Řešením je nebourat vjezdová/odjezdováhlavní návěstidla (možná tak sundat rychlostní pruhy, tj. do odbočky vždy 40 resp. 50 km/h, je-li přítomna plechová pětka), a v případě výpadku ETCS strojvedoucí zpomalí na těch max 100 km/h a pokračuje podle návěstidel. Dráha je příliš důležitá a strategická na to, aby stála a padala s něčím tak nespolehlivým, jako je rádio.
Prechod z GSM-R na FRMCS ale neznamena, ze se zahodi vsechny ty investice. Mnohe uz postavene se recykluje (stozary, technologicke domky, opticke trasy). V pripade FRMCS se bavime o tom, ze mezinarodni standardy se jeste doladuji. GSM-R se u nas stavi od roku 2009.... a porad jej nemame ani na cele siti, nekde se stale drzi analogova radia... a ty maji take sve mouchy, viz treba "nahodne" zastavovani vlaku v Polsku.
Ze na vlaku musi byt strojvedouci je dane i legislativou. Ono s dnesnimi systemy muze byt mnohdy uz jen tou pojistkou. Ale byt tam de-jure musi.