Vlákno názorů k článku RE: LANGMaster: jen klamavá reklama a nekalá soutěž? od vv - ... zpívá Lucka Bílá v jednom ze svých...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 1. 2004 0:58

    vv (neregistrovaný)
    ... zpívá Lucka Bílá v jednom ze svých hitů. A já zpívám s ní, že "do CD ROM nevidíš" (dokud je draze nekoupíš, pracně nenainstaluješ a nevyzkoušíš). Od přípravy testů jsou tu novináři, kteří by měli vytvořit věrohodné porovnání výukových programů od různých výrobců. Jeden takový test je na světě (a jeho příprava nebyla zřejmě vůbe jednoduchá) - buďto je potřeba v něm nalézt faktické chyby a nedodělky a upravit jej a nebo připravit test nový.
    Kdo však nový test zaplatí? Jiný výrobce výukového SW (pak jsme tam, kde jsme byli)? Vydavatel počítačového periodika (pak OK)?
    Každopádně do doby zveřejnění nového testu platí test současný, který připravil jistě dle svého nejlepšího svědomí a vědomí pan Patrik Malina.
  • 28. 1. 2004 1:07

    pepa (neregistrovaný)
    To je pravda, kdysi jsem koupil krabici zaručeně nejlevnějších CD ROM s výukou jazyků a všeho možného (bylo jich asi devadesát). Jedno CD ROM přišlo asi na 50 korun, nepoužil jsem ani jediné, byly na nich totální nesmysly. Není to výzva redakci IDG, Computeru, Chipu apod? Redakce a novináři v nich, my vám věříme - rozsuďte naše dvě znesvářené skupiny: Bránu vědění (která platí Ziku) a Školu bez hranic (která platí Wagnera).
  • 28. 1. 2004 1:16

    oo (neregistrovaný)
    Začíná se mi rozjasňovat. Firma Langmaster má něco opravdu dobrýho. Neví, jak to říci, drahým inzerátům přeci nikdo nevěří. Tak si zaplatí nezávislého novináře a poprosí jej, aby napsal objektivní studii, se kterou by pak mohl vystoupit před veřejnost.
    Langmaster pak tuto hotovou studii vezme a nabídne ji redakcím odborných periodik. IDG (které zná autora studie - Patrika Malinu) se uvolí test zveřejnit.
    To se nelíbí konkurenci a ta zaplatí Jana Wagnera, aby s tím něco udělal. Tož ten nelení a začne psát.
    To se zase nelíbí Langmasterovi, tak začne také psát.
    Do toho se vmísí spousta anonymů a osobního osočování, čili čtenář má z celé kauzy špatnou náladu.

    Jak z toho ven? Navrhuji:
    1. Uveřejnit plné znění studie, aby jsme věděli, co se kritizuje
    2. Napsat konkrétní připomínky ke konkrétním bodům studie tak, aby ji mohl její autor opravit.
    3. Opravenou studii zveřejnit jako něco, co má všeobecný respekt a váhu.
  • 28. 1. 2004 1:38

    Pavel Křížek (neregistrovaný)
    Milý pane "oo" kousek vejš jste kladl nemlich stejně "konstruktivistické" otázky pod označením "w", tak odpověď pro Vás ještě jednou (jenom prosím pod dalším shlukem písmem už to samé nepište):
    Kompletní test s přehledy v XLS naleznete zde:

    OMLUVU redakce PC World naleznete zde:

    Jinak předpokládám, vážený pane "w" že toto nemyslíte vážně: "Připadá mi, že kritizovat to, že nějaký test (průzkum, porovnáni apod.) byl zaplacen, není správné. Přeci všechny testy a průzkumy někdo platí. Co je důležité je uvést autora - tento autor pak nese svoji kůži na trh (a nikoliv ten, kdo test objednal)." Dovedete si představit, kdyby se tenhle kousek s testem stal normou v odborných magazínech ? Např. Škodovka by objednala a zaplatila velký srovnávací test aut a napotvoru by ho vyhrála a pak by to bez autora a bez dalšího zveřejnil magazín AUTO. Chlape vzpamatujte se, když MF DNES dělá testy, tak si za své koupí veškeré testované zboží a neexistuje, aby jí výrobce něco platil nebo jí jinak ovlivňoval. Z odborných časopisů by se pak staly jakési podatelny - tady položte zpracovaný test a vedle u kolegyně složte ten náklad vybártrovaných cédéček s vašimi produkty, ať se mají čtenáři na co těšit.

  • 28. 1. 2004 1:46

    oo (neregistrovaný)
    .. abychom nebyli naivní. Možná to platí u MF DNES a u testu aut.
    Raději mi prosím nechte oo, anonym jako anonym že ano, pane Pavle Křížku.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).