Vlákno názorů k článku Regulace podle NIS2: Vlaky v Česku zastavil výpadek komunikačního systému zaostávajícího o tři generace od Adam Kalisz - Na to, kolik peněz se do ETCS investovalo...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 3. 2025 10:19

    Adam Kalisz

    Na to, kolik peněz se do ETCS investovalo a kolik humbuku kolem toho bylo mi přijde, že to moc domyšlené není. Ale tak je to prostě věc, která vznikala historicky. Nakonec vlaky pořád do nějaké míry řídí lidi přímo v tom vlaku jedoucí (strojvedoucí), takže těch historických přístupů je tam víc.

  • 25. 3. 2025 20:43

    Danny

    Prechod z GSM-R na FRMCS ale neznamena, ze se zahodi vsechny ty investice. Mnohe uz postavene se recykluje (stozary, technologicke domky, opticke trasy). V pripade FRMCS se bavime o tom, ze mezinarodni standardy se jeste doladuji. GSM-R se u nas stavi od roku 2009.... a porad jej nemame ani na cele siti, nekde se stale drzi analogova radia... a ty maji take sve mouchy, viz treba "nahodne" zastavovani vlaku v Polsku.

    Ze na vlaku musi byt strojvedouci je dane i legislativou. Ono s dnesnimi systemy muze byt mnohdy uz jen tou pojistkou. Ale byt tam de-jure musi.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).