Nechci se NOVY zastávat, ale celá situace se zjednodušuje svalením viny na ni, aby se zakryly celkové problémy, tak běžné v tomto státě. Žaloby podaly i jiné subjekty, některé i dříve než TV NOVA. Dále jak je možné, že infokampaň vedená p. Duspivou vlastně ještě nezačala, říká že letos nemá přidělené finance za co utratit atd. Příští rok bude kampaň již na dvě věci... Toho zakopaného psa bych hledal spíše v tomto, tedy vlastně v přístupu státu k digitalizaci vůbec. Digitalizaci prosazuje stát, tak se měl postarat o jednoznačné zákony a nepřipustit tyto zmatky.
Přesně tak, jen ta kampaň měla v současnosti být v plném běhu či spíš spět ke konci, aby odpadla spousta dohadů a dotazů lidí, jak je konečně vidět i na tomto serveru. Peníze na ni vyčleněné že nejdou čerpat? Pak by se měly hledat příčiny a viník, proč nejsou lidé v oblastech, které očekávají v dohledné době spouštění DVB-T informováni. Co se týká odpovědnosti státu, ta je neoddiskutovatelná.
Ano,levněji a účiněji,ovšem pokud se stát dohodne na kampani dle názorů TV Novy a ne jen podle dosavadního scenáře aby někdo dobře přišel k penězům tak řikající za hubičku a a ještě za tučný honorář a to i od Novy,nejen z reklamy z veřejno-právního zdroje,to se p.Dvořákovi nedivím že se mu to NElíbí že do NEprůhledného prostředí nebude investovat svoje vydělané peníze ze svého televizního(ůspěšného)podnikání,co by z toho měl???
Stát jako zadavatel by se mohl a má inspirovat jak nejefektivněji a nejůčiněji zinformovat diváky jak přejít na digitál,ovšem lobinng některých je silný a nutkání podlehnout je na snadě a tak se nedivme 400 miliónům,když to někomu zahřeje u srdíčka,jak se napakoval...
Vesměs lze s p.Dvořákem souhlasit. Stále však máme pod kůží to, že jejich přičiněním se zde nemohlo digitalizovat o pár let dříve. A také absenci dnes již standardního EPG u Novy na CS Linku jim neodpustím :-))
Nova má také své EPG v UPC Direct, i když nemám jejich kartu, mohu si alespoň přečíst co dávají a pak to přepnout zase na Novu s obrazem :-) Je tristní v dnešní době nemít EPG, zvláště když se jedná o jednu z nejbohatších TV stanic v Evropě. To, že ho nemá např.Noe chápu, u Novy a Novy Cinemy ne. Nedávno zde byl rozhovor s někým z Media Vision, že to EPG časem zařadí také, sliby chyby!
Můj názor je takový,že by ČT měla z peněz co jsou určené na informační kampaň k digitalizaci,vytvořit informační pořad,kde by bylo vše elementární o DVB-T řečeno.Pořad by mohl být cca hodinový a vysílaný v největší sledovatelnosti ČT,TV NOVY a TV PRIMY a několikrát ročně opakován.Inspiraci mohou naleznout z dvanácti stránkové brožury ČTÚ,kterou letos vydala.http://www.ctu.cz/pusobnost-ctu/digitalni-vysilani.html .A každá televize,ke které byl přidělen dotyčný multiplex,by musela s předstihem půl roku poukazovat na na svém televizním programu rozvoj dotyčného multiplexu.Pak by stačil jen varovný piktogram,který by upozorňoval diváky na na dobu ukončení vysílání dotyčného vysílače.Stejně si pravděpodobně každý koupí set-top-box tehdy,až bude moct na svém území zachytit DVB-T vysílání.Když by tento informační pořad nechtěla ČT vytvořit a dotyčné televize by nechtěly poukazovat s předstihem na rozvoj dotyčného multiplexů,měl by zasáhnout ČTÚ,popř.RRTV.To by byla úspora peněz na informační kampaň.Ale z praxe vím,že se budou vytvářet nic neříkající diskuse s pokud možným největším počtem "odborníků",aby se dotyčné peníze na informační kampaň vyčerpaly,spíše ještě překročily.A komerční televize budou chtít pochopitelně využít peníze z reklamy ČT,které jdou na informační kampaň o digitalizaci.
