Reklama v Česku: nejpoužívanější je square, nejvíc se kliká na megaboard

3. 4. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
V oblibě bannerových formátů (mezi zadavateli) se toho v ČR moc nemění – zdejším kampaním vládne čtverec (square), což je stále unikum. Statistiky Gemiusu nabízejí i další čísla.

Nejoblíbenějším formátem v bannerových kampaních na českém trhu je stále square (300 x 300 px). Podle statistik firmy Gemius jej najdete skoro ve třetině tuzemských kampaní zapojených do AdMonitoringu. V těsném závěsu se v žebříčku oblíbenosti mezi zadavateli a provozovateli webů drží double skyscraper (300 x 600 px) a na třetím místě je rectangle (300 x 250 px).

Widget obrázku #166375 (přidáno skriptem)

Autor: Gemius

Top 5 bannerů používaných v kampaních na českém trhu

Square je přitom podle Gemiusu specifikem českého a slovenského trhu, v jiných státech, kde firma trh sleduje, se takové oblibě netěší. V Bulharsku, Rumunsku, Srbsku, Chorvatsku a Polsku ovšem jeho místo zabírá formát rectangle, který se od čtverce příliš neliší.

Zastoupení v kampaních je jedna věc, pokud se ale na populární formáty podíváte optikou zobrazených impresí, pořadí se promění: vítězem se stane double skyscraper, rectangle je druhý a square skončí na třetím místě, uvádí Gemius v tiskové zprávě. 

A nabízí i vysvětlení, proč skyscraper vítězí: "Pravděpodobně díky tomu, že se často umísťuje na viditelnějších místech (hned na začátku stránky) a také ve formě sticky (drží se stránky i po přesunutí kurzoru)," uvádí Radoslav Kapraň z Gemiusu.

MM Influenceři

Zajímavý je také pohled na statistiky průměrné míry prokliku (CTR) jednotlivých formátů. Nejlepší výsledky dává megaboard (998 x 200 px), double skyscraper je těsně na druhém místě a na třetím místě se umístil tzv. double leaderboard (990 x 210 px). Velké, nepřehlédnutelné (a také nejdražší) formáty v záhlaví stránky tak neustále vedou.

Widget obrázku #166377 (přidáno skriptem)

Autor: Gemius

Bannery s nejvyšší průměrnou mírou prokliku v ČR

Zdroj: Tisková zpráva

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).