Určitě by se měla stáhnout z vysílání. Však víte, jak jsou lidé zmanipulovatelní a podléhají reklamám. A taková reklama by mohlo způsobit, že se žáci začnou hromadně zamilovávat do svých vetchých učitelek, a v takovém prostředí by se sotva něco naučili. Ať raději zůstanou u kyberšikany, osahávání holek a podobných legrácek.
asi tak, dnešní svět je opravdu jeden velký Kocourkov, pokud tedy reklamy zobrazují takové "jevy" tak by se jich 50% mělo stáhnout, protože ani jedna z reklam na mycí prostředky neříká tak úplně pravdu, stejně tak reklamy na léky, na parfémy apod. co kdyby chtěl náhodou někdo napodobovat reklamu na Old Spice, to by bylo mrtvých...
Zabývat se touto reklamou, resp. její etikou je skutečně úsměvné. Když si vybavím všechny ty prací prášky, vložky, pleny a další reklamy, který mi přijdou jako pro duševně choré, tak tahle reklama je naprosto v pohodě. Jak učitelka, tak student jsou slušně vypadající, nemluví sprostě, naopak je hezký, že se mají rádi. Vztah učitel/ka - student/ka mě napadl taky, ale tohle bych tu opravdu neřešil.
To se zase dělá z komára velbloud! Reklama je vtipná i líbivá. Učitelka i student milí... A že by snad tato scénka kazila morálku, nebo co? To by se pak musela v TV přestat vysílat dobrá polovina pořadů. Koneckonců - Kofola to má teď dobré, alespoň se o ní mluví. Holt natočili správnou reklamu :-) Kam se na ní hrabe takový První bankovní styk... áááááh! A ten nikomu nevadil?!? Rada pro reklamu prostě nemá co na práci, a tak se zabývají pitominami. A nebo těm mladým závidí? :-)
Chemismus "lásky" může samozřejmě zafungovat i ve vztahu učitelka/žák, učitel/žákyně, učitel/žák, učitelka/žákyně, žák/žákyně, žák/žák a žákyně/žákyně. Dokonce to může být vztah vzájemně milý, příjemný a pozitivní. Může to být ale i vztah reprezentující vypočítavost, vydírání a nechtěnou závislost. To, co se odehrává v komentované reklamě, se ale může dít s nezletilcem, onen mladík občanku v reklamě nepředkládá, a když není vůle snížit věk pro trestnou odpovědnost mládeže, neměly by se snad zavírat "slastně" oči ani před tímto typem porušováním zákona.
Ano, někdo může aktérům v reklamě závidět. Ale byli by to třeba i rodiče mladíka? Pokud není v reklamě na první pohled postřehnutelná okatá nadsázka, domnívám se, že to nesprávně navozuje dojem, že je to zcela normální, ba dokonce vhodné. Ale zatím asi žádný pedagog tento typ studia nedoporučuje.
Ano, patřím do věkové kategorie 65+, ale to ještě nemusí znamenat, že jsem zapšklý nepřející stařík, jen jsem také připojil svůj názor do všeobecné diskuze.
Já osobně Vás za "zapšklého, nepřejícího staříka" nepovažuji ani náhodou. Mnozí daleko mladší se před Vámi mohou stydět, budíte dojem charismatického člověka, který i nesouhlasný názor dokáže vyjádřit noblesně bez urážek. A toho si velmi cením.
Pokud se týká diskutované reklamy - možná, že v ní není na první pohled nadsázka vidět, ale rozhodně ji lze vycítit. Podobně - proč by mladík měl předkládat občanku, když vyučující oslovuje "paní profesorko". Z toho přece jasně plyne, že se jedná o střední školu, ne ZŠ, tudíž zcela jistě není "pod zákonem".
