V době, kdy běžel FB na plné obrátky mít kokurenční soc. síť "na pozvánky" mi přišlo vyloženě nepřátelské vůči uživatelům. Moc dobře si pamatuju dobu kdy jsme G+ chtěli s kamarády vyzkoušet ale nemohli jsme protože nikdo neměl pozvánky. Většina těchto lidí v takovém případě zvedla prostředníček a odešla k FB kde jsou dodnes.
FB v diskusních skupinách ukáže všechny příspěvky, jinde jen když si to tak zvolíte. Vyhledávat v příspěvcích se dá.
Já FB také rád nemám, ale protože jsou (jen) tam lidé a události co mne zajímají, tak nakonec byla volba jasná. Dá se to používat pokud si uvědomujete, že je to primárně nástroj pro prodej reklamy. A to je vše od Google také.
Dnes je problém že plno umělců, klubů, výstavních prostor atd buď nemá vlastní web vůbec nebo na něm nejsou žádné aktuality a vše odkazují na FB. Takže FB stránky mnohdy nahrazují to co by mohlo být na "svobodném" webu a k tomu RSS nových událostí. Jenže tohle už dnes skoro nikdo takto nedělá, může se nám to nelíbit ... a to je tak všechno :-)
Hledání funguje. Ano není možnost citací a celkově je to pro diskuse dost neohrabané. Opět je to o tom, kde jsou a nejsou lidé. Nakonec s těmi snad chcete komunikovat, ne? Zase máte možnost linkovat například událost, kde hned vidíte odkaz na vstupenky, případné změny, fotografie atd.
Všechno tohle by mohlo být na webu daných subjektů bez FB reklam, ale jak vidíte, téměř nikdo o to nemá zájem. Největší problém FB je samozřejmě ten, že tam nemáte žádná prává a účet vám mohou kdykoli zablokovat či zrušit a nikdo se s vámi už nebude o ničem bavit. To je ale problém všech "zdarma", na reklamách postavených, služeb.
"Obsah" FB jsou pro mě agregované události, které zadávají (tedy "vytváří") jejich organizátoři a k nim připojené diskuse. Nic jiného mě nezajímá. Pokud myslíte obsah který by snad vznikal přímo ve FB tak ano, o takovém nevím a je mi to jedno. FB používám jako globální RSS, kde si mohu najít a filtrovat obsah, který mě zajímá.
Žádný takový obsah nesleduji. Události (jejich obsah) aktivně zadávají jejich organizátoři, kteří v mnoha případech žádné webové stránky už ani nemají, takže nejde o obsah převzatý bez vědomí autorů.
Podstata FB je samozřejmě prodat co nejvíce reklamy, stejně jako byla u Google Plus. Když ale vidím co mi to nabízí, tak je vidět, že ve zpracování dat mají ještě velké rezervy :-)
Přiznávám že se v té argumentaci již ztrácím. Nějakou seznamku snad chtěli zavádět letos. O tom že je každá služba "zdarma" vykoupena reklamou snad ví každý, pokud na začátku lákali jak bude všechno free, tak tomu snad uvěří jen naivní člověk. Monopol mu umožňují i ostatní tím, že nejsou schopni nabídnout konkureční službu.
Vždyť nikdo nenutí nikoho to používat a každý má své osobní preference. Například mě nesmí domu nic od Google, kvůli jejich absurdni bezpečnostní politice.
Podle mne na Facebooku roce 2007 došlo k tomu, že Facebook zásadním způsobem bez vědomí jeho uživatelů změnil proklamovaný smysl FB když uzavřel dohodu označovanou jako „Facebook Beacon“ se třetími stranami, tedy jeho obchodními partnery. Jejich totožnost sice nebyla oficiálně oznámena, jednalo se však o různé obchodní řetězce. Společně potom shromažďovaly data týkající se nákupu uživatelů služby Facebook a párovaly je potom s profilem konkrétního člověka na Facebooku. Zprávy o učiněném nákupu uživate se tak mohly objevit na profilu jeho tzv. přítele ještě dříve, než mu dané zboží bylo vůbec doručeno. Řekněme, že tento krok byl až příliš do očí bijící, a tak díky iniciativě, která nesla heslo „stop invading my privacy“ tedy „přestaňte narušovat mé soukromí“ tak došlo ke zrušení tohoto partnerství. To ale ani v nejmenším neznamená, že by se v takových praktikách dále nepokračovalo. Právě naopak, příjmy z reklamy jsou pro Facebook zásadní, a proto i jejich vstřícní přístup k poskytování údajů o jeho uživatelích zadavatelům reklamy. Facebook nadále užívá Vaše osobní údaje, aby optimalizoval související reklamu v News Feedu.
