Vlákno názorů k článku readme.txt: Batmen's Club skončil od Michal - Pan Ludek Sorm je znamy pardubicky hochstapler a...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 3. 2002 10:20

    Michal (neregistrovaný)
    Pan Ludek Sorm je znamy pardubicky hochstapler a nikdo ho, chudinku, proto nema rad.
    Jednou mi vysvetloval, jaky to byl skvely napad, registrovat si tisice domen (treba www.dph.cz - to je dobry, na to se podivejte) a pak na nich mit neco uplne jineho - predevsim jeho prodej vstupenek.
    Zasel az tak daleko, ze sveho casu sve stranky pro prodej vstupenek nazyval "oficialnimi strankami mesta Pardubic", myslim, ze mu to magistrat uz zatrhl.
    Tvrdil mi, ze mu to vsechno SKVELE vydelava, pri pohledu na jeho nabidku vstupenek jsem o tom jiz tolik presvedcen nebyl (treba www.muzikaly.cz - krome dvou titulu z Pardubickeho divadla, ktere tam mit musi, protoze na to ma s magistratem smlouvu, nabizi jen jediny titul dalsi).
    Asi jsem mel pravdu, kdyby mu to neslo, tak by domeny ted nepronajimal.
    Pronajima - jenomze, jak jinak nez po sormovsku - tedy s myslenkou na (minimalne) drobny podvod. Podle mne nabada ke svinstvu, neetickemu jednani a klamani typu "pronajmete si nejakou domenu s atraktivnim jmenem a provozujte na ni neco uplne jineho, me zaplatite a vam prijdou klienti...ja to tak delam take"
    Bozi mlyny ale melou pomalu, lec jiste. Dotycny, ktery si to u mistra Sorma objedna, na to stejne doplati, protoze az klient zjisti, ze dospel jinam, nez kam chtel, uplivne si a vypne prohlizec... Ale panu S. budou kapat penizky do penezenky. Sice diky klamani a podvodum, ale budou. A o to na nasem Divokem Vychode asi stale jde.
  • 25. 3. 2002 10:31

    Jan Žáček (neregistrovaný)
    Mě pobavil ještě jeden aspekt jeho pronájmů domén: domény třetího a dalšího řádu. Pan Šorm je určitě velmi zručný obchodník, když přesvědčí firmy k oddělenému pronájmu adres archivni.vina.cz, www.archivni.vina.cz, vina.cz, www.vina.cz, aneb jak z jedné domény vyvařit hodně polívčičky...

    Opravdu nevím, kdo bude zákazníkem...



    PS: Jen mě mrzí, kolik takováhle zpráva přilákala mediálního zájmu :-((
  • 25. 3. 2002 14:43

    michal (neregistrovaný)
    Jo, vono to pak dopadne treba taky tak, jak dopadne. Napriklad Sormova prezentace Vychodoceskeho divadla na strankach www.kamasutra.cz a www.peklo.cz pobourila jeho vedeni.
  • 25. 3. 2002 17:22

    Luděk Šorm (neregistrovaný)
    Co je spatneho na tom, ze se nabizeji vstupenky na kulturni a spolecenske akce ve smyslu "Umeni milovat zivot ve dnech vsednich i svatecnich"? Jedna se samozrejme o fantazijni posunuti puvodniho vyznamu slova Kamasutra, ale to je moje autorska licence, na kterou mam pravo. Samozrejme, ze se nejednalo o prezentaci Vychodoceskeho divadla, ale o moznost si z teto domeny vstupenky do divadla a na programy jinych poradatelu koupit. Jste webmasterem divadla a je mi jasne, oc Vam jde...
  • 25. 3. 2002 17:37

    Luděk Šorm (neregistrovaný)
    Jde o to, ze www.vina.cz a www.archivni.vina.cz jsou ruzna domenova jmena (3. a 4.radu). Kazdy ma moznost si vybrat, co vice odpovida jeho reklamnim potrebam.
  • 25. 3. 2002 11:34

