To je hezké, ani bych to potom nebral jako reklamu, ale spíše jako doplněk, něco co dále rozšiřuje stránku a opravdu něco dává návštěvníkům. A zřejmě to tak i mysleli.
No, nelze říct nic jiného než to, že se mi taková reklama líbí. Je to jako odkazy "Čtu blogy" nebo "Ikonky oblíbených stránek" na různých domovských stránkách - prostě doporučení, protože se mi to líbí, protože to návštěvníkům něco může dát, aniž bych za to já chtěl nějakou hmotnější odměnu...
Tak tohle můžu dělat když je člověk ze inzerent kamarád a za reklamu na mém webu mě každý pátek pozve na 2 piva.
No ale k té návštěvnosti - je to celkem logické, že Vám nedají vydělat kontextovou reklamou když máte malou návštěvnost. Dokážu si představit ty hromady "brigádníků", kteří budou chodit na své stránky a klikat na odkazy aby si vydělali na MP3 přehrávač.
Nevím jestli všechny, ale ten asi největší není ani schopen vytřídit skutečně práci v regionu i přesto, že to výslovně uvedu a půlka nabídek je z Prahy. Tak nějaká cílenost na obor vývoje je u nich asi nereálná.
Ahoj Jakube, a uvažoval jsi někdy o affiliate prodeji? Třeba nějaké knihy zaměřené na programování? Třeba v Amazonu je to naprosto běžné a možná by ses individiálně dohodl i s nějakými českými vydavateli jako Zoner aspol.
Anebo zkuste oslovit nějakou malou agenturu, co nabízí zaměstnání či jiné produkty, co by se na Vašem webu daly propagovat. U větších firem s tímto v ČR moc nepochodíte. Malé jsou naopak pružnější.
"Nějaky affiliate" nabízí systém Potenza. Rozhodně neohrnuje nos nad malými servery, ale naopak je vítá, protože například JobPilot tento systém využívá právě kvůli úzce zaměřeným partnerům, kteří již v tomto systému jako partneři fungují.
Zajimalo by mne jestli jste uz nekdy zaplatili provozovateli maleho serveru. Castka 3000,- jako minimalni platba se mi zda byt pomerne vysoka. Muzete napsat kolik napriklad cini provize za zprostredkovani pro JobPilot? Alespon radove.
Protože se jim to nevyplatí. Řekněme, že si svoji práci cení na 1 500 Kč/hod. Pokud vyjednáváním podmínek, implementací, správou, reportováním a vyúčtováním stráví měsíčně deset hodin (a to spíše ještě více), musela by jim reklama jenom na tomto serveru vynést měsíčně aspoň 15 000 Kč, aby nebyli ve ztrátě.
Je to tvrdé, ale pokud dosáhnete jisté úrovně, nezačnou vás zajímat malí, protože na nich nic nevyděláte.
Anebo to musíte mít dokonale zautomatizované. Což je příklad např. kontextových systémů, z nichž vám doporučuji již výše zmiňovaný www.bbkontext.cz.
Tyto malé a specializované weby mají výhodu v úzkém zacílení. Ale já bych si na nich (ve firmě, kde pracuji) reklamu jenom takto individuálně nekoupil. Proč?
Při vyjednávání s tvůrcem malého webu ztratím mnoho času. Zpětná kontrola a prověřování toho, zda server dodržuje stanovené podmínky, je rovněž příliš pracná.
Užitečnější a efektivnější je správa kampaně prostřednictvím nějakého systému pro kontextovou či jinou reklamu. Sice je tam také riziko podvodů, ale to si hlídají provozovatelé webů.
Výše uvedené argumenty samozřejmě neplatí v okamžiku, kdy se jedná o server, který prokazatelně navštěvují například ředitelé či nějaká opravdu velmi úzká skupina, kterou mám zájem oslovit. V takovém případě se naopak spolupráce vyplatí.
A ještě poslední zkušenost z praxe. Když jsme nabídli ve firmě provozovatelům malých webů spolupráci (jasně jsme jim nabídli základní podmínky nutné pro spolupráci), přesto se objevovaly dotazy apod. Na to opravdu není čas.
> Při vyjednávání s tvůrcem malého webu ztratím mnoho času. Zpětná kontrola a prověřování toho, zda server dodržuje stanovené podmínky, je rovněž příliš pracná.
Automatizace.
> A ještě poslední zkušenost z praxe. Když jsme nabídli ve firmě provozovatelům malých webů spolupráci (jasně jsme jim nabídli základní podmínky nutné pro spolupráci), přesto se objevovaly dotazy apod. Na to opravdu není čas.
Špatně vysvětleno (řešení: automatizace = dobře napsaný web).
