Vlákno názorů k článku Recenze vyhledavačů: WebFast.cz od Jan Karabina - > druhem chat.seznamka.cz je to za jedna. To...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 1. 2002 20:01

    Jan Karabina (neregistrovaný)
    > druhem chat.seznamka.cz je to za jedna. To splnuje Empyreum
    > Google, Atlas a Webfast maji seznamku na prvnim miste - ok.
    takze webseek.cz ma take za jedna, to mne tesi ;)
  • 4. 1. 2002 22:55

    Martin Mareš (neregistrovaný)

    Predem: Omlouvam se za sve obvineni ze spoluprace s Empyreem, nachytal jsem se na shodu jmen a neobjektivnost clanku tuto domnenku vytecne podporovala.

    Hvezdicky funguji i v pokrocilem vyhledavani, pokud nezapomenete dotaz uzavrit do uvozovek (viz help).

    Nehledejte v mych odpovedich, prosim, ze bych clanek povazoval za jakykoliv druh osobni invektivy -- k tomu, doufam, sklony nemam. Pouze velice nesouhlasim s pouzitou argumentaci, zejmena s tvrzenimi typu "boolovsky model je prekonany", podobnym zpusobem lze totiz "vyvracet" naprosto cokoliv, pripomenme si napriklad, ze podle nekterych teoretiku (Tannenbaum a spol.) je treba takovy Unix beznadejne zastaraly system, a pritom je to jeste stale to nejlepsi, co mame k dispozici.

    Preji hezky den a tesim se na dalsi diskusi.

  • 4. 1. 2002 22:48

    Martin Mareš (neregistrovaný)
    Sherlock 2.0 opravdu uvolnen bude, dockate se (a ja konec koncu take, sam se na jeho vetsi rozsireni tesim jakbysmet) zacatkem leta. Neni jeste uplne jasne, pod jakou licenci to bude, ale vcetne zdrojaku kazdopadne.
  • 4. 1. 2002 14:42

    Jiri Pallas (neregistrovaný)
    Ja si toho vsiml az v souvislosti s touto diskusi. Kazdopadne je dobre, ze ji take sledujete a ze to opravite. Nicmene na tom gulasi trvam.
  • 4. 1. 2002 14:36

    Jan Průša (neregistrovaný)
    Jsem rád že se k bordelu, který máte na vlastních stránkách hrdě hlásíte. Je velmi těžké vytvořit katalog internetových adres, které jsou přesměrovány každý den (hodinu ?) někam jinam.

    např. váš www.webhotel.cz v době, kdy byl odkaz do Klikni přidáván (18.10.2000) ukazoval na seznamku (a jak sám píšete, ještě dnes ve 12:53 tomu tak bylo), ale v tuto chvíli je přesměrován na www.bazar.cz

    Rozhodně ale není problém zatelefonovat na naši info linku nebo zaslat e-mail a každá nesrovnalost lze do 24 hodin vyřešit.

    Ale jednodušší je psát na Lupu reakce o guláši.
  • 4. 1. 2002 12:53

    Jiri Pallas (neregistrovaný)
    Posouzeni jestli je prehlednejsi Seznam nebo klikni je veci vkusu a pozadavku kazdeho uzivatele. Nekdo ma rad vdolky, jinej devcata. Ja davam prednost katalogu Seznamu, emailu Centra a map Atlasu! Pokud vsak Klikni.cz pouziva editory, tak bych jim moc dobre vysvedceni nedal. Doporucuji oblibenou sekci Seznamka.
    1. Odkaz Seznamka.cz je tam trikrat. Jeden odkazuje opravdu na www.Seznamka.cz. Dalsi dva na www.Webhotel.cz (nase domena presmerovana na seznamku) a dalsi na www.stroje.cz, ktere mame presmerovany na www.Bazar.cz.
    2. V teze sekci najdete titulek Skripta.cz - nase domena. Najedete li na ni mysi uvidite, ze odkazuje na www.Pocitace.cz - jina nase domena presmerovana na Bazar.cz. Pro presnost mame Skripta.cz presmerovana na www.Antikvariat.cz.
    Doufam, ze nas nepodezrivate z toho, ze GULAS.klikni.CZ jsme varili my :-))))). Tim samozrejme nepopiram, ze mame dost bordelu na nekterych vlastnich strankach. Nemame vsak zdroje jako Idnes a to nas omlouva.
  • 4. 1. 2002 12:23

    Jan Průša (neregistrovaný)
    Patrne je v tom zahrnuto i listovani katalogem, ale ta cisla jsou dostatecne velka na to aby Seznam strcil do kapsy kohokoli

    Pro normalni lidi je nejdulezitejsi dobre usporadany katalog a v tom Seznam vede na cele care

    Proč si myslíte že Seznam svým katalogem vede na celé čáře ? V návštěvnosti jistě, ale je to dáno pouze tím, že tu byl 1. a že se jej lidé naučili používat.

