...stále více lidí formuluje klíčové slovo do adresního řádku, také mnohé novější vyhledávače nabízejí takovou stránku jako prioritní...
Existuje nejaka statistika nebo vyzkum na tema zda lide vazne hledaji neco podle nazvu domeny? Ja jsem to take povazoval za prvni zpusob jak neco najit, ale podle svych zakazniku a vubec lidi 'nezasazenych' pocitaci uz si to moc nemyslim. Vetsina 'obycejnych' lidi hleda COKOLIV proste na www.seznam.cz a pokud to tam nenajdou tak to proste neexistuje...
Ja bych spis rekl, ze je to naopak. O nejakem adresnim radku vetsina "beznych uzivatelu" nema ani paru a URL suverenne pisou prave do vyhledavani Seznamu, Googlu, nebo proste toho vyhledavace, ktery jim nekdo znalejsi nastavil jako homepage. Snad kazdy vyhledavac na to je pripraven a treba Seznam po zadani takoveho dotazu vtipne pise:
* Jak se zdá, chcete se dostat na Internetovou adresu http://www.blabla.com/whatever Pokud je tomu skutečně tak, klikněte sem.
Obzvlast se mi libi to "kliknete sem" jako zachrana pro extra tupe uzivatele :-)
Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze ve statistikach pristupu z vyhledavacu na jeden vetsi web, ktery jsem driv provozoval, byly na prvnich mistech prave ruzne varianty URL a pak teprve nejaka klicova slova a podobne.
Nebudu se zastávat Šorma, ale na druhou stranu nevidím rozdíl v tom, když někdo nemá o existenci adresního řádku a jméno domény píše do kolonky pro vyhledávání na seznamu. tak jako tak tam tu adresu musí zadat. A je něco jiného zadat do vyhledávače "šíleně-dlouhá_a-složitá-doména.cz" nebo jen "doména.cz". Princip adresního řádku a kolonky pro vyhledávání je téměř stejný.
Možná by pan Šorm mohl zveřejnit nějaké konkrétní statistiky u některé z domén, která není nikde zaregistrovaná, nebyla na ni žádná reklama a žádný konkrétní obsah. Tento počet by mě zajímal.
Jinak si myslím, že avízované ceny za pronájem jsou přemrštěné a nikdo takovou pálku nedá. Nakonec bude rád, když je pronajme za desetinu požadované částky. Souhlasím s názory níž v diskuzi. Ty prachy bych raději vložil do nějaké jednoslovné adresy, která třeba ani nemusí dávat smysl nebo jde o nějakou složeninu dvou či více slov a ušetřené prostředky bych vložil do propagace značky. Pokud bych měl investovat ročně například čtvrt milionu do www.sporitelna.cz a ještě nemít ani nárok na domény třetího řádu, tak si to sakra rychle rozmyslím. Jestliže budu mít www.nazev-spořitelny.cz nebo něco podobného a vrazím zbývající horentní sumu do propagace značky, tak jen na internetu za ty prachy udělám ohromný poprask. Druhý rok už bude stačit polovina této částky, aby se udržovalo povědomí o značce. Nehledě na to, že půjde-li o společnost, která bude inzerovat i mimo internet, protlačí si svoji www.nazev-spořitelny.cz i do novin, rádia či televize.
Možná by se to nechalo využít při nějaké krátkodobé kampani na dočasný produkt. Pokud bych však na tu adresu udělal reklamu, tak po skončení nájmu by si konkurence mohla mnout ruce. Když už jsme u té spořitelny, můžu uvést příklad: spořitelna AB na této doméně začne nabízet produkt stavebního spoření. Za rok jí pronájem skončí, ale AB už do propagace domény investovala jeden milion. No a pak přijde spořitelna XY, která bude na té samé doméně nabízet svoje stavební spoření. Do propagace už nebude muset dát zdaleka takové prostředky, protože návštěvnost stránek už zajistila AB. A navíc sebere AB řadu nových klientů, kteří šli na www.spořitelna.cz uzavřít stavební spoření a tam si možná nevšimnou, že jsou u jiného ústavu, než původně chtěli, nebo si toho všimnou, ale uznají, že ani nabídka XY není špatná a uzavřou smlouvu tam. Nebo si toho všimnou, budou chtít uzavřít smlouvu s AB, ale nebudou vědět, kam jít.
co vy na to, pane Šorme?
pozn.: autor je v této oblasti absolutní laik. Nikdy nedělal na webu reklamní kampaň a nevlastní ani jednu doménu
Děkuji za názory, jsou věcné a rád na ně odpovím.
