Reklama nás obklopuje všude. Na ulici, v dopravních prostředcích, restauracích a když se při natáčení pořadu, nebo filmu, dostane náhodou do záběru, ještě to není považováno za úmyslnou reklamu a nemusí za ní nikdo nikomu platit. Až vejde v platnost institut Product placement, mohou filmaři a kameramani do záběru zahrnout i cílenou, dokonce i účelově nastrčenou a tudíž zúčtovatelnou reklamu. Na ději filmu, reportáže, či jiného pořadu se přímo reklama nebude podílet, ale divák jí bude podprahově vnímat, bude s ní ovlivněn a proto se na ní bude moci i vydělávat.
a já byl na tom že Product placement je i například vložené logo fortuny ve fotbalovém přenosu na možnost sázek live...nebo to je něco jinýho?
Tohle by mi docela ve filmech vadilo :o)
Asi nebyl, protože to zatím nemohla žádná televize podle zákona zinkasovat. Na druhé straně jsem si všiml třeba na Primě, jak v některých pořadech téměř "zpravodajského" typu zatím důsledně rozostřují loga a nápisy na tričkách a pouličních reklamách (Topstar a Ano šéfe!).
Nebyl takovýto product placement už použit třeba v Rafťácích (Seznam, Sprite, Nokia, Česká Spořitelna, Kinder Bueno) či Do blba! (Renault, Nokia, Mattoni).
Pánové přečtěte si pořádně co to product placement je. Jde o to že v seriálech a filmech budou hlavní hrdinové při rozhovoru mít na stole lahváče piva s pěkně viditelnou etiketou nebo časopisy s pěkně natočenou titulní stranou, na stěne kalendář s logem libovolné firmy, tričko s nápisem další firmy, sednou do auta tak aby byla vidět značka, na ulici se zastaví při telefonování před bilboardme na cokoliv, atd....
A buďte si jistí že se bude využívat hojně, jak na komerčních TV tak i na ČT.
U "normálních" pořadů to zřejmě nebude, ale můžete se to hodit např. pro získání práv některých sportovních přenosů kde je podmínka obalit to reklamou a pořádně propagovat sponzory.
Věřme že i když budou moci, nebude to solidní ČT dělat, reklama je jedním z důvodů proč již téměř nesleduji komerční televize. Tam ať si do těch braků strkaj co chtěj :-)