    Michal Ludvig (neregistrovaný)
    Hlavne bych se dost bal stavet jakykoliv vazne mysleny web na adrese, ktera mi nepatri. Co kdyz mi to jednou zacne vydelavat a pan Sorm bude chtit vic? A pak jeste vic? A pritom me bude mit v hrsti, protoze domena je bez diskuzi jeho. A ze bych na ten pronajem mel smlouvu? Aaaale co, kazda smlouva se prece da vypovedet, ne?
  • 25. 3. 2002 17:32

    Luděk Šorm (neregistrovaný)
    Myslim, ze rada firem pusobi v nebytovych prostorech, jez jim nepatri a je to normalni a bezne. Nabidku reklamniho pronajmu domenovych jmen muze vyuzit i nekdo, kdo ma existujici web na jakekoliv vlastni adrese, napr. s nazvem firmy. Takovy zakaznik ma moznost - napr. pokud vyrabi vino - si vybrat co nejprilehavejsi nazev a presmerovat k sobe zakazniky, kteri na tuto domenu prijdou, protoze slovo vino povazuji za klicove. To znamena i treba kratkodobe po dobu jednoho dne, tydne ci mesice. Nikdo nikoho nenuti k tomu, aby adresu ve svem vlastnictvi rusil, davame moznost k existujicimu obchodu otevrit jeste druhe vstupni dvere...
  • 25. 3. 2002 18:04

    Luděk Šorm (neregistrovaný)
    Samozřejmě, ale já netvrdím, že to je jediná cesta. Říkám, že je možné zákazníka, který navštíví např. domenu www.archivni.vina.cz přesměrovat na web výrobce nebo velkoobchodnika s archivním vínem. Jako normální reklamní akci (místo banneru), trvající den nebo jiné období dle přání zákazníka. V mezičase budeme i nadále naše domény využívat jako vstupní brány do našeho systému.
  • 25. 3. 2002 17:07

    Luděk Šorm (neregistrovaný)
    Pane Stanovsky,
    i ja verim, ze bozi mlyny melou... Oznacujete mne za podvodnika, a pritom pouzivate lzive argumenty:
    1) jiz 6 let pusobime jako jedine oficialni Informacni centrum mesta Pardubic
    2) pronajem domenoveho jmena k reklamnim ucelum je stejne legitimni, jako pronajem billboardu nebo reklamniho casu v televizi
    3) nikoho nenabadame, aby na domene s atraktivnim jmenem provozoval neco jineho. Reklamni vyuziti domenoveho jmena ma smysl, pouze pokud domenove jmeno vyuziva klicove slovo produktu. Pritom Vam nevadi, ze napriklad na domene www.lupa.cz nejsou vyrobky ocni optiky?
    4) domeny, ktere nebudou pronajaty k reklamnim ucelum, budeme i nadale pouzivat jako vstupni brany do na seho informacniho systemu.
    Myslim, pane webmastere Vychodoceskeho divadla v Pardubicich, ze svym prispevkem jste udelal vizitku zvlaste sam sobe. Je mi Vas lito.
  • 27. 3. 2002 4:48

    michal (neregistrovaný)
    Dovolte mi, abych se nejprve omluvil za ponekud expresivni vyrazy - ale ona mne a par mych kolegu kapku kapku nakrkla nova marketingova kampan pana Sorma.

    Ta nabidka pronajmu domen na mne (nas) opravdu pusobi tak, ze se mi vnucuje nazor, ze je relativne jedno, jak se domena jmenuje, hlavne ze navstevnik zabrousi na me stranky a urcite se do nich zamiluje. At to stoji, co to stoji. Ostatne vsechny vstupni brany do informacniho systemu pana Sorma na tomto principu funguji.

    To me pripada jako minimalne neslusne vuci tomu navstevnikovi.

    Tady se pochopitelne stretava a bude stretavat tvrde komercni zajem (pana Sorma) se zajmem najit to co chci (navstevnik). Denne dostavame vsichni do schranky spoustu nepotrebnych letaku, neustale na nas krici nejaka reklama z webovych stranek, proti tomu je clovek uz imunni. Proto je potreba vymyslet neco noveho.

