Stat neni u nas schopen nic udelat s zadnymi kartely, ktere neexistuji. Banky nemaji kartel a presto vsechny maji poplatky a ceny, ktere si jinde nemohou dovolit. Telefonni operatori take nejsou domluveni, formalne spolu bojuji ale cenu nesnizi, protoze by byli blbi. Benzinky taky nejsou dohodnute, ale cenu zvednou behem dvou hodin ale snizuji po desetnikach za dva tydny.
Naproti tomu pekari byli narceni z kartelove dohody, kdyz PO ROCE, co jim zdrazili vsechny nakladove polozky, chteli zdrazit pecivo. Najednou to byl kartel !
U nas je vsechno postavene na hlavu. U pekaru holt nekdo nema velke penize a kamarady.
Dokud vetsina lidi bude nadavat na vysoke poplatky, ale pri zmince o zmene banky z nich vypadne, ze zadnou banku menit nechteji, ze je to slozite, ale ze ji ma nekdo naridit, at ma vsechno zadarmo... tak se ty banky budou jen smat a vesele kasirovat. Proc taky ne, kdyz lidi porad plati?
Problém je, že i když v Česku během 5-10 let (každý dle svých možností) změníte (kvůli nespokojenosti) několikrát banku, poskytovatele telefonních služeb či Internetu, změna nenastane prakticky žádná.
Prostě, něco málo se zlepší a něco málo se zase zhorší. Záleží které to "málo" momentálně více využíváte...
Dnes, pokud nemusím, tak experimentuji minimálně. Čas strávený hledáním ideálním varianty (u mne nevyhrává vždy zrovna ta nejlevnější varianta, ctím hodnotu věcí a poskytovaných služeb) a ztracené nervy jsou pro mne cennější než, často nepatrná, roční úspora (cenu vztahuji zpravidla na kalendářní rok, měsíční odhady bývají zavádějící).
Až někdy nebude takový bordel v informacích poskytovaných zákazníkům tak možná budu některou z uvedených služeb chtít měnit častěji. V současnosti, je pro mne většina změn, které jsem ještě ochoten posoudit, k horšímu. U některých vyzkoušených služeb jsem se po pár kolečkách vrátil k původní službě, dnes již zpravidla nenabízené...
S tímhle názorem nemůžu souhlasit. Banka dávno vyřešená - za soukromý i firemní účty neplatím prakticky nic (jen inkasuju úroky), úroveň služeb vynikající. Pevný telelekomunikace taky - spolehlivný kvalitní VoIP, účtování 1+1, sazby většinou nízké až zanedbatelné. V obou těchto oborech ale funguje normálně konkurence, takže tam to opravdu závisí možná na pohodlí (lenosti) lidí.
Ale mobilní komunikace je bez skutečné konkurence, takže tam bylo pro mě řešením jen snížit spotřebu na minimum, pokud možno k 0. Rozumnou nabídku, která by byla opravdu využitelná, jsem nenašel ani u jednoho ze 3 operátorů a ani u podstatně levnějších šedivých operátorů.