    Porovnám-li katalog Seznamu a Klikni je Seznam mnohem méně přehledný. Je to dáno zejména tím, že odkazy si do sekcí přidávají sami uživatelé a je jim dovoleno téměř vše. Naopak v Klikni je každý nový odkaz do všech odpovídajících kategorií zařazen až editory katalogu, kteří jeho strukturu znají nejlépe.

    Pro ilustraci porovnejte např. hrady na Klikni a na Seznamu ale našel byste jistě mnoho dalších příkladů (Lyžařská střediska, Hudební skupiny a interprety atd.)
  • 3. 1. 2002 23:25

    Jiri Pallas (neregistrovaný)
    Samozrejme je s lesbickami ta chyba na nasi strane a dokonce to ma nekdo preregistrovat.
  • 3. 1. 2002 22:20

    Libor Nováček (neregistrovaný)
    Jsem 96% :o), pouze jsem uvedl pár příkladů, kdy už prostě své zákazníky díky fulltextu nezískáte. Pokud lesbička použije fulltextový prohledávač tak, jak jsem uvedl, seznámí se jinde, perfektní doména už nepomůže, na vašich stránkách v tom případě něco chybí. Naštěstí pro vás asi české lesbičky budou hledat jen seznamku, jako 96 % ;-) lidí, kteří zadají dotaz sestávající z jednoho slova :-)
  • 3. 1. 2002 21:54

    Jiri Pallas (neregistrovaný)
    Pokud mate zajem o lesbicky tak doporucuji www.seznamka.cz/lsb v pripade, ze je tomu naopak ../gay. I bez WebFastu jsme nejvetsi i v homosexualnim seznamovani. Byt zarazen mezi seriozni od Quicku nejak nepotesi, ale to ze je mezi nejhledanejsimi Rande a ne Seznamka je samozrejme zajimave.
  • 3. 1. 2002 20:35

    Libor Nováček (neregistrovaný)
    www.rande.cz jsem v příkladu jasně zvolil kvůli vám ;-), nám také chodí lidé z vyhledávačů na dotaz www.pohlednice.cz a myslím, že asi každému serveru, který je trochu známý. Zábavné je, že na Quicku je za prosinec 2000 jako 11. nejpokládanější dotaz "www.seznam.cz" - viz http://svet.namodro.cz/go/r-art.asp?id=1020102212&t=it. Mimo jiné rande.cz podle jiné statistiky na této stránce, kam odkazuji, figuruje jako 33. nejvyhledávanější seriózní stránka.

    Co se týče vaší spokojenosti s rankingem ve fulltextech, tak tu sdílím s naší adresou též, např. WebFast velice pozivně hodnotí hledaný výraz jako součást domény. Na dotaz "seznámení" už ale v první dvacítce se Seznamkou nejste. Rovněž na dotaz "lesby seznamka" jsem Seznamku mezi prvními dvaceti nenašel.

