Vlákno názorů k článku RE: Přijdou zákazníci IOL a Eridanu o své bezdráty? od Michal - Nedá mi to, abych nereagoval. Před dvěma roky...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 7. 2001 1:04

    Michal (neregistrovaný)
    Nedá mi to, abych nereagoval. Před dvěma roky jsem hledal bezdrátové připojení a vybral podle propagačních materiálů Snisnet. Během krátké doby nastaly potíže a výpadky. Jeden víkend nešlo připojení vůbec. Při osobním setkání s technikem Snisnetu mi tento sdělil, že vypadly pojistky a že jediný člověk, který od pojistkové skříně měl klíče byl na chatě a bez telefonu. Výpadky byly čím dál častější. Za výpadek mi Snisnet vystavil dobropis třeba na 300,- Kč, ale zapomněl tam započítat mé marné telefonáty do Ostravy, náhradní připojení, prostoje a další.
    Přestěhoval jsem se a nechal se od Snisnetu umluvit, že to bude lepší. Nebylo. Podíval jsem se tedy na firmu blíže. Firma Snisnet na technické zajištění svých služeb využívala služeb jiné firmy, byť do Prahy vysílala své techniky. Firma Snisnet defacto žila z pražské klientely a bylo zajímavé, jaké měla v Praze zastoupení:
    -cca do roku 1999 malá kancelářička (nájem cca 3.000,- Kč/měs.) nad autoservisem na Vinohradech
    -od roku 2000 malá kancelářička na Letné, v obytném domě v přízemí.
    V kancelářích málokdy někdo byl k zastižení. Pokud jste měli výpadek, museli jste zavolat do Ostravy, ta zavolala technikovi do Prahy, technik řekl vedení v Ostravě kdy má čas, Ostrava Vám zavolala, vy jste sdělili Ostravě kdy máte čas vy, Ostrava to zavolala technikovi, technik z Prahy to do Ostravy potvrdil, Ostrava vám to potvrdila a po třech dnech telefonátů Vám přijel technik závadu opravit. Myslel jsem, že nic horšího mne nemůže potkat. Mýlil jsem se:
    v prosinci 2000 mi přišla faktura na přenos dat za 3 měsíce ve výši 40.000,- Kč. Požadoval jsem doložení přenosu dat. Firma odpověděla, že musím zaplatit a pak že to prošetří a poslala mi nikoli doložení přenosu dat, ale tabulku přenosových rychlostí. Mezitím se množily výpadky a já prakticky denně volal do Ostravy. Zřejmě proto, že mne pracovník jejich dohledu v Ostravě znal jak podle jména, tak podle IP i hlasu, mi jednou sdělil, že mi doporučuje abych si našel jiného providera, protože firma se potápí a její vedení nedělá nic jiného, než že objíždí auty klienty a nechává si platit za služby hotově. Vzhledem k tomu, že mi Snisnet nedoložil přenos dat, fakturu jsem odmítl uhradit a firma mne odpojila. Dva měsíce jsem tedy využíval modem, protože v lokalitě ve které bydlím nikdo jiný drátové ani bezdrátové připojení nebyl schopen kvůli technickým podmínkám realizovat. K mému překvapení mi v březnu zazvonil telefon a ředitel Snisnetu se mne osobně zeptal jak to vyřešíme. Odpověděl jsem mu že nemám co řešit, data jsem nepřenesl. Ředitel začal smlouvat, že mne pustí signál když zaplatím polovinu faktury, pak třetinu, pak deset tisíc, byť předtím připustil, že je více než pravděpodobné, že se pod moji pevnou IP někdo dostal a data přenesl. Nakonec mne Snisnet zprovoznil a 40tisícovou fakturu stornoval. Zaradoval jsem se nad poněkud kvalitnějším připojením než je modem i proto, že za první měsíc nebyly téměř žádné výpadky. Neradoval jsem se dlouho. Po měsíci mi pan ředitel zatelefonoval a požádal o schůzku v Praze (mimo jiné jsme domlouvali prezentaci firmy Snisnet na mých stránkách). Probrali jsme co jsme měli a při loučení mi pan ředitel sdělil, že mám poněkud zvýšený přenos dat.
    Sešli jsme se tedy v jednom hotelu na kávě (pan ředitel mne ostatně neměl kam pozvat, protože firma s největší sítí v ČR nemá v Praze ani pořádnou kancelář). Byl přítomen i technik a probrali jsme otázku kontroly a zabezpečení. Pan ředitel mi sdělil, že za měsíc duben proteklo přes moji IP za 20.000,- Kč dat. Opětovně jsem požadoval doložení a navíc kontrolu mé IP. Bylo mi přislíbeno a tak v dobré víře že se vše vyřeší jsem odešel domů a pro jistotu napsal do Snisnetu žádost o prošetření případu. Vzhledem k tomu, že můj admin na serveru zakázal SSH a Telnet, ale zjistil, že jej Snisnet má povolený, požádal jsem techniky v Ostravě o odpovídající opatření i s ohledem na zvýšený přenos dat. Události však dostaly rychlý spád:
    -na místo technika mi odpověděl právník Snisnetu že za zneužití zařízení nenese Snisnet odpovědnost a že si jej mám hlídat. Na moji otázku, jak a čím mám hlídat VKV přenos a všechny vysilače Snisnetu mi nikdo neodpověděl.
    -obdržel jsem fakturu na 20.000,- Kč za přenos dat za měsíc duben
    -zároveň jsem obdržel fakturu za přenos dat za měsíc květen, pro změnu na 60.000,- Kč !!!
    Volal jsem tedy ve 13,00 hod. odpoledne panu řediteli na mobil, aby mi vysvětlil co to má znamenat. Odpověděl mi že nemá čas, že mi zavolá a zavěsil. Protože netelefonoval, pokoušel jsem se mu marně volat až do 17,30 hodin. Nebral telefony, nebo je zvedal a pokládal. V 17,40 mi konečně pan ředitel telefon zvedl a sdělil že situaci bude řešit. V 17,50hod. jsem byl na příkaz ředitele odpojen. V 18,00 hodin mi na můj telefonát pan ředitel sdělil, že mne opětovně spustí po uhrazení 80.000,- Kč faktury za přenos dat za dva měsíce a sprostě na mne do telefonu řval. Při mých opětovných pokusech dovolat se mu v době od 18,00 do 19,00 hod mi nezvedal, nebo pokládal telefony. Od 19,20 do 23,10 mi pan generální ředitel Snisnetu poslal celkem 9 sms zpráv, abych zaplatil 80.000,- Kč. Byl čtvrtek. V pátek jsem obeslal jak představenstvo tak dozorčí radu společnosti Snisnet stížností, ve které byly popsány shora uvedené události a požadoval jsem omluvu. Nestalo se nic.
    V pondělí jsem si tedy opět přes modem sedl k počítači a obeslal cca 12 poskytovatelů připojení. Zažil jsem doslova šok, pro změnu příjemný:
    - ve 13,10 hod. jsem odeslal žádost o sdělení podmínek připojení mimo jiné firmě Skynet
    - v 13,22 (!!!!) mi zatelefonovala pracovnice Skynetu a podala mi kompletní informace s tím, že mne mohou připojit začátkem příštího týdne. Vysvětlil jsem ji situaci i to, že jsem na připojení odkázán. Když zjistila, že jsem byl připojen u Snisnetu, zasmála se a sdělila mi, že jsem tento měsíc osmý bývalý zákazník Snisnetu, který je oslovil a řekla, že se mi pokusí pomoci. Bylo pondělí, cca 13,40hod. Pomoc dopadla takto:
    - v 15,40 hod (týž den!!) přijel technik aby zjistil, zda je připojení realizovatelné.
    - v 10,30 hod. druhý den jsem byl bez problémů připojen a od té doby bez problémů funguji. Za nižší cenu a kvalitněji.
    Zhruba po třech týdnech mi zatelefonoval ředitel Snisnetu (asi neměl na výplaty pro zaměstnance) a oznámil mi že pro mne má zajímavé řešení. Když jsem mu sdělil že již využívám služeb jiného providera, bez rozloučení zavěsil. Po událostech z letošního května jsem prorokoval, že firma Snisnet vydrží ba českém Internetu maximálně do konce příštího roku. Vidím že jsem se mýlil, jak zjišťuji, byl jsem jen jeden z řady obelhaných a podvedených klientů a firma prý je před krachem. Pravdou je, že jsem snad nikde nezažil ze strany firmy vůči klientovi tolik neprofesionality, arogance, drzosti a bezohlednosti, jako u Snisnetu. Údajně největší provozovatel VKV sítě v ČR Snisnet má nedokonalé technické zabezpečení, naprosto NEDOSTATEČNOU OCHRANU, účtuje desetitisícové částky za nedoložitelný přenos dat, jeho generální ředitel objíždí klienty a nechává si platit hotově pravděpodobně pro nedostatek finančních zdrojů, nebo dokonce klientům telefonicky vyhrožuje a posílá jim smsky jako malý kluk. Navíc pokud má s klientem schůzku, sejde se s ním v hospodě, protože i nádražní bufet je kulturnějším prostředím proti jediné přízemní kanceláři, ve které má firma své zastoupení pro Prahu. Tedy jak doufám firma Snisnet díky své neserioznosti, neprofesionalitě a aroganci vedení skončí v propadlišti české ekonomiky.
    A rada ostatním? VKV připojení ano, je relativně nejlevnější a přes občasné drobné výkyvy kvalitní a začíná být i cenově přijatelné ( je s podivem, že u různých poskytovatelů jsou stále ceny za 1Gb přenesených dat od 3.800,- do 7.000,- Kč při stejné kvalitě). Ale nejprve, než si připojení objednáte, nepodepisujte objednávku s dealerem v hospodě, ale rozhlédněte se přímo po firmě -- to je první vizitka. A pokud zjistíte, optejte se někoho, kdo služeb dotyčné firmy využívá. A jeden podnět -- bylo by fajn, kdyby někde na českém internetu vyšlo hodnocení služeb a cen poskytovatelů. Mám na mysli seriozní hodnocení.
  • 17. 7. 2001 15:23

