Píšu podobný článek o systémech. Já v tomto měsíci zkoumám mladinký systém ADCLICK.cz ,takže jsem na provozovatele zaslal par připomínek a myslím, že by ten systém mohl časem stát za zmíňku.
Jinak určitě velice zajímavý z malých systému je VRS.cz. Zkoumám jejich vývoj od počátků a opravdu odvedli velký kus práce.
Osobně fandím malým systémům, které pružněji reagují na požadavky inzerentů. U velkých systémů v podstatě nic takového neexistuje.
Taky u nich mam konto, ale uz asi 3 roky jsem se tam nepodival, protoze to fungovalo jen z MSIE a ten u mne na zadny pocitac nesmi (problemy s addware, mozna je to dnes lepsi, ale proc bych sahal na kamna, co mne jednou spalila?). Stejne jsem na reklamu zanevrel rozhodl jsem se ji navstevniky sveho webu neobtezovat.
Jinak diky za ten seznam, nektere jsem jeste v adblocku nemel...
Newlinx prodán eTarget, Newlinx prodán Cpress, vychází mi, že mění majitele dvakrát.
Za nadpisem Sňatek z rozumu není fatální chyba, ale zjevný redakční šotek. Dodal jsem text :
Podle Karla Pavlíčka, ředitele společnosti Internet BillBoard, by akvizící měla společnost posílit v objemech impresí za měsíc o zhruba 200 milionů (15%) v ČR a o 100 milionů (100%) na Slovensku.
Takže to snad někdo časem opraví.
"NetLinx" v počátku článku je moje chyba, překlep za který se omlouvám.
V tabulce 900 miliónů zobrazení uvedeno není. Stejně tak tam není, za jaké je to období (asi za den?). Také tam není uvedeno, zda jde o počet zobrazení stránek s reklamami, počet zobrazení reklamní jednotky, nebo počet zobrazení inzerátů.
Ovšem přispívající, na kterého jsem reagoval, zřejmě chtěl aktualizovat údaj pro AdFox. A tam uvedl 900 miliónů. U tohoto čísla mi chybí časový údaj. Zároveň jsem chtěl poukázat na zastaralost dat uvedených v článku.
Zapomněl jsem ale článek pochválit. S chutí jsem si ho přečetl a trochu jsem si vnesl jasno. Muselo dát spoustu práce ty informace shromáždit.
Aha, promiň, jak tady není vidět že to je reakce na nějaký ohlas, tak jsem myslel, že tam třeba někde mám ještě nějakou další chybu.
Máš samozřejmě pravdu, Symbio (viz odkaz nad tabulkou) nemá příliš jasno v tom, jaké období ta čísla představují - nicméně v článku je jasně uvedeno, že to je rok 2006, z mé strany záměrně, hodí se to jako srovnání před prvním prodejem. A proto mi ani příliš nevadí, že není jasné jaké období to je, pro tohle srovnání to není podstatné. Osobně bych tipoval na měsíční čísla (v tehdejší době).
Práci to dalo, díky za pochvalu. A když se najdou nějaké další údaje, tak je rád doplním - nevím jestli sem, ale do "své" verze určitě ano.
Váš systém se mi jeví jako velmi diskrétní. Na to, že jste z Veselí n.M. a já (Napajedla) mohli by jsme si dát přátelskou schůzku. Vyvýjíme už přes 2,5 roku technologie které z USA přijdou cca během 8-10 let.
Vyvýjíme:
PPC
PPA
Inteligentní reklamu
Personalizovanou reklamu
a další docela šílené nápady.
Nevidím v tom podstatný problém. Systém nemá na tuto skutečnost zásadní vliv. O úspěšnosti reklamy rozhodují především uživatelé kteří reklamu zadávají. Pokud zadají nezajímavou reklamu, tak se v podstatě není čemu divit.
Osobně si myslím, že systém nehlídá zda stránky nejsou v AutoHitu a zde ten problém může vzniknout. Velice dobře to má ošetřené Reklama24 a díky tomu taky jejich CTR vypadá podstatně lépe.
je pravda ze v brne byl internet driv nez v praze, ale jen neoficialne, oficialne prvni pripojeni k netu bylo v praze v dejvicich. Nicmene rozdil to byl jen snad den nebo tak, prvni pripojeni v cr bylo nekdy zacatkem roku 1992
Mate vymyty mozek? Na vsr.cz vidim: Bannerová reklama: Dnes zobrazení: 31.405. Pouhych 31 tisic zobrazeni! Ve vymennem systemu! I kdejaky blog zobrazi vice.
