jako uživatel bezdrátového Internetu zastávám názor, že firma Snisnet.cz je vytunelovaná majitelem firmy a ekonomickým ředitelem, protože finanční nároky těchto dvou osob a jejich rodin jsou nepřiměřené zadluženosti firmy, a proto už nezbyly peníze na zlepšování služeb a provozu sítě.
Vlastní síť Eridan je opravdu řekou do podsvětí starého Řecka, protože lampasáci nejsou finančníci a jedna smlouva s IOL nemůže zachránitto, co se nedalo bez investic zachránit už před 2 lety. Tato síť je už nyní zastaralá a jen Bůh ví jak bude fungovat za týden, měsíc či rok. Nesmyslné účtování za data, která tento provider počítá ponižuje hodnotu sitě jako takové. Neplacení montážním firmám je hrozivé a z vlastními silami toto nejsou schopni montovat (ať si vezmou příklad např. z Contactelu).
Jestli má kdokoliv před sebou volbu o bezdrátovém připojení k Internetu, nechť prosím zvolí jiného poskytovatele. Berte toto jako varování před nečistými obchodními praktikami.
Web hosting zdarma je na jinem serveru nez na kterem byl udajny VKV prenos dat. Ostatne, snad je zrejme ze server pripojeny na mikrovlnku by snad tezko pri rychlosti 64 mohl poskytovat nejake sluzby.............
Hele, to je tedy zajimave a nechce se tomu verit - mozna jste si trochu pridal, nicmene chybi tam odatovani tech udalosti.
Nicmene na www.senet.cz nabizite webhosting zdarma a ani bych se nedivil, kdybyste to skutecne prenesl, otazkou je, jak to SNISNET mohl fakturovat, kdyz nemel, jak to vykazat, to samozrejme dost dobre nejde.
Renomovany ISP nenabidne ani sdilene pripojeni a ani poocitany prenos dat a kdyz uz, tak jen kvuli konkurenci.
to co jste zde predved je stejne jako bych ja tvrdil ze jsem nezmokl:
me obleceni stejne jako vlasy byli zasazeny temer destilovanou vodou vytvorenou zdokumentovanymi (ta a ta meteorologicka prirucka, ten a ten odstavec) jevy v atmosfere, jez se v dusledku gravitace snesla v podobe malych kapenek k zemi a jeji trajektorie se timto zkrizila s moji.
ovsem nikde nebylo receno ze jsem zmokl.
Nedá mi to, abych nereagoval. Před dvěma roky jsem hledal bezdrátové připojení a vybral podle propagačních materiálů Snisnet. Během krátké doby nastaly potíže a výpadky. Jeden víkend nešlo připojení vůbec. Při osobním setkání s technikem Snisnetu mi tento sdělil, že vypadly pojistky a že jediný člověk, který od pojistkové skříně měl klíče byl na chatě a bez telefonu. Výpadky byly čím dál častější. Za výpadek mi Snisnet vystavil dobropis třeba na 300,- Kč, ale zapomněl tam započítat mé marné telefonáty do Ostravy, náhradní připojení, prostoje a další.
Přestěhoval jsem se a nechal se od Snisnetu umluvit, že to bude lepší. Nebylo. Podíval jsem se tedy na firmu blíže. Firma Snisnet na technické zajištění svých služeb využívala služeb jiné firmy, byť do Prahy vysílala své techniky. Firma Snisnet defacto žila z pražské klientely a bylo zajímavé, jaké měla v Praze zastoupení:
-cca do roku 1999 malá kancelářička (nájem cca 3.000,- Kč/měs.) nad autoservisem na Vinohradech
-od roku 2000 malá kancelářička na Letné, v obytném domě v přízemí.
