Pro příští vydání reflexu se zkuste zeptat nějaké průměrné pracovnice PR firmy nebo aktivní marketingové manažerky. Případně poradím konkrétní jména. :-))
Moje skóre v maileru od 15. srpna dodnes je 816 in / 361 out, nektere in jsem uz smazal (radove pet i vice PR zprav denne, tri zahranicni spamy a dvacet i vice bugzilla). Spoustu in mailu mi generuji konference, naopak v mych odeslych neni zapocitano cca dvoutydenni nastavovani lupackeho info denne, mnohonasobne maily, konference a ezin s 1.000 odberateli, kde za tu dobu vysly tri moje clanky.
Urcite tedy zpusobuji mnohonasobne vice mailu, nez kolik jich dostavam. Na druhou stranu, pokud jste mymi maily postizeni, obvykle si za to muzete sami.
Rozhodne je to prijemnejsi skore, nez kdyz jsem si hral na helpdeska webhostingu a kdyz jsem jeste byl prihlaseny v konferenci webdesign@grafika :-) To byl hroznej mailuragan.
Tak to je teda vykon. :-)) Stihate pri tom delat jeste neco jineho, nez posilat e-maily? Kdybych 1 mailu venoval 1 minutu casu, pak 360 mailu = 6 hodin. + 860 prichozich krat dejme tomu 20 vterin = dalsich skoro 5 hodin.
Od patnáctého srpna? Podle mě je to teď celkem na maily slabý měsíc. Byly časy, kdy jsem dostával a ODPOVÍDAL kolem 300 mailů denně -- a to mi v PINE trvalo cca pět hodin. Teď už si můžu dovolit ten luxus psát si je a ukládat lokálně.
No jo vlastne, to jsou 2 tydny. Tak to neni tak hrozny - 1 hodina prace denne. Ale 300 mailu denne je fakt moc. Snazim se tady presvedcit kolegyni, ze odpovedet na 50 emailu denne neni mnoho, ale nejak se mi nedari. :-)
Asi zalezi na tom, o cem jsou ty emaily. Kdyz odpovidam laickemu uzivateli na technicky dotaz, tak mi to vzdy trva nez najdu ty spravna slova. :-) Jako pred chvili jsem vysvetloval kde je tlacitko Reload v Netscapu. Donutilo me to ulozit okno NN jako obrazek a pak ho upravit v grafickem editoru.
Pak jeste zalezi na jazyku, ve kterem zpravu pisu.
Jeden odeslaný mail != Jeden přijatý mail.
Pro Internet jako celek platí: suma(odeslané maily) >= suma(přijaté maily). Jeden odeslaný mail totiž může mít více příjemců. A u mě různé nevyžádané spamy, vtipy, hoaxy, viry ap. odesílané jedním kliknitím typicky na desítky až stovky adres ap. tvoří cca 50% pošty.
Konečně to sem někdo napsal. Po přečetení článku jsem myslel, že si autor jen spletl 25. září a 1. apríla.
Ale ty reakce mě dostaly.
Takže správný vzoreček je vynásobit počet odeslaných mailů průměrným počtem příjemců (u normálních mailů jednoduché, ale nevím, jak to zjsitit u konferencí), a to teprve porovnávat s počtem přijatých mailů.
No, mozna by stalo zato vyrobit anketu, ve ktere by se anonymne hlasovalo, kdo to od sameho pocatku veril, ze autor clanku duvod zna a clanek vznikl jen jako laskovani a na odlehceni, kdo si myslel "boze, opravdu nekdo takovy muze existovat?" a kdo se seriozne zamyslel nad magicnem predestreneho mysteria. I kdyz, lidi o sobe radi kecaj i v anonymnich anketach, takze by se asi nic nezjistilo. Skoda. A je otazka jak hodne bychom se vysledkum, kdyby se je podarilo zjistit, divili ...
Ja vahal mezi 1 a 2, ale nakonec jsem se priklonil k 1. Lid kategorie 2 obvykle clanky nepisou ...
Jen pro zajimavost - jak to proboha delate ze dostavate takovyho emailu? Ja at delam co delam tak za den v praci nedostanu vic jak 20 ... prumer mam tak kolem 50 za tyden ... mozna ... Jinak nepocitam ten ucet co mam uvedenej tady, ten mam ciste na junk (vcetne bugzilly) a tam nasbiram nekolik stovek e-mailu tejdne, jenze ty mi zaberou max. 30 sekund na jednu varku (login, emtpy folder, logout).
To jo, ja sem narazel na ty co maj az nekolik set mailu denne. Treba v ty ankete nikdo nemel pod 30, prumer byl (velice hrubym odhadem z me chatrne pameti) kolem 100.
Tak nevim, obcas mam pocit, ze clanky pisou hlavne lidi kategorie 2 (dobre, na Lupe ne :). V tomhle pripade jsem se po delsim vahani taky priklonil k 1, ale stejne... nevite o nejake hodne frekvenovane konferenci kde neni treba potvrdit prihlaseni? Mozna bychom tam meli autora prihlasit aby videl, odkud se ty maily navic berou ;-)
Asi nedelate internetovy marketing, Jerry... Anebo treba podporu zakazniku. Cim vice mate zakazniku, tim vice emailu dostanete. V teto chvili taky nedostavame 50 emailu denne, protoze v situaci kdy nestihame na ne odpovedet, tak si nemuzeme dovolit s tolika zakazniky jednat, resp. podporovat.
No, customer service chapu. Jenze clanek na me pusobil ze se zabyval "soukromymi" maily, tj. nebyla rec o lidech jejichz pracovni naplne je odpovidat na e-maily ;) A u marketingu - tam bych spis cekal podstatne vetsi pocet odeslanych nez prijatych mailu. Ale nevim, ono kdyz diky virum vidim kdo vsechno konkretne me ma v address booku (lidi se kterejma nejen ze sem v zivote nemluvil, ale ani netusim kdo by to mohl byt) tak je asi mozny ze tech mailu je vic u nekoho kdo se vic angazuje :) No nic ...
Vzorecek je spravne, problem je nekde jinde. Zvlaste ve vetsich firmach je oblibene pouzivat "reply to all". Po porade se posle zapis s tim kdo co ma udelat vsem. Pepa odpovi ze udelal nejakou cast (vsem). Franta odpovi, ze to je sice pravda, ale ze on nemuze delat svoji cast, dokud Pepa nedodela vsechno. Protoze moje prace zavisi na Frantovi, musim cist ten jejich ping-pong po mailu a obcas se do toho vlozit. Na poradu chodi okolo 10 lidi, takze diky nam trem maji denne tak o 12 - 15 prijatych emailu navic. A troufam si tvrdit, ze to je tak vsude.
Za jezerem, v risi zla zvanem Microsoft se jednoho casu nosila v RedWestu (budova) tricka s napisem "Reply to All is nto the only choice!" asi to mluvi za vse.
Mimochodem, muj prumer v pracovni dny je okolo 150 prijatych 50 napsanych. (spam, e-ziny, vtipy, atd. se nepocitaji, proste bezny emaily, ktere musim precist)
A co takhle se radeji bavit o hovne? Ze qalita prispevku na cs. serverech klesa jsem si uz zvykl, ale ze Lupa publikuje takovyhle blabol me zabolelo...