    Pan Sorm to resi tak, ze je treba vzit vice-mene atraktivni jmeno domeny a na jeji konec dat nejakou svoji komerci (www.kamasutra.cz, www.dph.cz, www.nebe.cz, www.archivni-vina.cz, www.biografie.cz, www.bohemian.cz, www.denik.cz, www.kreaj.cz, a stovky dalsich). Pak to vypada tak, ze me zajima kamasutra, nabidnou se mi vstupenky divadla. Zajima mne archivni vino, nabidne se mi pronajem domen, zajimaji me ceske kraje - nabidne se mi prodej vstupenek v krajich.

    Jenomze to navstevnika dost stve, na rozdil od letaku, ktere ze schranky putuji rovnou do popelnice mne hledani na internetu stoji cas a penize za telekoumacke poplatky.

    Spolecnost Kam na Pardubicku je sice 6 let jedine oficialni Informacni centrum Pardubic, na Internetu se z jejich stranek o Pardubicich clovek dozvi malo. Spis se mu nabidnou vstupenky.

    Jsou vsak jine servery, ktere od Pardubic nedostavaji ani korunu ale delaji pro ne vetsi a zasluznejsi praci. Treba na adrese www.pardubice.cz je toho o Pardubicich nepomerne vice. A hlavne to delaji bez jakekoliv podpory mesta Pardubic. Tuhle adresu se panu Sormovi kupodivu registrovat nepodarilo, takze se tu vstupenky vyjimecne neprodavaji.

    Pana Sorma zajima, co svym prispevkem sleduji. Chtel bych, aby po zadani do adresniho radku napriklad www.dph.cz, jsem se dozvedel neco o danich, a ne abych videl velky napis REJSTRIK a KAMASUTRA a mohl si objednat zase ty vstupenky (nutno vsak priznat, ze se na kraji stranky nejake odkazy na obchodni rejstrik a podobne adresy objevi, k informaci o DPH to vsak ma daleko).

    Je pravda, ze delam webmastera Vychodoceskeho divadla. Je pochopitelne, ze si budu hrat polivcicku. Pred rokem se nam podarilo prosadit, ze po zadani adresy www.vcd.cz se neobjevil system objednavani vstupenek u pana Sorma, ale nejake smysluplne informace o divadle, hercich, inscenacich, kompletnim programu, aktualitach aj. Chapu, ze pana Sorma mrzi, ze adresa www.vcd.cz jiz nepatri mezi vstupni brany jeho systemu. Presto o nic neprichazi. Na objednani vstupenek se navstevnik dostane i tak, ale jen kdyz bude chtit on.

    Pan Sorm take pise, ze vi oc mi jde, jsa webmasterem divadla. Ja to vim take. Jde mi o to, aby kdyz nekde nekdo inzeruje cokoliv o Vychodoceskem divadle, tak aby ty informace take dostal. Aby mel sanci se dostat na stranky divadla. A ne aby to fungovalo jako na adrese www.pardubice.net - prvoplanove se mi samozrejme nenabidne informace o Pardubicich, ale vstupenky. Vyberu-li si nejakou akci z divadla a blahove tuknu na odkaz "Pardubice-Mestske divadlo" - na zadne stranky divadla se nedostanu. At delam, co delam, dostane se maximalne na vseobecny pokec o Pardubicich nebo na objednani vstupenek.
  • 27. 3. 2002 10:10

    Luděk Šorm (neregistrovaný)
    Dobrý den, pane Stanovský,
    děkuji za názory, které jsou formulovány věcně a bez emocí, a tak na ně mohu v podobném duchu reagovat. Pro přehlednost zachovám strukturu příspěvku a vyjádřím se k jednotlivým odstavcům textu dle Vašeho členění.