Jirko, automatizace JE řešení, ale jen za určitých okolností. Pokud má být cílem spolupráce zveřejnění loga produktu XY a odkazu na web produktu (čistý odkaz a nikoliv skrze nějaký systém), tak si opravdu nedovedu automatizaci představit. Muselo by se pro tento účel něco naprogramovat a vytvářet = neefektivní.
Ty instrukce byly napsané dobře, jasně a přehledně. Bohužel tito tvůrci chtěli dále vyjednávat o dalších možných podmínkách.
Proto vyse navrhuji malemu serveru jako je tento zapojit se do systemu affiliate. Dostane se k reklamnim kampanim, ke kterym by se jinak nedostal. Na druhou stranu se i inzerenti dostanou na servery, ktere jsou male, ale pro ne dobre zamerene a veskera administrativa jim odpada.
Já vím že máš radost že ses naučil PHP a že máš svůj krásný web, kde ostatní donekonečna poučuješ, ale zkoušel ses na sebe podívat nějak jinak?
Nabízím ti vnější pohled: sebestředný mladíček, plný sebevědomí, bezpečně zahnívající a vyučující na MFF UK a zaplavující ostatní PHP lamy svými "dobře míněnými radami".
Opravdu jsou tvoje programátorské rady k něčemu dobré? Opravdu je tvůj blog "špička v oboru"? Myslíš, že by nějakému zaměstnavateli byl k něčemu PHP programátor, který hltá tvoje stránky?
Sam mam uzce zamereny web na webdesign a mam navstevnost kolem 150 uniqu denne a resenim pro me byla psoluprace s intervalem a etarget. nyni od etargetu odchazim a jdu k BBkontextu, ale nevim zda je to vyhra...vyhodou nas malych je to, ze to nikoh nic nestoji a mame zase o neco bohatsi stranky.
Jo a mimochodem...ten blog neni jako uplne nejakej PHP odvaz...co treba trochu zapracovat na designu...
Při 150 návštěvnících denně by s vámi etarget spolupráci zřejmě nenavázal a navíc zřejmě nemáte tušení o bodu 5 v článku IV smouvy, kterou uzavírá etarget se spolupracujími weby.
Na takový výlev je možná lepší nereagovat. Přesto si to neodpustím. Jakuba znám - zřejmě na rozdíl od vás - docela dobře. A rozhodně nepřeháním, když řeknu, že mít ho v týmu je velké obohacení.
Pane Antosi, nerikam ani slovo, ze pan Vrana neni odbornik, a uz vubec nerozporuju, ze jste s nim spokojen. ja je neznam, jen jsem si myslel, ze okurkova sezona skoncila, ale koukam, ze stale neni o cem psat...
co to pojmout trochu globalne a zamerit se na mensi odbrone weby jako celek a ne jen prezentovat self-promo vasich autoru.
A co treba ziskat vyjadreni od nekterych serveru co nabizeji zprostredkovani zamestnani?
Rekl bych, ze Marek Antos reagoval na "prispevek," podepsany jako Martin Levak, nikoliv na ten vas. Co se tyce vykriku "pana Levaka," musim se k Markovi pridat - opravdu nechapu, co stale motivuje nektere anonymni diskutujici napadat osoby autoru misto posuzovani jejich textu. Je to ubohe a zbabele a ve svem dusledku to vede ke stavu, kdy rada kvalitnich autoru radeji odmita publikovat (coz stejni anonymove znovu radi komentuji jako upadani toho ktereho media).
Vasi pripominku beru, jiste je to jedno z moznych temat a do budoucna to budeme vest v patrnosti. Cilem glosy je preci jen neco trochu jineho, ale nevidim duvod, proc nevydat podobny osobni postreh ci zkusenost, prestoze jsme treba danemu tematu jeste clanek nevenovali.
"opravdu nechapu, co stale motivuje nektere anonymni diskutujici napadat osoby autoru misto posuzovani jejich textu."
Je to zřejmě závist, nepochopení, netolerance, osobní důvody anebo zkrátka jenom možnost si do někoho virtuálně kopnout. Lidé jsou skryti pod rouškou anonymity a nebojí se vyslovovat názory, které by si třeba v realitě nikdy nedovolili vyslovit.
Ukázkovým příkladem je například komunita kolem Kompost.cz, jinak známá jako komposťáci. Jejich poslední aktivitou je například založení "fanklubu" jednomu bloggerovi (Blog počítačového nadšence). V tomto klubu je tento člověk virtuálně napadán, zveřejňují jeho fotografie, ICQ, posměšně komentují články apod. Přitom sami vystupují pod přezdívkami. Jinou kapitolou je fakt, že zde na Lupa.cz aktivně působí František Fuka, který je součástí této komunity a občas nenápadně zneužívá server k osobnímu vyřizování svých účtů.
