Chápu, že autor měl na mysli podíl reklamních prvků na portálech, webzinech, společenských stránkách, atd. V souvislosti s článkem je nicméně zajímavá otázka, jaký je skutečný podíl reklamy na webu, včetně té, kterou uživatelé sami aktivně vyhledávají a kvůli které mnoho z nich (většina??) dokonce web používá.
Vždyť přeci všechny firemní prezentace a obchody jsou především reklamou. Kolikpak takových stránek asi na webu je? 80%, 90%? A jaká je jejich návštěvnost v poměru k "nekomerčním" stránkám a službám?
Problém je v tom, že na firemní prezentace chodit nemusíte. Mě včera dost vytočil web GTS, kterej vyloženě dělal nějakej chytrák (může mi někdo vysvětlit, proč se to otvírá v novym okně, a jak se z ceníku dostanu zpátky na popis služeb jinak než přes "Apple-["???).
Na vyhledavače a magazíny naopak asi narazíte spíš. Přeci kvůli službám, informacím a komunikaci si Internet pořizujete, ne kvůli firením prezentacím, k tomu slouží zelená linka a veletrhy (je to pro zákazníka i efentivnější).
Samozřejmě ovšem ten titulek lze vztáhnout jen na sledovaný výsek webu v pondělí mezi půlnocí a rozbřeskem.