    1+2) Pokud nabídka reklamního pronájmu doménových jmen vzbuzuje pocit, že "je relativne jedno, jak se domena jmenuje, hlavne ze navstevnik zabrousi na me stranky a urcite se do nich zamiluje. At to stoji, co to stoji.", pak to rozhodně nebylo naším cílem. Na tomto principu není ani postaven náš informační systém. K jeho návštěvníkům se snažíme chovat slušně a korektně. Problém je v tom, že jsme si již před lety uvědomili význam doménových jmen pro navigaci v internetu a koupili (a zaplatili) to, co tehdy nikdo nechtěl. A že dnes máme podstatně větší prostor, což se v Čechách jak známo neodpouští.

    3+4) Souhlasím s Vámi, že reklamou jsme v životě přesyceni. Na rozdíl od Vás si ovšem uvědomuji, že mezi doménovým jménem a jeho obsahem není a ani nemůže být přímá souvislost a že koneckonců ani v reálném životě tomu není jinak. Pokud bych měl Vaši filozofii vzít zcela důsledně, pak by jistě bylo špatné a klamavé, když např. v Pardubicích socha T.G.Masaryka nestojí na Masarykově náměstí, ale jinde. To, co v reálném životě považujeme za normální a bezproblémové, považuji za zcela legitimní i na internetu. Vždyť doménové jméno může být ve vztahu k obsahu nejenom popisné, ale i fantazijní. Předpokládám ovšem, že to víte, a že Vám nevadí ani, že na doméně www.lupa.cz nejsou výrobky oční optiky. Váš přístup mi naopak potvrzuje, že doménové jméno popisného charakteru LZE velmi dobře použít jako reklamního média.

    5+6) Bohužel srovnáváte nesrovnatelné. Ačkoliv již 6 let působíme jako oficiální Informační centrum města Pardubic, Internet byl a dosud je Magistrátem považován za naši soukromou aktivitu, na kterou město nedává ani korunu. Dostáváme finanční příspěvek účelově vázaný na bezplatné poskytování informací v provozovně na třídě Míru v rozsahu 12 hodin denně včetně sobot, nedělí a svátků. Město si zřídilo vlastní server na adrese www.mmp.cz a my na něj - v případě že informaci sami na našem serveru nemáme - rádi odkazujeme. Proč bychom také měli konkurovat serveru www.pardubice.cz, když to není nutné a ani to žádný zákazník nezaplatí?

    7) Píšete: "Chtel bych, aby po zadani do adresniho radku napriklad www.dph.cz, jsem se dozvedel neco o danich...".
    Souhlasím s Vámi, opět potvrzujete, že nabídka reklamního pronájmu domény má opodstatnění. Před lety jsme k nákupu doménového portfolia přistoupili jako k jednorázové "privatizaci" adresního prostoru českého internetu s vědomím, že si vytváříme zajímavý prostor k postupnému budování obsahu. I naším cílem bylo na doméně DPH vytvořit daňový server. Dosud jsme na tuto adresu stihli pouze umístit odkaz na rejstřík plátců DPH, a to v rámci jedné z mutací našeho systému (rejstřík). Uznávám, že specializované stránky k této problematice by byly lepší, a právě proto toto doménové jméno od dnešního dne přidáme do naší nabídky reklamního pronájmu. Nebudeme čekat na vlastní námi vytvořený obsah, ale umožníme již nyní daňovým poradcům a účetním firmám využití doménového jména k jejich ekonomickému přínosu. Věřím, že část svých příjmů (nebo úsporu nákladů na svou bannerovou reklamu) budou ochotni investovat do pronájmu tohoto atraktivního doménového jména. Pokud nikoliv, pak časem vylepšíme server vlastními silami.

    8+9) Informace o VČD a link na internetovou prezentaci VČD si pracovníci této instituce do našeho systému dávají zcela sami při generování vstupenek do systému. Takže pokud oni tuto možnost využijí, pak se návštěvník kteréhokoliv našeho serveru může dostat i k informacím o představení na serveru VČD (je to využíváno např. u představení s názvem Spor).

    Jsem rád, že již diskutujeme ve věcné rovině, neboť pak se lze dobrat i podstaty věci či tématu.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).