V kancelářích málokdy někdo byl k zastižení. Pokud jste měli výpadek, museli jste zavolat do Ostravy, ta zavolala technikovi do Prahy, technik řekl vedení v Ostravě kdy má čas, Ostrava Vám zavolala, vy jste sdělili Ostravě kdy máte čas vy, Ostrava to zavolala technikovi, technik z Prahy to do Ostravy potvrdil, Ostrava vám to potvrdila a po třech dnech telefonátů Vám přijel technik závadu opravit. Myslel jsem, že nic horšího mne nemůže potkat. Mýlil jsem se:
v prosinci 2000 mi přišla faktura na přenos dat za 3 měsíce ve výši 40.000,- Kč. Požadoval jsem doložení přenosu dat. Firma odpověděla, že musím zaplatit a pak že to prošetří a poslala mi nikoli doložení přenosu dat, ale tabulku přenosových rychlostí. Mezitím se množily výpadky a já prakticky denně volal do Ostravy. Zřejmě proto, že mne pracovník jejich dohledu v Ostravě znal jak podle jména, tak podle IP i hlasu, mi jednou sdělil, že mi doporučuje abych si našel jiného providera, protože firma se potápí a její vedení nedělá nic jiného, než že objíždí auty klienty a nechává si platit za služby hotově. Vzhledem k tomu, že mi Snisnet nedoložil přenos dat, fakturu jsem odmítl uhradit a firma mne odpojila. Dva měsíce jsem tedy využíval modem, protože v lokalitě ve které bydlím nikdo jiný drátové ani bezdrátové připojení nebyl schopen kvůli technickým podmínkám realizovat. K mému překvapení mi v březnu zazvonil telefon a ředitel Snisnetu se mne osobně zeptal jak to vyřešíme. Odpověděl jsem mu že nemám co řešit, data jsem nepřenesl. Ředitel začal smlouvat, že mne pustí signál když zaplatím polovinu faktury, pak třetinu, pak deset tisíc, byť předtím připustil, že je více než pravděpodobné, že se pod moji pevnou IP někdo dostal a data přenesl. Nakonec mne Snisnet zprovoznil a 40tisícovou fakturu stornoval. Zaradoval jsem se nad poněkud kvalitnějším připojením než je modem i proto, že za první měsíc nebyly téměř žádné výpadky. Neradoval jsem se dlouho. Po měsíci mi pan ředitel zatelefonoval a požádal o schůzku v Praze (mimo jiné jsme domlouvali prezentaci firmy Snisnet na mých stránkách). Probrali jsme co jsme měli a při loučení mi pan ředitel sdělil, že mám poněkud zvýšený přenos dat.
Sešli jsme se tedy v jednom hotelu na kávě (pan ředitel mne ostatně neměl kam pozvat, protože firma s největší sítí v ČR nemá v Praze ani pořádnou kancelář). Byl přítomen i technik a probrali jsme otázku kontroly a zabezpečení. Pan ředitel mi sdělil, že za měsíc duben proteklo přes moji IP za 20.000,- Kč dat. Opětovně jsem požadoval doložení a navíc kontrolu mé IP. Bylo mi přislíbeno a tak v dobré víře že se vše vyřeší jsem odešel domů a pro jistotu napsal do Snisnetu žádost o prošetření případu. Vzhledem k tomu, že můj admin na serveru zakázal SSH a Telnet, ale zjistil, že jej Snisnet má povolený, požádal jsem techniky v Ostravě o odpovídající opatření i s ohledem na zvýšený přenos dat. Události však dostaly rychlý spád:
-na místo technika mi odpověděl právník Snisnetu že za zneužití zařízení nenese Snisnet odpovědnost a že si jej mám hlídat. Na moji otázku, jak a čím mám hlídat VKV přenos a všechny vysilače Snisnetu mi nikdo neodpověděl.
-obdržel jsem fakturu na 20.000,- Kč za přenos dat za měsíc duben
-zároveň jsem obdržel fakturu za přenos dat za měsíc květen, pro změnu na 60.000,- Kč !!!
Volal jsem tedy ve 13,00 hod. odpoledne panu řediteli na mobil, aby mi vysvětlil co to má znamenat. Odpověděl mi že nemá čas, že mi zavolá a zavěsil. Protože netelefonoval, pokoušel jsem se mu marně volat až do 17,30 hodin. Nebral telefony, nebo je zvedal a pokládal. V 17,40 mi konečně pan ředitel telefon zvedl a sdělil že situaci bude řešit. V 17,50hod. jsem byl na příkaz ředitele odpojen. V 18,00 hodin mi na můj telefonát pan ředitel sdělil, že mne opětovně spustí po uhrazení 80.000,- Kč faktury za přenos dat za dva měsíce a sprostě na mne do telefonu řval. Při mých opětovných pokusech dovolat se mu v době od 18,00 do 19,00 hod mi nezvedal, nebo pokládal telefony. Od 19,20 do 23,10 mi pan generální ředitel Snisnetu poslal celkem 9 sms zpráv, abych zaplatil 80.000,- Kč. Byl čtvrtek. V pátek jsem obeslal jak představenstvo tak dozorčí radu společnosti Snisnet stížností, ve které byly popsány shora uvedené události a požadoval jsem omluvu. Nestalo se nic.