To byla reakce na ...většina těchto lidí v takovém případě zvedla prostředníček a odešla k FB kde jsou dodnes....
Vzhledem k tomu že FB stále manipuluje stím jaké příspěvky Vám ukáže , nemá nějaké členění diskuzí ala Disqus, PHPbb a jiné, nemá vyhledání v těch příspěvcích pokud to někdo mysles s diskuzemi k nějaké mu tématu Vážně opravdu z G+ neodešel k FB , ani Twiteru ( a open alternativám ala Mastodond) ani IM kecálkům Telegram ? MeWE a jiné.
Proklamovaná podstata FB je ta že jedná o sociální sít kde se mohou lidé seznámit. O nějaké masivní reklamně nebyla v jeho prvopočátcích ani řeč, až později kdy měl FB dostatečné množství uživatelů začal se vymezovat a ukazovat co je ve skutečnosti zač. Nikdo už však nereagoval na lži kterými začal být uzavřený FB propleten, zvláště co se týče upevňování monopolu který mu zaplatil právě jeho obelhaní uživatelé.
organizátoři - uživatelé. Tečka :)
FB vzniknul jako sociální sít pro sdílení \ komunikaci mezi studenty Americké výšky. Ten základ tam je dodnes.
Tedy vzniknul pro potřeby lidí, kteří se znají jednak z reálného života a mají podobné vzdělání a žijí ve společnosti se stejným\podobným politických i sociální pozadím. Nikdo když vytvářeli FB nemyslel, že ve virtuálním prostoru se mohou setkat lidé naprosto rozdílní a že místo utopického stavu porozumění a souznění budou se vytvářet sociální \ ekonomické \ politické \ náboženské…. atd konflikty, které by jinak v reálném světě nemohli vzniknout.
Seznamku jako takovou FB nasadil až před pár měsíci v Jižní\střední Americe kde nemají silní hráči na trhu takový vliv. Jinak se jedná o zjednodušenou ONS ( https://en.wikipedia.org/wiki/One-night_stand ) seznamku
Definujte co je pro Vás pojem seznamka. Protože ono vyhledání lidí je které FB obsahuje v kontextu s nastavením FB je pro potřeby webových projektů, které nazýváme seznamkami, naprosto nevhodné.
Seznamky obecně jsou totiž tržiště, kde máte na jedné straně poptávku a na druhé nabídku . Zboží musí jit patřičně propagovat a obráceně na strany poptávky musí obsahovat patřičné vyhledání toho co hledáte.
Utíkáte od tématu, které jste sám vyhrabal.
I bez porušování soukromí směrem k firmám prodávající zboží, nebo poskytující služby Fabebook by nebyl seznamkou.
Protože neobsahuje mechanizmy na vyhledání v takové míře aby to bylo možné brát jako seznamku. Stejně neobsahuje opačné mechanizmus jak dát najevo, že chcete být nalezen.
A je jedno jestli to je hledáte partáka na pivo, na tenis, zadáka na vodu, nebo hledáte partnera\partnerku.
Pilotní provoz ONS části v jižní americe nejde brát zatím moc vážně.
Moc Vám to ale nejde . Nevím o tom že FB by někdy se prezentoval jako seznamka a to v dobách kdy byl jen Anglicky , dokonce ještě v dobách když byl jen primárně pro USA se neprezentoval jako seznamka. Oni slogany ...potkejte\poznejte nové lidi... ...vytvořte přátelství... a co já vím s čím to bylo před skoro deseti lety propagováno. Neříkají, že to je seznamka. Takové slogany jsou i v katalogu dovolený a neznamená to že cestovní kancelář je seznamka..
Co by to rozseklo je pokud se Vám podaří někde sehnat odkaz na nějakou tiskovou zprávu nebo reklamu kde je tvůrcem FB a prezentuje se jako seznamka.
Podle mě to dělání z FB seznamku , je časté přání a psychologickou projekcí jejich uživatelů. Než přání/záměr tvůrce.
Facebook byl původně projekt, který měl zjednodušit komunikaci a propojovat jeho uživatele včetně seznamování se. V České republice Facebook dlouho narážel na jazykovou bariéru. Výraznější růst počtu českých uživatelů Facebooku lze sledovat až od června roku 2008, kdy byla čeština společně s dalšími 35-ti jazyky přidána do plně podporovaných lokalizací. Jeho podstata seznamky byla však postupně ze strany FB narušována masivní reklamou. Tuhle změnu FB argumentoval slovy v roce 2010 že FB je hra a od té doby jeho počet uživatelů narostl do takových rozměrů že ho veřejné mínění i přes jeho účelové akvizice vzala mylně za nenahraditelný. Je opravdu úsměvné že po letech si FB po všech těch skandálech dovolí ohlásit že chce zavést seznamku na FB :)