ano, pošlu si prášek v hodnotě 200-400Kč přes PPL nebo poštu za 100Kč :D
to nakupování se dá preferovat v nějakém menším městě, ale pokud máte jezdit přes půlku Prahy, Brna, Ostravy jen kvůli prášku, tak se vám ten nákup pěkně prodraží, pokud ho teda netaháte v MHD
především se zamyslete sám nad sebou. Ne v ceně, ale v nákladech na výrobek jsou zahrnuty mzdy, odpisy na stroje, budovy, náklady na balení, prodej, reklamu. Cena ke něco jiného - tu tvoří trh a aby byl výrobce schopen prodávat za cenu trhu a v konkurenci a ještě mít zisk, musí mít náklady pod cenou trhu - tedy využívat to nejefektivnější, včetně reklamy jako prodejní metody.
Ještě to s vámi zkusím. Nikdo tu nezpochybňuje právo firem aby inzerovaly v médiích. Jen mě zaráží že nejste schopen přiznat, že suma kterou firmy investují do reklamy je zahrnuta v ceně výrobku (znáte klasické přísloví: z hovna bič neupleteš) ?
Pokud firma nazná, že se jí reklama v souhrnu vyplatí, ať si ji klidně zaplatí. Určitě ale sám uznáte, že čím je reklama levnější tím pak může být levnější i inzerovaný výrobek.
Chápu že se to vašemu zaměstnavateli nelíbí, ale překrucovat pravdu si můžete na pravidelném PŠM pořádaném Novou :-)
vy tady prezentujete názory, které jste jasně získal z "politické reklamy".
Já znám spoustu lidí, kteří něco jiného, nežli ve slěvě nekoupí a mají přehled, kde co stojí, prostě kupují jen tam kde je nejlevnější. Dnes na internetu není problém najít a nechat si poslat nejen prášky, ale i velké a drahé zboží.
náklady cenu na trhu vůbec neurčují. Vy zaměňujete marxistickou "hodnotu" s cenou, ale i Marx respektoval cenu, kterou tvoří trh a odlišuje se od "hodnoty". Navíc používal termín "společenská hodnota" tedy to co jsou společensky nutné náklady a ne náklady konkrétního jednoho výrobce. Ostatně to převzal Marx od klasických anglických ekonomů Smithe, Ricarda.
Cenu tvoří poptávka/nabídka a konkurence. Když je hodně obilí a není poptávka, cena klesá a je jedno, jaké měl farmář náklady a naopak.
ještě by mě zajímalo co určuje cenu výrobku? = náklady na zaměstnance + cena vstupů + ev. náklady na dopravu + zisk? věřte tomu nebo ne, všechny výrobky se nemusí prodávat přes reklamy
jak už jsem psal jinde, to Tesco má sice na prášku marži 5% nebo dokonce 0% proti 10%-15% v jiném řetězci, ale oni si ty peníze vezmou z jiných výrobků, takže v konečném důsledku můžete být rád, když nakoupíte v tom Tescu za stejnou cenu jako v jiném řetězci (i s tím práškem), jenom pro prášek se nikdo nepotáhne přes celé město
milda jako soudruh, který si myslí, že cenu určují náklady práce dělníků a rolníků a kapitalisté si nasazují nehorázné zisky, nechápe, že právě kdyby nebyla reklama, byl by prášek na praní dražší.
Tak mu trochu napovím - díky reklamě se dozví, že u nich v Tescio mají na prací prášek slevu. A ostatní hypermarkety musejí honem zlevnit taky.
No, myslet si, že díky levnější reklamě bude prášek na praní levnější, je dost naivní. Ale jinak naprosto souhlasím, je dobře, že Nově roste konkurence. A v zahraničí si budou muset začít zvykat, že nejsme dojná kráva. Jen tak dál ;-)
Zajímavý posun myšlenek pana generálního. Ještě na jaře Nova sebevědomě prohlašovala že pro ni nově nastupující stanice nepředstavují konkurenci a že ani neregistruje že by kvůli nim přicházela o reklamu. A stačí pár měsíců, a tentýž pan generální si stěžuje jak tito nedávno ještě trpaslíci poškozují Novu snižováním ceny reklamy?
Že by se blýskalo pomalounku na lepší časy a docházelo k pomalému konci monopolu Novy na trhu s reklamou? Každopádně pro spotřebitele je jenom plus, že reklama je levnější a tím i ceny zboží a služeb inzerujících firem. Jen pan Dvořák už asi nevygeneruje pro zahraniční majitele každý rok zisky několik miliard Kč :-)