V pondělí jsem si tedy opět přes modem sedl k počítači a obeslal cca 12 poskytovatelů připojení. Zažil jsem doslova šok, pro změnu příjemný:
- ve 13,10 hod. jsem odeslal žádost o sdělení podmínek připojení mimo jiné firmě Skynet
- v 13,22 (!!!!) mi zatelefonovala pracovnice Skynetu a podala mi kompletní informace s tím, že mne mohou připojit začátkem příštího týdne. Vysvětlil jsem ji situaci i to, že jsem na připojení odkázán. Když zjistila, že jsem byl připojen u Snisnetu, zasmála se a sdělila mi, že jsem tento měsíc osmý bývalý zákazník Snisnetu, který je oslovil a řekla, že se mi pokusí pomoci. Bylo pondělí, cca 13,40hod. Pomoc dopadla takto:
- v 15,40 hod (týž den!!) přijel technik aby zjistil, zda je připojení realizovatelné.
- v 10,30 hod. druhý den jsem byl bez problémů připojen a od té doby bez problémů funguji. Za nižší cenu a kvalitněji.
Zhruba po třech týdnech mi zatelefonoval ředitel Snisnetu (asi neměl na výplaty pro zaměstnance) a oznámil mi že pro mne má zajímavé řešení. Když jsem mu sdělil že již využívám služeb jiného providera, bez rozloučení zavěsil. Po událostech z letošního května jsem prorokoval, že firma Snisnet vydrží ba českém Internetu maximálně do konce příštího roku. Vidím že jsem se mýlil, jak zjišťuji, byl jsem jen jeden z řady obelhaných a podvedených klientů a firma prý je před krachem. Pravdou je, že jsem snad nikde nezažil ze strany firmy vůči klientovi tolik neprofesionality, arogance, drzosti a bezohlednosti, jako u Snisnetu. Údajně největší provozovatel VKV sítě v ČR Snisnet má nedokonalé technické zabezpečení, naprosto NEDOSTATEČNOU OCHRANU, účtuje desetitisícové částky za nedoložitelný přenos dat, jeho generální ředitel objíždí klienty a nechává si platit hotově pravděpodobně pro nedostatek finančních zdrojů, nebo dokonce klientům telefonicky vyhrožuje a posílá jim smsky jako malý kluk. Navíc pokud má s klientem schůzku, sejde se s ním v hospodě, protože i nádražní bufet je kulturnějším prostředím proti jediné přízemní kanceláři, ve které má firma své zastoupení pro Prahu. Tedy jak doufám firma Snisnet díky své neserioznosti, neprofesionalitě a aroganci vedení skončí v propadlišti české ekonomiky.
A rada ostatním? VKV připojení ano, je relativně nejlevnější a přes občasné drobné výkyvy kvalitní a začíná být i cenově přijatelné ( je s podivem, že u různých poskytovatelů jsou stále ceny za 1Gb přenesených dat od 3.800,- do 7.000,- Kč při stejné kvalitě). Ale nejprve, než si připojení objednáte, nepodepisujte objednávku s dealerem v hospodě, ale rozhlédněte se přímo po firmě -- to je první vizitka. A pokud zjistíte, optejte se někoho, kdo služeb dotyčné firmy využívá. A jeden podnět -- bylo by fajn, kdyby někde na českém internetu vyšlo hodnocení služeb a cen poskytovatelů. Mám na mysli seriozní hodnocení.
tak jsem byl zvědav a kouknul jsem se na stránky SNISu.
Když pominu jejich hrůzné zpracování (jakási powerpoint presentace) a minimum informací, musí být z uvedené presentace každému, kdo má alepsoň základní informace o budování bezdrát. sítí jasné, jak naivní a nesmyslné jsou uváděné informace.
