Podle me to pro ne bude fajn, ta pravidla zdrazi zbozi uvadene na trh serioznimi mistnimi prodejci, po kterych nekdo muze jit, kdyz je nebudou dodrzovat, takze lide budou vic premyslet, zda nejit do "ciny", ktera to neresi a je levnejsi.
Cinsky prodejce namaluje na zbozi CE (China Export) a bude v klidu, kdyz to neprojde, tak holt zamackne slzu a misto aliseller0042 zacne prodavat jako sellerali0069.
Upadek VW je dobry priklad kam vede nekonecna eurounijni regulace. Reguluje se kazdy prd, existuji stovky uradu resicich kazdou ptakovinu a ve finale si zakaznik objedna zbozi nesplnujici jakekoliv eurounijni narizeni protoze je za 5% ceny zarizeni splnujici alespon cast eurounijnich narizeni. V situaci kdy stat neni schopen regulovat bezpecnost sve infrastruktury mi prijde absurdni ze ten samy stat chce po firmach aby to delali lip nez stat samotny. Ve finale nejde o nic jineho nez vyber dalsich pokut za chybejici lejstro a jakakoliv realna bezpecnost se neresi
Chybejici zalohy jsou lidska hloupost stejne jako chybne nakonfigurovana sit. Stat doted nema treba spf/dkim/dmarc ve vsech svych organizacich. Je to infrastrukturni zalezitost? Podle me ano. Je to o lidske hlouposti? Spise o chybejicich lidech. Prikladu jako tohle jsou stovky. Ve finale to vede treba k ransomware utoku.
Úpadek VW je součást úpadku německa. Německo upadá kvůli nekonkurenceschopnosti. Nekonkurenceschopní jsou kvůli cenám energií. A ceny energií mají takový, jaký mají, kvůli jejich slavné energiewende. Je to jejich svobodný rozhodnutí a nikdo jim je nebere.
A s těma autama, infrastruktura jsou silnice. Stát platí jejich údržbu apod., ale to by stejně nebylo nic platný, kdyby každý po silnici jezdil s nějakým vrakem, neexistovaly pravidla pro přednost v jízdě a nikdo nehlídal jejich dodržování. Furt by to bylo neprůjezdný kvůli nehodám a nepojizdným vrakům. Lidský faktor to úplně neeliminuje a vždycky se najde pitomec, co předjíždí v mlze, ale aspoň něco.
Tohle jenom zavádí pravidla pro technickou způsobilost zařízení, co mají tu infrastrukturu využívat. Bez toho by se klidně mohlo stát, že se někdo naboří třeba WiFi žárovky, s jejich pomocí saturuje linku do zdravotnickýho registru a pacient dostane jako první pomoc lék, na který je alergický a zabije ho.
To s kvalitou nebudu komentovat, protože o tom nemám moc přehled. Od doby, co jsem se zbavil Seata pro špatný poměr doby v servisu k době mimo něj, se jejich strojům tak nějak snažím vyhnout. Ale je fakt, že každý pondělí v práci se kolega s Ibizou a dva kolegové s Oktávkou trumfují, komu se co vysypalo. Minulý týden jeden přetěsňoval hlavu, druhý měnil vstřikovač a třetí zjistil, že mu nefunguje vyhřívání sedadel. Jenom kolegyně s Polem neříkala nic, furt prý ještě řeší tu vysypanou převodovku.
Náklady na vývoj jsem taky nezkoumal, to posoudit neumím.
Energie se propíše právě do té výroby. Záporná cen energie je možná jenom v případě, že někdo doplatí rozdíl. A befelem to u nich dostaly firmy jako právě VW. Ty ale prachy netisknou a musí je tahat ze zákazníků... Kterým se to, kupodivu, nelíbí a koupí si něco od firmy z jinýho státu, která si díky tomu řekne o míň za stejnou kvalitu.
stačí se podívat na seznamy svolávaček a jak pro VW rostou v čase. Náklady na vývoj jsou vidět v zisku, jde dolu ač obrat jde nahoru.
Pro VW dělám několik projektů a právě to, že mají strašně komplexní vývoj a závislosti jednotlivých komponent a jejich vzájemné testování jde v poslední době do tak nepřestavitelných rozměrů až to není hezké. Honba za co nejvíc funkcemi, několikrát překopané ovládání nese svoji daň.
Někdy se společnosti prostě nedaří, protože se špatně rozhodla, ne za vše může třídní globální nepřítel (= zlá EU).
Stejný systém převzala i naše škodovka. Copak jde vyžít, když máš marži 20 tis na autě za 600 tis?
Jinak jenom tak mimochodem, tenhle měsíc si u nás objednala jedna firma zhodnocení výrobku, než ho pošlou na zkuševnu kvůli získání CEčka. Rozhodil jsem to, prošel dokumentaci a bylo z toho 12 stránek seznamu porušených ustanovení norem. Jako třeba to, že se ochranný vodič u spotřebiče nesmí napnout dřív, než dojde k vytržení pracovních vodičů. Svorky dimenzovaný na nedostatečný proud, nedostatečný izolační vzdálenosti,... Hnus.
Stačí se podívat třeba do obecné normy pro elektro výrobky - ČSN EN 60335 ed. 3, kde je popsáno, co má výrobek splnit z pohledu bezpečnosti a jak se který bod ověřuje. A krom toho, že výrobek smí obsahovat rtuť jenom ve výbojkách, jsem tam žádnou nelogickou kravinu nenašel.
...a pak člověk dostane na stůl měnič z allegra, vyrobený v Číně, který nese hrdě CE, ale při prvním pohledu to nemohlo žádnou zkušebnou projít.
Takhle přesně vypadají první výrobky z Číny než si člověk pohlídá kvalitu výroby a zajistí kontrolu v závodě. Tohle musel skládat někdo, kdo nemá vzdělání, to vypadá na dost základní chyby, snad to byl prototyp a ne vzorek z první várky.
Z druhe strany... ty CSN EN jsou taky "byznys", proste jsou za penize. To je podle me spatne, aneb chtit platit za defacto zavazny predpis je systemova chyba, ktera se na vyslednem stavu taky nejak podepisuje. Samotne naroky na CE jsou nizke - a ze to neprojde v CR neznamena, ze to neprojde jinde - ostatne to je oblibene "reseni" na strane dovozcu...