Presne tak. Prosazovani novych formatu je neodvratne, ale priznejme si, ze zatim jsme v pocatecni fazi, kdy se klienti a reklamni a medialni agentury s novymi produkty teprve seznamuji a nekdy se i jejich pouziti boji. Musime jim dat asi jeste chvilku casu a pak se muzeme tesit na pekne a efektivni kampane na internetu.
Imho na tuto vec se prislo uz pred nejakou dobou, kdy bannerova reklama jiz nebyla pro inzerenta to prave. Proto i na uvedenm linku uvidite nestandardni zpusob reklamy, ktery u zakazniku 100% zanecha dojem, jakykoliv dojem, ale zanecha :-)
Tento velmi promyšlený a kvalitně zpracovaný článek bohužel obsahuje některé rysy čerobílého vidění internetové reklamy u nás. Kvalita reklamní kampaně není dána pouze formátem, ale i načasováním, zacílením, kumulací s dalšími reklamními možnostmi na internetu apod. Obecně všechny nové formáty mají své výhody, ale také nevýhody. Skutečně v první fázi mají vyšší CTR, který souvisí s vyšší účinností. Tento efekt byl patrný i u klasických bannerů a dalších dnes standardně využívaných formátů v době jejich zavádění. Tedy nové formáty, ačkoli jsem i já jejich zastáncem, dlouhodobě neřeší otázku úspěšnosti a kvality reklamních kampaní. Dovoluji si upozornit ještě na jednu snad všeobecně známou věc: u nás dnes již existují velmi kvalitní reklamní sítě, které přinášejí mnoha serverům značnou část jejich příjmů...
Naprostý souhlas. Je mi jasné, že výběr formátu je jen jednou z mnoha faktorů ovlivňujích reklamní kampaň. Neodsuzuji bannerovou reklamu (to jsem dal najevo v závěru článku). Jsem však přesvědčen, že současný stav na mediálním trhu NENÍ krizí, ale pouze tranformací internetové reklamy směrem k pestřejším formám než je "POUZE" banner.
Dovolim si polemizovat se striktnim prirazenim reklamy k vytvareni povedomi. Klasicky lze rozeznat ctyri zakladni ucely:
- vytvareni povedomi
- budovani image (pozor skutecne s predchozim neni jedno a totez)
- edukace (vsechny IT firmy investuji nemale castky do komunikace tohoto typu)
- odezva (navsteva obchodu, registrace, a samozrejme i koupe)
A male postouchnuti na zaver - kde berete jistotu, ze si uzivatel zapamatuje vice? Opirate se o pregnantni data nebo stejne jako v pripade banneru odhadujete?
KDYZ TED ZASURFUJETE NA LUPU... uvidite jak snadne je zapamatovat si image :))
akorat by me zajimalo, jestli je to jen pokus, nebo existuje fakt nejaka firma, co ma ve znaku piktogramovou napovedu pro razeni na sportovni petirychlostni prevodovce... B-)))
A just se tam nepodívám (i když jsem taky zvědavý). Jestli mne chtějí o něčem informovat, ať si to do té reklamy napíšou. Jinak ať si trhnou nohou. :-)
Taky jsem na tom billboardu zahlédl nějakou adresu, ale při rychlosti 140 km/h jsem usoudil, že bude bezpečnější ji blíže nestudovat. I s takovými detaily by se mělo v návrhu reklamní kampaně počítat. :-)