Vážně těch pár sponzorských vzkazů před a po filmu tak vadí? Hlavní je, že od začátku až do konce pořadu tam žádná další reklama není. (Ještě zrušit ty hnusné upoutávky na následující pořad...) Podle mne by do autorského díla prostě nepatřičně zasahováno být nemělo.
Ostatně mám pocit, že sledovanost ČT není daná ani tak tím, že by se podbízela divákům, ale hlavně proto, že ostatní televize jsou ještě mnohem horší.
Jenže to HBB není přímou součástí vysílání - to bych mohl taky nadávat, že se mi zobrazují reklamy v okně prohlížeče se Seznamem, když v druhém okně mám puštěné zprávy z ČT.
Product placement je u nás ošetřen až nepříjemně přísně, takže se označují i rekvizity, které prostě hrají ve filmu, případně - pro jistotu - tak označíme celý životopisný seriál (Já, Mattoni
). Celkově mi to na ČT přijde hodně decentní - už proto, že nemám potřebu zkoumat, jaké cigarety to ten celník chce (Tři veteráni
), co za šampaňské či míchaný nápoj si objednává hlavní hrdina (James Bond) nebo ve kterém švédském obchodním řetězci si zařídili byt v poslední "Marvelovce". (Zato když "zavadím pohledem" o mnohadílný seriál na Nově, tak pomalu ani nerozeznám konec reklamního bloku - nebýt tam ten "jingle".)
Líbí se mi debaty o (ne)plnění povinností daných ČT ze zákona. O (ne)kvalitě vysílaných pořadů. Ten zákon je tak vágní, že kromě procentuálního zastoupení produkce přizpůsobené handicapovaným, nabízí široké pole pro rozmanitý výklad, co lze a nelze brát za vhodnou tvorbu. Problém je ve vázanosti sledovanosti na ředitelovy bonusy. Nastává otázka, zda má a nebo nemá ČT konkurovat v PT jiným stanicím. Dostáváme se k žabomyším válkám. Nejvíce mě ale baví nářky, že je ohroženo plnění zákonem daných podmínek, když nedojde ke zvýšení koncesionářských poplatků. Tedy daní. Je to stejná hra se slovy jako v případě sponzorů programů, kteří nesou základní znaky reklamy. Samozřejmě není ohrožena, právě díky vágnosti zákona o ČT, který jeho extrémističtí zastánci zjevně nepochopili. Nebo nechtějí pochopit.
20. 6. 2023, 08:11 editováno autorem komentáře
Vadí mi typicky české ohýbání zákona reklama - sponzor programu. Hlavně jsou přerušované reklamou. Kvalita kolísá na obou stranách. Docela by mě zajímalo, jak by dopadl třeba roční experiment, během kterého by ČT zařazovala reklamu jako komerční stanice. Většinou totiž slýchám, že se na ČT dívají hlavně kvůli absenci rušivé reklamy.
Jenže ono to v tomto případě není ohýbání, byť chápu, že to tak může někomu připadat.
On je dost velký rozdíl, pokud pořad sponzoruje DryBoard, výrobce hoverboardů pro celou rodinu
, nebo když vás někdo minimálně čtvrt minuty přesvědčuje, že zrovna ten jejich hoverboard je to nejlepší, co můžete svému potomkovi pořídit - a ještě dostanu slevu.
Samozrejme ze tam dalsi reklama je. Jak product placement tak v prubehu poradu, tak treba prostrednicvim HBB (a ano, mluvim o CT - hlavni zpravodajska relace, vyskakovala nejaka reklama na pivo ...)
A neni to samozrejme zdaleka jen CT. Cro je nemlich totez ... rekneme 9-10 dopoledne, radiozurnal. Reklama co 10 minut. Je to jeden hodinovy porad.
V zimním období se občas dívám na Ulici. Na jednu stranu působí PP příliš okatě. Na druhou si říkám, že lidé chodí nakupovat do xy supermarketu. Uzavírají pojistky a jiné. V rámci kategorie mi to už nevadí. Řeší různé společenské jevy, třeba šikanu ve školách, takže i nějakou přidanou hodnotu lze najít.