  • 3. 1. 2002 16:57

    Jiri Pallas (neregistrovaný)
    Podivejte se na http://www.idot.cz/idot, kliknete na kategorie a tam uvidite kolik lidi pouziva na seznamu search. Patrne je v tom zahrnuto i listovani katalogem, ale ta cisla jsou dostatecne velka na to aby Seznam strcil do kapsy kohokoli.
    Doufam, ze zarazenim naseho skveleho systemu Rande.cz mezi idiotske otazky nechcete snizovat jeho kvalitu. Kazdopadne je Rande.cz uzivano predevsim vecer (takze maji doma pocitac a pripojeni), uzivatelum je kolem petadvaceti a maji dokoncene stredoskolske a vysokoskolske vzdelani. To, ze existuji trubci, kteri ve vyhledavacich hledaji www adresu je zname. Chybu vsak nelze hledat pouze u uzivatelu, ale take v rozhrani vyhledavacu.
    Pro normalni lidi je nejdulezitejsi dobre usporadany katalog a v tom Seznam vede na cele care. Neznam sice pomer mezi vyhledavanim Kompasem a vyhledavanim v katalogu Seznamu, ale znam chovani lidi na nasich strankach Seznamka.cz, Bazar.cz a Byty.cz (Celkem pres 300.000 unikatnich navstevniku a 1.000.000 navstev mesicne). Pomer mezi listovanim kategoriemi a regiony vuci vyhledavani je 95:5.
    Co se tyce vyhledavacu - ja pouzivam vlastni metodiku a WebFast ma velmi slusny vysledek. Mozna je vice vhodna pro pitomecky o kterych pisete, ale kdyz se nad tim zamyslite a aplikujete to i na ostatni dotazy - tak jde prece o to dostat to nejlepsi na prvnim miste.
    Testuji nasledujicim zpusobem: Ve vyhledavacim okenku napisi text seznamka. Hodnotim nasledovne: Pokud je na prvnim miste mezi vyhledanymi adresami www.Seznamka.cz a na druhem chat.seznamka.cz je to za jedna. To splnuje Empyreum :-)).
    Google, Atlas a Webfast maji seznamku na prvnim miste - ok.
    Seznam je zde nejslabsi :-(((.
  • 3. 1. 2002 16:14

    Libor Nováček (neregistrovaný)
    K Vaší poznámce - podle čeho soudíte, že je Kompas nejvyužívanější? Podle toho, že hledači v katalogu vidí v dalších krocích výsledky i z fullltextu? Běžní uživatelé, obzvláště tady u nás, umí s fulltexty pracovat pramálo. Pro někoho, kdo zadává fulltextu dotazy typu "sex", "pergnerova", "sms" ci "www.rande.cz" je dobrý kterýkoliv z těch nejšpatnějších vyhledávačů ;-)
    Jistě je pro portál zajímavé mít špičkovou fulltextovou technologii, ale jelikož nám naše portály nerozkrývají statistiky počtu dotazů/PV/UIP, můžeme jen věštit z křiš%tálové koule, zda lidé, kteří chtějí opravdu nalézt a alespoň trochu hledání roumějí, chodí za kvalitou nebo za masově známou značkou.
  • 3. 1. 2002 12:50

    Jiri Pallas (neregistrovaný)
    Dokud nebude autor publikovat recenze dalsich vyhledavacu, tak ho nelze obvinovat ze zaujatosti. Pro autory WebFastu je to jiste velice dobry material pro dalsi praci.
    A poznamka - to jestli je sluzba lepsi nebo horsi technicky neznamena, ze bude vice uzivana. Vyhledavac Seznamu je podle meho laickeho nazoru jeden z nejhorsich a presto je nejpouzivanejsi.
  • 3. 1. 2002 2:33

    k.p. (neregistrovaný)
    Vyslovim se k otazce hvezdicky: na centrum.cz jdete na pokrocily dotaz, vlozte 'pravd*' a vysledek je nula (tzn. zadny).

    Ke zbytku vasich obrannych (nikoliv diskuznich poznamek) by bylo vhodne, abychom napr. diskutovali s pomoci knihy Baeza-Yates, Ribeiro-Neto, ACM Press, Addison-Wesley "Modern Information Retrieval" ISBN: 0-201-39829-X. Pomuze Vam hledat chybu ne v kritice, ale v pouzitych algoritmech. Nebudte nastvany, ze je boolsky model prekonany, za to prece nemuzete! Ale nechtejte po mne, abych to opomnel nalezite kritizovat.

    S vyhledavacem Empyreum nemam nic spolecneho, a po publikaci clanku o Empyreum, na to prijdete sam. Mohu dopredu prozradit, ze v ceske domene neskonci webfast.cz na poslednim miste (pohybuje se totiz prevazne v nenulovych hodnotach).

    Zaverem se Vam omlouvam, ze clanek vyzniva misty subjektivne, v tom s Vami souhlasim. S ohledem na to, ze je muj prvni pro internetove medium, a na ceste k doktoratu z vyhledavacich stroju pisete povetsinou jinym stylem, pro jinou ctenarskou obec, a v jinem rozsahu, tak me tato opravnena vytka velmi mrzi. Myslim, ze totiz mohu vsechny tzv. subjektivni zavery podlozit konkretni serii dotazu, a je jen skoda, ze jsem tyto pasaze z prostorovych duvodu nepublikoval (cemuz se ale v budoucnu nebranim).