Zase bych to na stát nesvaloval všechno. Digitalizace je globálního směru a soukromé subjekty v tom musí hrát významnou roli také! Něco jiného je v té infokampani, v tom souhlasím s Dvořákem, že do toho nemusí strkat tolik peněz, jak by si někdo přál. Kampaň se dá udělat i levně a hlavně účinněji.
Zde mám obavu jestli stát má vůbec zájem o informační kampaň k DVB-T.Stát je vlastně vláda ČR a Parlament.A zde je pravděpodobně velký lobbing i za jiné zájmy...
Jedna vec je informovat divaky, ze dojde k vypnuti konkretniho (jejich) analogoveho vysilace a nejlepe i kdy presne. Dalsi pak je strucna informace o moznostech digitalniho prijmu (DVB-T na jakem kanalu, satelit, kabelovka, IPTV). Vsechno tohle bych ve velmi strucne, ale presne a jednoznacne forme poustel v tom prouzku vedle piktogramu (treba 2x za sebou po pulhodine nebo i pravidelne v celou hodinu). To je zaklad, z nehoz nelze slevit. Proste nutnost.
Jina vec jsou didakticke porady typu "Jak na to", jako serial s nekolikerym opakovanim jednotlivych dilu v ruznych casech, ktere by uplne klidne mohly bezet jen na CT. Ty ale osobne nepovazuji za tak nezbytne jako ten informacni prouzek s jasnymi daty KDY K CEMU DOJDE. Myslim, ze se z toho dela uplne zbytecna veda. Kazdy si prece musi set-top-box nebo iDTV (at uz pro jakoukoli platformu) nekde koupit a prodejci maji povetsinou informaci dost. A pokud nemaji nebo je neumeji poskytnout, jdu tam, kde to umeji. Debaty a konference "o digitalizaci" jsou podle meho nazoru uz nekolik let uplne k nicemu. Schazi se tam nekolik stale stejnych "strejcu", kteri jsou sice v obraze, ale pritom nevedi konkretniho (tedy terminy, standardy, kanaly, vysilace) stejne nic. To snad nema cenu ani sledovat, natoz jeste financovat.
Infokampan o digitalizaci dosud nezacala, protoze komercni televize se vymackly teprve pred 11 dny, ze dodrzi terminy podle TPP. Dokud nebyly znamy termini zapinani digitalu a vypinani analogu, nebylo o cem informovat. Faktem ale je, ze za narok komercnich televizi na rezervaci fyzickych kmitoctu, ktera hlavne digitalizaci zbrzdila, stat muze. Soudruzi proste v roce 2001 udelali chybu (i kdyz z jejich pohledu to nejspis chyba nebyla, maji se ted jiste o neco lepe ;-)).
Ano, co se tyce informacni kampane, take si myslim, ze jenom penize nic nevyresi. Podstatne jsou hlavne terminy a jejich dodrzovani, a na tom se mj. i Nova muze velkou merou podilet. Podle me by dodrzeni vsech terminu byl od Novy nejvetsim vkladem digitalizaci i kdyby do informacni kampane nevlozila fyzicky ani korunu. Co se tyce EPG, mel byste se obratit spis na CS link, protoze v DVB-T funguje bez problemu, takze ho zrejme nekdo (asi Nova) vytvari. Proc se EPG Novy nedostane i na satelit netusim.
Jestli Nova neplati ani za sat. sireni signalu (nevim, ale proslycha se to), nedivim se, ze ma jak ubohy datovy tok, tak ze operator kasle na jeji EPG. Na druhou stranu, pokud by operatori pred temi 3 (?) lety neukecali Novu, ze mohou sirit jeji signal (byt za pro ne velmi nevyhodnych fin. podminek), nebyla by dnes abonentu CS linku ani polovina co je dnes. Nova si je sve "znacky" velmi dobre vedoma a prilakat satelitni divaky je mnohem vetsi job pro sat. operatory nez pro Novu. Se svym pozemnim pokrytim 98% totiz satelitnim vysilanim nic neziska, tak proc by do nej investovala? Je to vcelku logicke chovani.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).