Zajímavý posun myšlenek pana generálního. Ještě na jaře Nova sebevědomě prohlašovala že pro ni nově nastupující stanice nepředstavují konkurenci a že ani neregistruje že by kvůli nim přicházela o reklamu. A stačí pár měsíců, a tentýž pan generální si stěžuje jak tito nedávno ještě trpaslíci poškozují Novu snižováním ceny reklamy?
Že by se blýskalo pomalounku na lepší časy a docházelo k pomalému konci monopolu Novy na trhu s reklamou? Každopádně pro spotřebitele je jenom plus, že reklama je levnější a tím i ceny zboží a služeb inzerujících firem. Jen pan Dvořák už asi nevygeneruje pro zahraniční majitele každý rok zisky několik miliard Kč :-)
No, myslet si, že díky levnější reklamě bude prášek na praní levnější, je dost naivní. Ale jinak naprosto souhlasím, je dobře, že Nově roste konkurence. A v zahraničí si budou muset začít zvykat, že nejsme dojná kráva. Jen tak dál ;-)
milda jako soudruh, který si myslí, že cenu určují náklady práce dělníků a rolníků a kapitalisté si nasazují nehorázné zisky, nechápe, že právě kdyby nebyla reklama, byl by prášek na praní dražší.
Tak mu trochu napovím - díky reklamě se dozví, že u nich v Tescio mají na prací prášek slevu. A ostatní hypermarkety musejí honem zlevnit taky.
jak už jsem psal jinde, to Tesco má sice na prášku marži 5% nebo dokonce 0% proti 10%-15% v jiném řetězci, ale oni si ty peníze vezmou z jiných výrobků, takže v konečném důsledku můžete být rád, když nakoupíte v tom Tescu za stejnou cenu jako v jiném řetězci (i s tím práškem), jenom pro prášek se nikdo nepotáhne přes celé město
vy tady prezentujete názory, které jste jasně získal z "politické reklamy".
Já znám spoustu lidí, kteří něco jiného, nežli ve slěvě nekoupí a mají přehled, kde co stojí, prostě kupují jen tam kde je nejlevnější. Dnes na internetu není problém najít a nechat si poslat nejen prášky, ale i velké a drahé zboží.
ano, pošlu si prášek v hodnotě 200-400Kč přes PPL nebo poštu za 100Kč :D
to nakupování se dá preferovat v nějakém menším městě, ale pokud máte jezdit přes půlku Prahy, Brna, Ostravy jen kvůli prášku, tak se vám ten nákup pěkně prodraží, pokud ho teda netaháte v MHD
ještě by mě zajímalo co určuje cenu výrobku? = náklady na zaměstnance + cena vstupů + ev. náklady na dopravu + zisk? věřte tomu nebo ne, všechny výrobky se nemusí prodávat přes reklamy
náklady cenu na trhu vůbec neurčují. Vy zaměňujete marxistickou "hodnotu" s cenou, ale i Marx respektoval cenu, kterou tvoří trh a odlišuje se od "hodnoty". Navíc používal termín "společenská hodnota" tedy to co jsou společensky nutné náklady a ne náklady konkrétního jednoho výrobce. Ostatně to převzal Marx od klasických anglických ekonomů Smithe, Ricarda.
Cenu tvoří poptávka/nabídka a konkurence. Když je hodně obilí a není poptávka, cena klesá a je jedno, jaké měl farmář náklady a naopak.
Ještě to s vámi zkusím. Nikdo tu nezpochybňuje právo firem aby inzerovaly v médiích. Jen mě zaráží že nejste schopen přiznat, že suma kterou firmy investují do reklamy je zahrnuta v ceně výrobku (znáte klasické přísloví: z hovna bič neupleteš) ?
Pokud firma nazná, že se jí reklama v souhrnu vyplatí, ať si ji klidně zaplatí. Určitě ale sám uznáte, že čím je reklama levnější tím pak může být levnější i inzerovaný výrobek.
Chápu že se to vašemu zaměstnavateli nelíbí, ale překrucovat pravdu si můžete na pravidelném PŠM pořádaném Novou :-)
především se zamyslete sám nad sebou. Ne v ceně, ale v nákladech na výrobek jsou zahrnuty mzdy, odpisy na stroje, budovy, náklady na balení, prodej, reklamu. Cena ke něco jiného - tu tvoří trh a aby byl výrobce schopen prodávat za cenu trhu a v konkurenci a ještě mít zisk, musí mít náklady pod cenou trhu - tedy využívat to nejefektivnější, včetně reklamy jako prodejní metody.