Když pominu perly typu "Připojuje počítače klientů k síti podobné internetu, které však není vlastní její malá rychlost a nízká efektivita. " nebo ze závěru presentace " Plánujeme rovněž kontaktovat soukromá rádia a televizní společnosti a nabídnout jim médium pro jejich vysílání" (jedná se o bezdrátové sítě BREEZENET v pásmu 2,4GHz !!) je např. z informace že ERIDAN má v současnosti cca 350 klientů (presentace je z roku 2000, takže to není zase tak stará informace) a zaměření společnosti na SOHO trh snadné odvodit, že příjmy z bezdrátové sítě nebudou nikterak závratné.
Nechápu, jak mohla IPB Leasing být ochotna do projektu vložit až 650.000.000,- Kč !!! (viz. http://www.eridan.cz/net1.html). Napadá mne cosi o podzemních stavbách, ale nerad bych byl právníkem SNISu či IPB Leasingu jakkoliv kontaktován :)
Koukám že najednou pan právník firmy SNISNET nereaguje:-))))) Jak se říká hlas lidu hlas boží. Uvědomuji si že právník musí hájit zájmy svého klienta, nicméně já kdybych byl právníkem, nechtěl bych vypadat jako šašek.
Také bych chtěl říci, že IPB skončila s dluhem zejména díky tomu, že nedostávají zpět peníze od takových firem jako je SNISNET.
Já jsem za celou svou kariéru nezažil větší darebáky a ignoranty.
Plně souhlasím s výše uvedenými názory a dovoluji si přidat ještě pár faktů a dotaz. Byl jsem cca před rokem několikrát reklamovat poskytované služby za naše zákazníky a byl jsem nemile překvapen touto skutečností.
Je to totiž největší síť postavená na platfatformě Win98 s totálně nulovým zabezpečením a nulovou znalostí techniků, s nemožností cokoliv reklamovat. Jediné právo jako zákazník máte právo platit. O to více mě v poslední době překvapilo zjištění, že větší skupina techniků se odpojila a vytvořila obchodní firmu, která nyní nabízí "promiskuitním" způsobem své služby budování a pronájmu bezdrátových sítí ostatním ISP. Ví někdo jak je to vlastně s homologací CTU upravených verzí produktů SA-10?
Koukám že nejsem sám:-))) kdo pracoval pro SNISNET zadarmo. V období kdy jsem pracoval pro SNISNET jako obchodní zástupce tak jsem nedostal zaplacenou ani kačku.
Arogance a neochota plnit své závazky byla SNISNETU opravdu vlastní téměř po celou dobu spolupráce.
Na konci spolupráce jsem již pomalu došel k názoru, že se jedná o firmu za kterou musí stát něco jako STB, nebo jiná podivná organizace z minulosti.
Konečně jim ( doufám ) dá někdo silnější přes prsty.
MOTO: "Každý svině má svého řezníka"
Dobry den, nemuzu se nez smat reakci pravnika SNISNETU. Necetl jsem ji celou, ale vsimal jsem si tonu a sarkasmu. To je proste cely SNISNET. My jsme nejlepsi mistri sveta a chytrejsi nez vsechny satelity na obezne draze. Kdyz SNISNET zacal v roce 1999 rozvijet svou sit ERIDAN v Praze myslel jsem, ze je to prilezitost jak uplatnit sve schopnosti a vzdelani. Pro ERIDAN jsem ziskal mnoho zakazniku, mozna nejvice ze vsech zastupcu v te dobe jenze ze strany SNISNETU nefugovalo nic. Ani podpora a navic ani penize. Dodnes mi SNISNET dluzi cca 60000 Kc a to nemluvim o provizich. Nicmene jsme se dohodli, ze vyporadame dluh tim, ze nebudu platit pripojeni, ktere mi do kancelare instalovali, i kdyz bych rekl, ze jestlize pro ne delam tak bych mel mit pripojeni zdarma, ale budiz. No a najednou mi, prave pred par tydny prisla upominka na vsechny mesice pripojeni, takze dohoda nedohoda, SNISNET neuznava nic jen penize a jakekoliv partnerske vztahy zavazky smlouvy atd. neuznava. Kdyz se jejich lod potapi tak proste chteji s sebou tahat pod vodu vsechny (jenze ja umim dobre plavat). A o komunikaci s nimi ? Maily faxy telefony ? Zapomente, to je pod jejich uroven bavit se s prodejcem, ktery jim vydelava penize. Zdravi Jirka ZUJIC