    Mam-li shrnout cele to "seno" do povestne "jehly", nejvetsi slabinou webfast.cz je kalkulace podobnosti dotazu a dokumentu. Doufam, ze tento zaver neprijmete jako osobni kritiku, ale jako kritiku pouzite formule. Jsem pak ochoten uvest odkazy na vedecke podklady vc. ISBN.
  • 2. 1. 2002 23:01

    Jan Karabina (neregistrovaný)
    Souhlasim, kvalita clanku je velice pochybna...uvedena kritika algoritmu webfastu by pasovala treba i na google...
    Lupe opravdu chybi lide pisici kvalitni odborne clanky.

    PS: WebSeek ohybani slov podporuje jiz pul roku ;-)
    PPS: zajimalo by mne zda Martin Mares uvolni zdrojove kody sherlocka 2.0 pod GPL (jak v diskuzi na lupe kdysi sliboval) - zda je jeho idealizmus dostatecne silny v konfrontaci se zahranicnim kapitalem :-)
  • 2. 1. 2002 20:48

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Karel Panek je nekdo jiny. :-) Email na redakci jsme uvedli, jen protoze autor clanku na sebe nedodal funkcni email.
  • 2. 1. 2002 18:36

    Hercule Poirot (neregistrovaný)
    Podivna, skutecne podivna shoda jmen.. karel.panek@empyreum.cz tedy NENI autorem tohoto clanku? A mohu vedet kdo je tedy KAREL PANEK@redakce.lupa.cz..?
  • 2. 1. 2002 15:56

    Mirek Zeman (neregistrovaný)
    Dobry den,

    prislusi mi reagovat pouze na posledni odstavec textu -- autor nema/nemel nic spolecneho s vyhledavacem Empyreum -- je to proste shoda jmen.
  • 2. 1. 2002 13:54

    Martin Mares (neregistrovaný)

    Je smutne, ze v dobe svatecni dokaze nedosatek novinek dohnat autory k az takhle pochybnym clankum, ktere, pravda, zonglujice odbornymi terminy na kazdem druhem radku vyhlizeji velice ucene, ale pritom vynaseji soudy naprosto nepodlozene fakty nebo v horsim pripade faktum evidentne odporujici.

    S podivem jsem si napriklad precetl, ze Webfast ani Centrum nepodporuji hvezdicky na koncich slov, coz samozrejme podporuji a dokonce i priklad uvedeny v clanku funguje dle ocekavani. (Mimochodem, automaticke hledani pravostrannych rozsireni slov Webfast neprovadi ne proto, ze by na to autori zapomneli, ale proto, ze si to promysleli, vyzkouseli a zavrhli jako relevanci skodici. Automaticke sklonovani slov by samozrejme velice prospelo a je to jedna z prvnich veci, ktere se chystaji pro dalsi verzi.)

    Take mne prekvapilo, ze autor zkousel Webfast i Centrum a ani si nevsiml, ze oba vyhledavace davaji naprosto shodne vysledky, jsou to totiz dva front-endy k temuz vyhledavacimu serveru.

    Tabulka bodovych hodnoceni vyplnena dvema sloupecky bodu, aniz by se autor zminil, jak k cislum dosel, (s nekolika vyjimkami) co vlastne zkousel nebo dokonce (ale to bych asi chtel opravdu prilis) uvedl primo testovane dotazy, aby si jeho vysledky mohl kdokoliv overit, rovnez nevypada moc verohodne.

    A tim jsme se pomalu propracovali kupkou sena ke konci clanku, aniz bychom ovsem narazili na onu povestnou jehlu. Receno se Shakespearem, mnoho povyku pro nic -- zadna fakta, pouze hromada silne podivnych subjektivnich hodnoceni.

    Loucim se s pranim prijemneho noveho roku a toho, aby se pri cetnosti clanku o vyhledavacich v tom nasem ceskem rybnicku take jednou konecne objevila nejaka seriozni a podlozena analyza.

    Disclaimer: Martin Mares je autorem vyhledavaciho systemu Sherlock, na kterem mimo jine bezi Webfast a Centrum Fulltext. Proto je jeho pohled z principu zaujaty a mel by (stejne jako pohled kohokoliv jineho) pouze slouzit k povzbuzeni k vlastnimu premysleni o tematu a nikoliv byt povazovan za nezpochybnitelnou pravdu.

    P.S.: Mozna by neskodilo, aby se take u puvodniho clanku objevil podobny disclaimer, ze jeho autor ma nebo alespon mel neco spolecneho s vyhledavacem Empyreum (viz napriklad komentare k clanku "Co hledam, zapominam" tady na Lupe).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).