Ten článek je fakt vtipný. Autor má nějakou vlastní zkušenost s prodejem zboží do zahraničí a paušalizuje ji na všechny české e-shopy. Nějak si neuvědomuje, že prodávat z Česka českou vážnou hudbu v Německu není to samé jako prodávat z Česka anglickou pop-music v Anglii. Jistě jsou obchody ve kterých je platba on-line pseudoproblém, ale pro 99 % českých obchodů to tak není. Sám se podílím na e-shopu a vím, že zboží na kterém má v německu prodejce 50 % mám já 15-20 %. Jak mohu proboha němcům konkurovat? Abych však nebyl tak expanzechtivý tak bych mohl třeba prodávat v Polsku kde jsou rabaty i ceny mé komodity zhruba stejné. Jenže je tu cena za dopravu zboží a jsem opět mimo. Takže jsem odkázán na český internet a on-line platbu v česku. A to je problém! Deset druhů placení, kvůli každému druhému abych měl založen účet, další náklady na programování platebních bran apod.
No Ivane, ona to neni tak docela pravda. V oboru obchodu, na kterem se ty podilis, je problem s rozdilem rabatu jen u casti zbozi, zejmena u te, ktera se k nam vozi ze zapadni Evropy. A je asi nesmysl prodavat zbozi se zapadni Evropy do zapadni Evropy...
Ale neni duvod neprodavat i za hranice zbozi ceskeho puvodu (treba stavebnice). Pokud presvedcis vyrobce, aby podstatnou cast obratu realizoval nikoli jen pod hlavickou zahranicni firmy, ale sam na sebe, tak ho okamzite primy internetovy prodej bude enormne zajimat. Bude to sice jen jedna z moznosti, ale rozhodne dulezita.
Čeští výrobci v tomto oboru se celkem rychle zorientovali a distribuci ven si řeší vlastními kanály. Pro české odběratele zůstávají jen paběrky. Na tom se nedá postavit kvalitní obchod. Jednou zboží je, jednou ne. To by asi moc nefungovalo. Českým klientům to ještě jakež takež vysvětlíš, ale já neumím natolik německy abych to dokázal pravidelně okecávat :o)
Nesmis to brat tak doslovne. Je jasne, ze tak, jak je v tuto chvili koncipovano konkretne Modelcentrum by prinos zahranicniho obchodu byl sporny. Na druhe strane neni duvod, aby se to nevyplatilo ve stejnem oboru treba JR Models a kdovi, jestli by nebyl na trhu prostor pro jakysi prodejni portal na zaklade dohody s vice vyrobci.
Puvodni clanek chapu spis tak, ze pokud lide kolem eshopu budou jasne preferovat specificky ceske metody placeni, tak se tim defakto cestu k rozsireni trhu znacne uzaviraji. Cim vice plateb se bude realizovat standardne kartami, tim budou banky vstricnejsi a naklady nizsi. Pokud ale bude 90% kseftu realizovano dobirkou, cash, atd., tak budou naklady na tech par zbylych plateb neumerne...