Mimochodem - docela se považuji za "puritána", přesto se mně tato reklama dost líbí. Prostě mně připadá vtipná. Vždyť si povšimněte, s jakou chutí je zahrána, jak působí opravdově, aniž by urážela, respektive nutně kohokoliv pohoršovala. Kdyby se něco podobného objevilo v nějakém "suprovním" filmu, nikdo se nad tím nepozastaví. Nicméně, abych přispěl i kontrastním názorem osoby mně nejbližší - mé ženě se reklama nelíbí, právě především pro onu spojitost se školou, a to se v názorech na cokoliv rozcházíme velmi ojediněle :-) Tak to vidíte..., i doma mi nadávájí... :-)
Naštěstí mé děti již do škol nechodí, ale do systémů, které nyní prožívají na vlastní kůži má vnoučata, už nejsem schopen detailně proniknout. Ne každý navštěvuje ZŠ a SŠ. V jakém věku se může nastupovat do víceletých gymnázií, to snad tuší všichni. Kde je ale jednoznačný předěl mezi učitelkou a profesorkou, to opravdu netuším. To jednoho dne žák dostane občanku, nebo postoupí do vyššího ročníku a z učitelky se stane mávnutím kouzelného proutku profesorka? Podobně možná vnímají ten rozdíl i žáci/studenti? Pedagogičtí odborníci by možná podle tématu v uváděném předmětu našli příslušnou identifikaci ročníku a zaměření školy, to ale většina TV diváků asi neřeší. Proto některé pobuřuje vyjádření Rady pro reklamu, některé "příběh" v samotné reklamě.
Opravdu nevím, možná v tom zbytečně hledám něco nebezpečného pro citovou a partnerskou výchovu mládeže? Nebo zbytečně moralizuji, že není univerzálně vhodné některé "problémy" mládeže nejsnáze řešit "přes postel"? Ale, jak sám uvádíte na případu Vaší paní, nejsem asi sám. Možná by více tolerovala tuto reklamu po záměně aktérů za pohledného tělocvikáře a uhrovitou studentku? :-)
Jistě je to reklama úspěšná. Nevyužívá ale až moc podprahové vnímání diváků ve věkové kategorii, která by možná měla "vlastenecky" preferovat "z prachu povstalou" Kofolu před tradičními Colami a pro kterou je nosné téma reklamy "nejnebezpečnější"?
Rada pro reklamu se domnívá, že láska mezi mladou profesorkou a zjevně plnoletým studentem je vrchol neslušenosti a nemravnosti. Jde o dospělé lidi, tak proč tomu bránit. Láska zkrátka kvete všude a buďme za to rádi :)
Když už by se do sebe zamilovali žák a učitelka, tak hádám, že jejich láska určitě nevznikla kvůli reklamě na Kofolu. Tohle obviňování reklamy z něčeho nemravného je typická ukázka pokrytectví.
Kazdy vidi, co chce. Ja vidim zalubeny mlady par, obaja maju 19, ale kocka je so skolou o rok popredu, lebo chalan sa narodil az po septembri a ona pred. Ona studuje za ucitelku a teraz je bud na praxi, alebo si privyraba popri studiu ucenim, lebo skola kvoli malym platom trpi nedostatkom ucitelov. As it happens kocka uci triedu maturantov, do ktorej chodi aj jej priatel. Zachovala sa profesionalne, oddelila sukromny zivot od profesionalneho, dala mu 5 za nevedomost, a po skole si to s nim vybavila a doucila ho bylinky. Nejaky problem s moralkou? Absolutne nie.
Ale ako pisem, kazdy vidi, co chce (alebo o com snival na skole, ale nestalo sa).
To poburenie by som chapal, keby v reklame namiesto mladej kocky hral stary knaz. I ked to by ten chalan na konci nevyzeral taky stastny s natrhnutym konecnikom.
Splachování záchodů ( když lidé večeří )10x za večer v tv před televizními novinami je nechutné a hnusné zelené bakterie by měli zakázat , reklama na kofolu je jedna z mála reklam v pořádku J...