To je absolutne mrtvy system. Ostatne, kdyz jejich top clen no.1 je jakysi web "mp3s nadruhou", neni se cemu divit.
Informace o tom, ze posilil a ze ma sve pevne misto na poli reklamnich vymennych systemu jsou ponekud nepravdite. Nebal bych se pouzit i slova "VYSLOVENE LZIVE".
Z formulace o prvnim banneru v roce 1993 by mohl ctenar dostat pocit, ze to bylo u nas, kdyz je v predchozi vete zminovan Seznam a Zive. V te dobe u nas jeste zadne weby nebyly (maximalne mozna CVUT). Pamatujete nekdo prvni web?
Zde bych si opravdu tak jist nebyl. U takového billboardu je ovládání zbytečně složité/zdlouhavé ...jenomže tento systém má velké inzerenty a ti je živí. Není potřeba se zabývat názory malých inzerentů s tím co je u nich špatné a co by se dalo vylepšit. Ostatně právě takový billboard je předmětem nejedné diskuse o jejich přístupu k nějakým podnětům na zlepšení systému. Možná kdybych do reklamy v jejich systému investoval nějakou stovku tis. měsíčně a jen max. 5tis. tak by se mi venovali jinak. U jiných systémů (těch malých) si váží nás "malých" inzerentů a podněty jsou brány v úvaho.
Proto taky nastavení kampaně u těchto systému je otázkou 3 minut a né deseti. A čas jsou dnes peníze.
Rozhodně bych se nedržel pravidla "Velký systém nic nepotřebuje" jeto poněkud zcestné.
No to se teda muselo psat hodne narychlo. Newlinx meni majitele poprve, puvodni sit Mr.linx koupil Cpress a az posleze udelal novou verzi a s vypustenim prejmenoval na NewLinx (i z duvodu problemu s domenami) - stacilo by mozna si informace overit a nejen tahat z pameti.
Hned v prvnim odstavci za nadpisem Snatek z rozumu jsou fatalni chyby - nejedna se o 200 resp 100 milionu korun ale impresi. Snad ani nejvetsi naiva si nemysli, ze takova vymenna sit muze sypat stovky milionu korun. Rovnez sit NetLinx je celkem novinka a obavam se, ze autorova chyba. Mohl by to aspon nekdo pred zverejnenim kontrolovat a overovat, je to prece jen clanek a ne placnuti uvah a vzpominek nekam do blogu.
weby byli IMHO uz od roku 1992, kdy v brne testoval internet na skole volanim nekam do rakouska tak to zajistoval nejakej ceskej subjekt a myslim si ze uz tehdy meli nejakou gTLD domenu a web byl psanej cesky (no ehm web, nejake pristupnej textak doufam ze se nepletu a nebyl to nejakej jinej nez http protokol)
Zrejme mozek mate mymyty vy. Nebo jen se drzite praveho vyznamu sme prezdivky.
Jen tak pro zajimavost vcerejsi statistiky:
celkem zobrazeni: 9.287.876 a kliknuti 6.652
A teraz se podivejte na ty "zive" reklamni systemy a vice nez polovina jich nesplni ani tuto statistiku. Nemluve o neustalych akcich systemu a komunikace s uzivateli. Coz bezesporu nejsou nejake znamky mrtveho systemu narozdil prave od par z tech co "zijou"
Protoze se pohybuji v tomto oboru a vidim Vase nazory, tak bych vas tipoval na Lukase Stibora - provozovatele Kliku. Ostatne jeho nevrazivost prave k tomuto systemu je neskutecna ...neni se cemu divit kdyz Klik ma cca 9x mene zobrazeni nez VRS
Autor clanku zrejme nema dostatecny prehled o reklamnich systemech u nas. VRS je snad jediny z mensich reklamnich systemu, ktery znacne posilil a ma sve pevne misto na poli reklamnich vymennych systemu. Proc tak autor soudi o mrtvosti systemu?