1)z naší cenové politiky je snad zřejmá jedna věc: Nechceme pronajímat za každou cenu (to bychom opravdu volili cenovou hladinu výrazně nižší). Pokud dnes má někdo pocit, že by takovou službu využil a bude ochoten za ni zaplatit odpovídající cenu, pak mu takovou reklamní službu poskytneme. Jinak má pro nás větší efekt, než pronajmout pod cenou, když budeme i nadále takové doménové jméno využívat jako jednu ze vstupních bran do našeho informačního systému.
2) cenu jsme kalkulovali dle řady hledisek, přičemž důležité je srovnání s obvyklými cenami bannerové reklamy. Málokdo si dle našeho názoru uvědomuje, že náklady na 1 kliknuvšího klienta bývají kolem 30 Kč. A že pokud někdo zaplatí za 1000 zveřejnění 300 Kč, že bude rád, pokud mu taková kampaň přinese 10 návštěvníků. Ti ostatní si v nejlepším případě pouze prohlédnou nějaké reklamní sdělení. Kolik venkovních billboardů, bannerů, novinových inzerátů a televizních reklam dnes každý člověk vidí? Moc a ke spotřebitelské reakci zákazníka dochází se zpožděním (pokud k ní vůbec dojde). Není lepší těch 300 Kč investovat do reklamního pronájmu domény? Návštěvníků obvykle přijde mnohem více a navíc znáte lepší možnost cílení? Na doménu např. www.sporitelna.cz - pokud mám využít Vašeho příkladu - přijdou ti, co hledají nějakou spořitelnu. Ano, v republice je jich asi 6 nebo 7. Pokud adresa nebude pronajata, najdou zde "virtuální spořitelnu zážitků, jež zúročí život".
3) Problém ukončení reklamního pronájmu je dle mého názoru pseudoproblémem. Pokud někdo chce zabránit konkurenci využití atraktivního doménového jména (nebo provozní kanceláře či sponzorství televizního pořadu), může si ho pronajmout na dobu neurčitou. Pokud např. provozovatel restaurace ukončí pronájem, také dává možnost někomu dalšímu, aby klientelu stálých hostů převzal.
4) také krátkodobě lze pronájem využít efektivně. Nájemce takovou adresu nebude považovat za svoji hlavní, ale za druhé dveře do svého obchodu. Nebude je nijak propagovat, ale bude pouze odchytávat návštěvníky této domény. Až jeho reklamní akce skončí, nic netratí a zákazníci, kteří s ním byli spokojeni, mu jistě zůstanou i na jiné adrese.
5) Neexistuje přímá souvislost mezi doménovými jmény a jejich obsahem. Samozřejmě, z propagačních důvodů je nejlépe využít doménová jména popisná, avšak doménová jména fantazijní jsou také legitimní a běžná. Přeci se zájemce z oboru oční optiky nezlobí, pokud na serveru www.lupa.cz najde něco jiného. Pokud na doméně sporitelna.cz neobjeví co potřebuje nebo tu svoji spořitelnu, bude jistě hledat dále.
Domenove jmeno lze povazovat za hlavni titul na hrbetu knihy a i vyhledavace ho indexuji prioritne...
Ptate se, zda ma domenova reklama cenu?
Jsem presvedcen, ze ano, a mam pro to zvlaste ekonomicke zduvodneni. Malokdo totiz si spocita, ze pri obvykle cene bannerove reklamy a obvykle ucinnosti CTR vychazi cena na jednoho kliknuvsiho navstevnika kolem 30 Kc.
Neni lepsi byt presmerovavan z logicke adresy, nez s velkymi naklady zakazniky odchytavat pomoci bannerove reklamy?
No ja mam
am treba domenu studentskeforum.cz, a ze bych nejak cekal ohlas, to se rict neda. No a seznam, to je jen moloch co zna spouta lidi. Ale stim se asi nic nenadela. Ja mam rad google, zadnej zbytecnej text a proste vetsinou to najde i to co ma. Takze jsem takovej anti seznamak. Takze souhlasim.