Nemám vůbec nic proti Product Placementu v jakékoliv formě (obrazové, zvukové apod), v libovolném množsví a časové periodicitě, ale trvám na tom, aby byla uzákoněna povinost nejméně 60min před umístěním Placementu do vysílání zobrazit odpočítávací banner přes celou šířku obrazu, ve výšce aspoň 1/25 (4%) výšky obrazu, průhlednost banneru nejvýše 30%, který bude odpočítávat zbývající čas (ve formátu "P "mm:ss) do realizace Placementu. V případě realizace více Placementů v období 60min by musel být zobrazen odpovídající počet nepřekrývajících se bannerů nad sebou. Bannery by se směly vzájemně dotýkat. :-)
Tento návrh nepovažuji za hloupost, jako někdo, ale jen dopracování té reklamní absurdity do posledního detailu. Pouhé upozornění na počátku a konci programu, zejména pokud půjde o zajímavý děj, strhující diváka do příběhu, mi také nestačí. Není to sice až tak moc časté, ale také se někdy do děje filmu nebo inscenace plně vnořím a podprahově si všimnu, čím hospodyňka maže chléb svým dětem. Tato placená část scénky by měla být zdůrazněna, i ve prospěch zadavatele reklamy a sponzora pořadu a pro tento účel by byl odpočítávající baner ideální. Na druhé straně jistě dokáže zkušený scénárista a dramaturg nekonečných seriálů spojit tučně honorované reklamy v jeden příběh. Další řešení bych viděl v povinnosti upozornit na PP vždy na počátku a konci scénky, aby divák mohl oddělit virtuální život filmu/inscenace od ještě virtuálnějšího reklamního příběhu.
Ať se nám to líbí, nebo ne, často se část diváků ztotožňuje se sledovaným příběhem a dostatečná penetrace PP by mohla někomu zcela zvrátit reálný pohled na svět.
Toto je můj osobní názor a nemá cenu s ním polemizovat, nebudu reagovat. Každý ať se vyjádří, pokud bude mít tu potřebu, ale jen a jen za sebe.
Pokud se nemýlím, PP není dnes povolen a jen na něj upozorňují asi závistiví konkurenti. Vy si nepřipouštíte možnost zabalení hromady reklamních šotů do jednoho "uměleckého díla"? Právě, že jsou to nesmysly, tak ale odhalují nesmyslnost připuštění účelové degradace příběhu pořadu. Silné osobnosti také nejsou negativně ovlivňovány reklamou na cigarety, alkohol a další společností zakázané produkty, ale část našich spoluobčanů, jak je vidět, musí státní regulační orgány chránit. Třeba kouření není ve filmu zakázáno, někde i hraje v příběhu významnou dějovou roli, ale dostatečně dlouhý detail na krabičku by jistě dokázal propagovat cokoliv a to, že je to jen maskovaná reklama, by si mnozí sami neuvědomovali.
Kdo si tohle nebezpečí nepřipouští je, nic ve zlém, slepý a nebo na tom možná profituje.
Nedovedu si sice představit financování komerční televize bez reklam, ale právě po vytvoření normálního konkurenčního prostředí v této oblasti bych přivítal absolutní zákaz reklamy ve veřejnoprávní TV i za cenu dalšího zvýšení koncesionářských poplatků a nebo navýšení prostředků ze státního rozpočtu.
Stále jste neobjasnil onen důvod pro zavedení jakéhosi odpočítávacího banneru, o kterém jsem prohlásil, že je to pitomost a Vy si to nemyslíte... Důvod pro takovýto nesmysl je jaký...?
Naucte uz konecne rikat "podle meho nazoru je to pitomost" a vynechte hodnotici oznacovani neceho (at jiz cehokoli) jako "nesmysl". Jedine co zde muzete obhajovat je Vas soukromy nazor, nazor anonyma, ktery si nekde neco vygoogloval a pak tu dela chytreho. V opacnem pripade budete mit problemy s porozumenim stale. Cim drive si to uvedomite, tim lepe.
