formulace z mnou napadených šesti bodů ze stránky Brána vědění společnosti LANGMaster International? Jak to je s inzerovaným oceněním LANGMaster v soutěžích World Summit Award 2003 a EUROPRIX Quality Seal 2002? Získal je LANGMaster nebo Young Digital Poland?
Omluvu PCWORLD naleznete na adrese http://www.pcworld.cz/pcw.nsf/57ef07e8d4b88f32c12568b40068e269/4dc421dac0b8de8ec1256e23004e1e6e?OpenDocument. Těžko mohu někoho mást já, nejspíše tak asi učinila redakce PC WORLD. Její postup je velmi podivný: nejprve zveřejní test bez uvedení autora na webu s linkem na home page, v textu testu jsou formulace, jakoby šlo o text z papírového vydání PC WORLDu s některými soubory na přiloženém CD. Pak test z home page stáhne a zveřejní citovanou omluvu opět s linkem na home page. Poté stáhne i omluvu po několikadenní odstávce serveru... Přitom všechny soubory jsou fyzicky stále přístupné přes již zveřejněné linky nebo jsou dostupné přejmenované.
Nezavislost, odborna zdatnost a autorita pana Maliny jsou pro me ale dostatecnou zarukou toho, ze jsou vysledky testu obhajitelne. S konkretnimio pripominkami k testu se vsak musite obratit na autora. Konkretni a odborna diskuse nad obsahem testu muze byt tim, co se od novinare ocekava - analyzou a porovnanim urovne vyukoveho software v CR.
Je mi líto, ale Patrik Malina za peníze společnosti LANGMaster International vytvořil IMHO neobhajitelný paskvil. Namátkou mohu uvést jen jeho některá kritéria a váhy:
Jistě víte, u kterých titulů LANGMaster je jejich použití přinejmenším směšné ;-) Ostatně pochybuji, že by pan Patrik Malina skutečně všechny v testu hodnocené tituly testoval. Je to práce na několik měsíců a zarážející je i to, že dopustil se i řady dalších věcných chyb jako například:
Dovedete si představit, kdyby se tenhle kousek s testem stal normou v odborných magazínech ? Např. Škodovka by objednala a zaplatila velký srovnávací test aut a napotvoru by ho vyhrála a pak by to bez autora a bez dalšího zveřejnil magazín AUTO. Chlape vzpamatujte se, když MF DNES dělá testy, tak si za své koupí veškeré testované zboží a neexistuje, aby jí výrobce něco platil nebo jí jinak ovlivňoval.
Z odborných časopisů by se pak staly jakési podatelny - tady položte zpracovaný test a vedle u kolegyně složte ten náklad vybártrovaných cédéček s vašimi produkty, ať se mají čtenáři na co těšit.
Jinak předpokládám, vážený pane "w" že toto nemyslíte vážně: "Připadá mi, že kritizovat to, že nějaký test (průzkum, porovnáni apod.) byl zaplacen, není správné. Přeci všechny testy a průzkumy někdo platí. Co je důležité je uvést autora - tento autor pak nese svoji kůži na trh (a nikoliv ten, kdo test objednal)." Dovedete si představit, kdyby se tenhle kousek s testem stal normou v odborných magazínech ? Např. Škodovka by objednala a zaplatila velký srovnávací test aut a napotvoru by ho vyhrála a pak by to bez autora a bez dalšího zveřejnil magazín AUTO. Chlape vzpamatujte se, když MF DNES dělá testy, tak si za své koupí veškeré testované zboží a neexistuje, aby jí výrobce něco platil nebo jí jinak ovlivňoval. Z odborných časopisů by se pak staly jakési podatelny - tady položte zpracovaný test a vedle u kolegyně složte ten náklad vybártrovaných cédéček s vašimi produkty, ať se mají čtenáři na co těšit.
Jsem si jistý, že existují:
Petr Klimovic, Petr Souček, Viktor Péder, Patrick Zandl, Michal Krsek, Martin Hejna, Pavel Netusil, Jan Wagner jan.wagner@quick.cz, Pavel Zika pzika@langmaster.cz, jk
Osoby, jejichž existenci považuju za celkem pravděpodobnou:
Jakub Zlamal, Lubomír Jeřábek (lubomir.jerabek@seznam.cz)
Osoby, jejichž existenci si jistý nejsem:
Josef Vondracek (josef.vondracek@seznam.cz), Vojtech Pericko (vojtechp@volny.cz), Darina Volfová, Jiří Petr
Identity, u kterých jsem přesvědčený, že vzniky jen pro účely této debaty:
Vojta Plechacek (VojtaPlechacek@volny.cz), František Zmatený, Jan Trubač (Jan.Truba@volny.cz), RNDr. Ondřej Souček (ondrejsoucek@way.cz), Jan Navrátil
Ne-identity: w, pepa, Krokodyl, oo, danda
Takže si pánové z firem na výukový software dejte pohov a příští noc jděte raději spát. A v diskusích na Lupě si vytváření avatarů vůbec odpusťte, pokud chcete napsat něco anonymně, podepisujte se třeba jako anonym1. Pokud chcete "ovlivnit vyznění debaty", tak se na to vykašlete. Čtenáři Lupy nejsou Nováci, aby je zásadně ovlivnila řada vhodně řinčících plecháčků a trubek.
Takováto exploze pseudo-identit se u jiných článků zpravidla neobjevuje, za anonym jako "anonym" se tu neschováte.
Vymyslet si rovnou doktora mi pořád přijde příliš dobrý vtip - takže pokud se pletu, a opravdu existujete, RNDr. Ondřeji Součku, můžete prosím napsat, co jste na na matfyzu vystudoval a třeba někoho u koho jste skládal zkoušky?
Řekl bych, že proxy servery nebo princip kódování UTF-8 dokáže pochopit víc lidí, než kolik jich zvládne teorii množin. Ne že by to bylo pro programování moc praktické, ale studijní program na matfyzu se jmenuje Informatika, ne programování. A neřekl bych, že by informatici měli, byť s dost teoretickými znalostmi, nouzi o práci. Jazyk se naučíš z knížky, stejně se všude používá něco jinýho. Ale teorii množin bych asi bez výkladu a vysvětlení skutečnýho člověka z knížky asi nepochopil...