    Petr (neregistrovaný)
    Hele, to je tedy zajimave a nechce se tomu verit - mozna jste si trochu pridal, nicmene chybi tam odatovani tech udalosti.

    Nicmene na www.senet.cz nabizite webhosting zdarma a ani bych se nedivil, kdybyste to skutecne prenesl, otazkou je, jak to SNISNET mohl fakturovat, kdyz nemel, jak to vykazat, to samozrejme dost dobre nejde.

    Renomovany ISP nenabidne ani sdilene pripojeni a ani poocitany prenos dat a kdyz uz, tak jen kvuli konkurenci.
  • 17. 7. 2001 19:09

    Michal (neregistrovaný)
    Web hosting zdarma je na jinem serveru nez na kterem byl udajny VKV prenos dat. Ostatne, snad je zrejme ze server pripojeny na mikrovlnku by snad tezko pri rychlosti 64 mohl poskytovat nejake sluzby.............
  • 18. 7. 2001 2:54

    Petr (neregistrovaný)
    Proč by nemohl? Vedlo mě k této spekulaci to, že jej máte teď umístěn u Skynetu (pokud se nepletu) a k němu jste přešel od Eridianu.

    Je to synchronní spojeni a tedy když vy downloadujete k sobě, tak z WWW serveru je nevytížená trasa ven. Nevím, jaké přenosy tam děláte.
  • 18. 7. 2001 16:06

    root@ftp.warez.org (neregistrovaný)
    Asi spis mikrovlnny prenos dat, vy jeden nositeli Nobelovy ceny...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).