pokud na svobodném trhu jako konkurent působí subjekt (ČT) , který není na trhu závislý a je povinně placen, tak výsledkem je, že ničí trh. Úplně stejně jako když je kdokoliv z nás v konkurenci s někým, kdo dostává dotace, pobídky a daňové úlevy.
Reklama na ČT znamená, že ceny za reklamu jsou pokřiveny, a peníze z reklamy, které by mohly být užity na provoz a budování soukromých TV (třeba Febio TV či jiné s podobně kvalitné reputací) jdou tomu, kdo je schopen mocensky z ČT cucat...
Nehledě na to, že postrádám řev těch, kterým reklama tak vadí na každé soukromé TV, které z reklamy žijí.
Nevím jak je to u televizí na našem trhu. Ale vím, jak je to u rádií na našem trhu. Jsou pouze 3, slovy TŘI reklamní agentury, pro česká rádia. Abro Media, ti zajišťují reklamu pro ČRo. RRM, ti zajišťují reklamu pro rádia Lagardere (E2,F1,Bonton,DJ Radio) + firmu Londa (Impuls,Rock Zone) + netové Dance rádio. A potom firma MMS, pro zcela všechna ostatní rádia. Z čehož plyne to, že si s nimi dělají naprosto, co chtějí. Viz. neustále pokračující proměny, dosud velmi relativně nezávislých stanic, na další a další Hitrádia a Fajnrádia a i Blaníky /viz.Karolína, Eldorádio atd./ (V poslední době se začíná hovořit o možném ,,splynutí" Hellaxu, Relaxu a RCL.) Tak. Tolik úvod. Když by tedy např. byla ČRo odebrána reklama a řekněme, že by Abro Média, upustila český trh (zajišťují reklamu také např. v NSR), tak to už by zůstaly agentury, jenom dvě, RRM a MMS. Nevím, ale tohle už mi přijde opravdu, dost silný monopol. Pak se nelze divit, že všechno vypadá úplně stejně a úplně shodně, šedivě, jako za komančů. Jen RRM a MMS. To už se pak moc neliší, jestli jedna státní firma pod vedením nějaké strany nebo 2 soukromé firmy, co si rozdělily trh. Kde jsou ostatní ? Kde je, ten trh s reklamou ? Kde, je ta svoboda trhu ? Možnost výběru ? Jak pro zadavatele reklamy, tak pro posluchače takového média ? U televizí to bude asi trošku lepší, díky tomu, že zde je širší nabídka v DVB-C a DVB-S. Ale to, co jde na zemi z vysílačů na FM, tak tam, to je tak, jak jsem to popsal. Této zemi, vládne v podstatě, v rádií, MMS. http://www.mms.cz/index.php?webid=2 Takže samozřejmě odchod Abro Média, tedy zrušení reklamy u ČRo, by bylo jen ještě zhoršení situace a jen ještě větší monopol pro MMS. Nevím, jak je to u televizních stanic v ČR.
Agentura ARBOmedia se letos přepřejmenovala na MEDIA MASTER. Vedle ČRa prodávají reklamní časy i na ČT, Barrandov a Z1. Že by opustili český trh proto zatím nehrozí. Navíc vlastníkem Media Master je společně J&T a Chrenek.
No, čistě hypoteticky, hovoříme o tom, že by se odebrala násilím tj. nějakým zákonem ČT a ČRo reklama. V tom okamžiku násilně zlikvidují tyto aktivity Media Master. Pokud by tedy Media Mastar nechtěla pracovat ještě pro další soukr. média, když už tedy pracuje i pro Z1 a Barrandov TV.
1.) Zrušit kompletně ČT1 a výrobu "čistě komerčních" pořadů
2.) Zrušit na ČT reklamu, včetně sponzoringů a teleshopingů
3.) Zrušit koncesionářské poplatky
Televize Nova měla za rok 2008 zisk zhruba 4,5 miliardy Kč, který padl na pokrytí ztrát z obchodů CME na Balkáně a Ukrajině. Nevidím jediný důvod proč Nově zvyšovat zisk o další půlmiliardu na kterou by si přišla po zákazu reklamy na ČT!
Mnohem lepším řešením je reklamu v ČT v omezené míře ponechat a financovat filmy nebo digitalizaci archívu. Z takových peněz alespoń zůstane nějaká hodnota i pro příští generace.