Vlákno názorů k článku Ředitelé podnikové informatiky si neví rady s webem 2.0 od dejf - a) a proc nebyl humbuk kolem webu 1.1,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 8. 2007 22:28

    dejf (neregistrovaný)
    a) a proc nebyl humbuk kolem webu 1.1, 1.5 a podobne? Protoze tenkrat nikoho zadna hra se slovicky nenapadla az ted, a tak se to nazvalo web 2.0, tedy druhy absurdni hype, prvnim byla dot com bublina...

    b) web 2.0 nelze z principu zneuzit, je to neco jako kdybych na svuj vyrobek psal, ze pouziva nasi novou hyperduper technologii ekvitiliniazinace duktotriovych banlonbul.

    c) zacnu od konce, patrne by neexistoval, ale mozna byste vy a nekteri dalsi vytvorili neco s podobnymi dovednostmi. Hra na coby kdyby me vzdycky bavila, skoda ze ji nikdy nelze overit praxi...
    Vase reakce, krom pochvaly, nijak nesouvisi s polozenou otazkou. Skoro bych rekl, ze ti, kteri kdysi programovali a dnes veli maji zodpovednost jak za technologie, tak za aktualni nesmyslny hype. Pak jsou tu ti, kteri tvori a na nejake manadementovani nemaji naladu, ti stoji za temi technologie jako hlavni hybatel a pak jsou tu jeste managori, kteri nikdy nic nevytvorili, mnohe firmy funguji spise jim navzdory nez diky nim a ti jako soucast sve destruktivni cinnosti zacali urcitou skupinu dost vagne definovanych technologii a jejich aplikaci nazyvat web 2.0 - nazev vytvorili spise ti, kteri vubec nemaji o revolucnosti tech kterych zmen paru.
  • 27. 8. 2007 12:28

    mrak (neregistrovaný)
    Jako člověku, který bloguje mnoho let, který nasadil na několik webů nějakou wiki, RSS nejen používá, ale taky "programuje", účastní se v mnoha sociowarech a od samého začátku se hodně zabývá myšlenkou, jak nasadit do firmy něco z toho, mi možná "trochu" vadí ten humbuk. Nebo to, když mě začne školit někdo, kdo si o té věci právě přečetl článek v magazínu a chce za každou cenu nasadit do firmy něco, co není třeba.
  • 27. 8. 2007 11:46

    bez přezdívky
    a) To je ale přece podružná záležitost a otázka terminologie či hraní si se slovičky. Diskutovat o tom je záležitost pro slovní fetišisty ;) Jde o to, aby si lidé vzájemně rozuměli, proto se tomu dala "nálepka".

    b) Ano, často se Webu 2.0 zneužívá v tiskových zprávách, aby se produkt či služba, která s Webem 2.0 nijak nesouvisí, lépe prodala. To je jako nálepky "Netestujeme na zvířatech", "Ekologické zemědělství" nebo "Bez genetických modifikací" apod.

    c) Tak tohle považuji ze geniální otázku! To je námět na celý článek o uživateli generovaných službách/webech. Třeba já mám zásluhu na tom, že funguje Facebook. Můj podíl je roven přibližně číslu 1/32000000 :) Kdyby nebylo mě a dalších 31999999 uživatelů, existoval by Facebook?
  • 27. 8. 2007 10:47

    Zdeněk Sojka
    Nemyslim si, ze jde o odmitani trendu - jednotlive sluzby byly vzdy prijaty.

    Co si myslim, ze lidem "od pocitacu" vadi (nelibi se to mne):

    a) neni to web 2.0, ale spis web 5.8 (dosadte libovolna cisla) - ruznych zmen a novych veci byla spousta

    b) dalsi cast lidskeho poznani se zpopularizovala, ted se do toho jeste nacpal marketing s prazdnym pojmem "web 2.0" (pojem je sam o sobe prazdny, nic noveho neprinasi a nic nove s nim neprichazi, jen se snazi vzbudit dojem nejakeho zlomu)

    c) maji ti, kteri se ted ohaneji "webem 2.0" nejake zasluhy na tom, ze sluzby, ktere tak nazyvaji, existuji? neni to jen vykradeni cizich napadu, ktere se ted snazi v jednom balicku prodat?

    Dalo by se toho napsat vic, ale myslim, ze toto staci pro rychly nahled.
  • 27. 8. 2007 10:30

    bez přezdívky

    Článek podle mě lehce nakusuje velice zajímavé téma. Pokud má někdo zájem, tak můžu osobně doporučit poměrně vyčerpávající a obsáhlou sérii od Diona Hinchcliffe na adrese http://blogs.zdnet.com/Hinchcliffe/.

    Zdejší komentáře jsou jinak jasným důkazem toho, že každý nový trend (nebo jak to nazvat) prochází počáteční fází odmítání a odporu. No a pak se ujme a vesměs všichni ho/to používají :) Takže bych ani žádné jiné nečekal.

    Pro zájemce ještě připojím odkaz, doufám, že užitečný, na Facebook, kde se začíná pomalu formovat skupina Web 2.0 Czech: http://www.facebook.com/group.php?gid=3182116862.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).