Ano to asi vždy nejde oddělit. Souhlasím s názorem, že článek je o ničem. Buď pana Vránu baví dělat svoje stránky, nebo no tom chce vydělat (alespoň trochu). Na byznys je třeba dvou - a on tu protistranu nenašel a vzbuzuje pocit - i u mne- že leží na zemi a kope nožičkama.
K Lupě obecně - dříve jsem ji četl denně (i vícekrát) teč mi stačí sobota - vypadá to totiž, že okurková sezona alá tyto články se prodlužuje.
Zas tak hystericky neni. Pro me je nejzajimavejsi pristup te agentury ve smyslu naivity toho cloveka co za ni jednal. Ty okolnosti a vlastne vse nasvedcovalo ze se vyjednava o rovocenym businesu. Je to namyslenost "ja jsem nejlepsi pekar v obci a za mnou budou chodit ridici nakladaku s zadosti aby mohli mit na navesu zdarma reklamu na moji pekarnu". Popravde nenapada me firma s takovou povesti, kdy bych to ja udelal. Mozna jako clovek ktery dela databaze nalinkuji Oracle, ale rotace reklamnich bloku na jejich produkty u me zdarma? Leda nejaka neziskovka nebo alespon nejaka hodne free firma jako treba www.kudrna.cz ;-)
Problem Jakuba asi bude ten, ze sice (predpokladam) perfektne rozumi PHP, ale nerozumi businessu. Kor u MFF UK mi "odtrzeni od reality" pripada docela znacne :-)
Inzerenti na pracovním trhu nemají čas navazovat složitou spolupráci s malými servery. Já vůbec nezpochybňuju, že na tvých stránkách, Jakube, jsou potenciálně zajímaví lidé. Ale nejsou jich desítky, aby to stálo za to.
Nejlepší asi je udělat se pro sebe. Šikovných programátorů PHP je stále sakra málo, osobně zrovna nevím o nikom volném. Když se podíváš do diskuse.jakpsatweb.cz do prací a zakázek, tak tam taky všichni sháněj lidi a skoro nikdo neshání práci.
Asi pro tebe bude nejleší, když budeš sám shraňovat informace o šikovných lidech. Zároveň si můžeš tvořit pověst o tom, že takové lidi znáš. Slušné firmy ti za slušného zaměstnance rádi dají průměrně čtyřcifernou provizi.
Když jsem článek četl, přemýšlel jsem, že bych tu reklamu u tebe sám koupil. Pak jsem ale zkusil analyzovat, proč bych ji koupil. Přišel jsem na to -- znám tě a důvěřuju ti. Jinak řečeno jako malý server musíš reklamu prodávat přes osobní kontakty (ostatně to tak dělají i velké servery).
Přestože moje bláboli generují min. 300 UIP denně, nikdy mě ani nenapadlo uvažovat o placené inzerci, o to víc mě Vráno překvapuje, že to řešíš ty.
Vyplatí se ti vůbec zabývat a fakturovat něco, co má zisk 100 Kč / měsíčně? Mě ne! Vůbec reklama pod 1000 Kč / měsíčně podle mě nemá cenu a žádná firma se s tebou o tom nebude dohadovat.
AdSense žádný zisk negeneruje, vůbec reklama pro tvůrce malých stránek ziskově nevýznamná, u větších webů to zaplatí tak maximálně provoz serveru. Navíc u tohodle projektu to snad děláš neziskově, tak to neřeš.
Nechapu, proc se spousta lidi navazi do pana Vrany za tuhle glosu. Dal do placu vec, o ktere premysli spousta malych serveru. Rozhodne to bylo zajimave pocteni.
Jakube já to vidím tak, že tvůj blog z hlediska zaměstnavatelů není zas tak zajímavý. Možná kdyby se to nejmenovalo "blog", kdyby se to tvářilo spíš jako e-zine, kdybys sehnal další autory kteří by u tebe publikovali své PHP-related články, kdybys tam vytvořil diskuzní fóra nebo mailing listy, atd. Prostě kdyby ses snažil vytvořit online komunitu PHP vývojářů kam by přicházeli nejen lidi zvědaví jen na tvé články, ale i další hledající a nabízející informace z téhle oblasti, třeba bys měl solidnější vyjednávací pozici.
On je trochu rozdíl lákat reklamu na "osobní blog kde prozrazuji čtenářům fígle z PHP", nebo na "portál kde se schází prakticky všichni kdo se v ČR věnují PHP".