Pane Donáte, kde berete tu víru v to, že se budu řídit Vašimi hloupými radami...?
Váš názor je mi zcela lhostejný, stejně jako názor kteréhokoli tlachala...
Jak, kdy, kde a k čemu se vyjádřím, nechte na mém rozhodnutí... To je asi tak vše, co s tím můžete dělat...
Nejsem člověk, který si "něco myslí" nebo "se domnívá"... Myslet si může dítě ve školním věku, ne tak diskutér na odborném webzinu.... Myslet si, znamená houby vědět... Pak to není exaktní diskuse, ale plkání o doměnkách a podobných nesmyslech...
Končím tuto diskusi...
Nejsem alibista, ale kazdy ted vidi kdo se nechce dohodnout a co Vam opravdu jde. Jen vyvolavat hadky a tlacit tu neznalym ctenarum do hlav ty sve (dost mozna dobre zaplacene) marketingove hemzy. Hnusite se mi.
Pane Jan Mane, Dropoute a nebo jak si vlastně říkáte, za toho "úplně vygumovaného pitomce" jste tady především Vy ! Nejlepší by pro všechny bylo, kdyby jste se odporoučel někam, kde budou zvědaví na ty Vaše mozkové zvratky ( jenom netuším kdo by na ně byl zvědav ). Nikomu na tomdle foru nebudete chybět !
Samozřejmě, že banner je pitomost a odrazoval by asi nejen mne od sledování takto poznamenaného pořadu. Stejně jako je požadavek Jendelina jen ironickým dloubnutím do budoucí legislativy. Právě ta domyšlenost umisťování bannerů na všechny PP během následující hodiny by při zneužití s největší pravděpodobností zcela zaplnila plochu zobrazovače a ani při částečné průhlednosti by hlavní pořad téměř nebyl pozorovatelný. Právě ta zmínka i o zvukovém PP podle mne jednoznačně definovala vážnost tohoto ironického příspěvku a spolu se slovy "trvám na tom" mohla být většině čtenářů ta ironie zcela jasná a průhledná. Možná to není podle Vás dostatečně odborné, ale absurditu situace to podle mne vystihuje téměř dokonale. Proto jsem přišel i já se svou do mlýna. :-))
Na druhé straně pomalu zjišťuji, že Vám osobně asi zařazování PP nevadí a ani v budoucnu vadit nebude, když nechápete ironii druhých, ani jejich snahu takové konání odsoudit.
Ano, byl to pokus o ironii, názory na jeho zdařilost se samozřejmě mohou různit. Dovolím si zacitovat Wikipedii: "Ironie svou podstatou nutí čtenáře nebo posluchače, aby byl během četby nebo poslechu aktivní, aby přemýšlel a vybral si svou vlastní pozici v hovoru, často ve sporu.
Ironie zůstává zpravidla nepochopena jedinci, jejichž myšlenková úroveň se pohybuje v blízkosti nižší hranice lehké mentální retardace (debility)."
Jinak si myslím, že tzv. Product placement je věc velice ošidná, nezřízené používání PP považuji za škodlivé stejně jako snahu vymýtit sebemenší náznak PP. Jako příklad bych použil automobilovou dopravu. Hrdina filmu jezdí nějakým autem. Pokud se s kamarádem stále vybavuje o výhodách své značky automobilu, kamera "objíždí" firemní znáček, jedná se jendoznačně o PP a pokud je film prošpikován takovými to záležitosmi, jedná se o "celovečerní" reklamní dílo. Pokud však jen "používá" auto konkrétní značky, v našich krajích nikoliv neobvyklé, drtivá většina potencionálních zákazníků rozpozná, čím to ten hrdina jezdí. A co teprve, když se má v rámci děje naopak někomu auto porouchat, a třeba opakovaně?