Významný milník pro Retro Music TV
Za významný milník lze označit 15. květen 2013 pro hudební stanici Retro Music Television. Právě od dnešního dne ji budou moci naladit zájemci na většině území České republiky, konkrétně na 70 %. Stane se tak díky Regionální síti 7, kterou připravila Česká televize ve spolupráci se společností Progress Digital od 1. května jako překvapení pro koncesionáře. Retro Music TV bude vůbec prvním komerčním programem, který budou moci zájemci v tomto multiplexu naladit. I nadále bude možné program naladit v lokalitách, kde již pozemně vysílá, a to prostřednictvím Regionálních sítí 1 a 4.
Retro Music TV
v dubnu získala průměrný celodenní podíl na sledovanosti 0,1 % v cílové skupině
diváků od 15 do 54 let. 69 % jejího publika tvoří diváci ve věku 35 až 54 let,
na které stanice cílí svým programovým schématem. Ukázalo se, že stanice
má sledovanost a vstup do pozemního vysílání byl dobrým rozhodnutím,
řekl
serveru DigiZone.cz Pavel Attel, jednatel společnosti Hudební televize, s.r.o.,
která je provozovatelem tohoto programu. To je tedy i jeden z důvodů,
proč jsme se rozhodli pro celoplošné šíření,
dodal Attel.

Mapa pokrytí signálem Regionální sítě 7 podle jejího operátora, společnosti Progress Digital.
Retro nebude mít jednoduchou pozici
Nový hudební program nebude mít jednoduchou pozici. Jeho hlavní plus je zároveň i velkým mínusem. Retro sice bude startovat v digitálním multiplexu, který pokrývá svým signálem většinu území České republiky, na druhou stranu jde o síť, o níž většina běžných diváků nemá vůbec povědomí. Velkou propagaci sice zajistila tomuto balíku kanálů Česká televize v rámci oslav 60. výročí televizního vysílání, na druhou stranu lze jen těžko odhadovat, kolik diváků může HD vysílání veřejnoprávního média a tím pádem i Retro Music TV reálně přijímat.
Server DigiZone.cz oslovil náhodně několik anténářů z různých
koutů republiky, kteří mu potvrdili, že příjem v Regionální síti 7
zajišťovali v rámci takzvaných společných televizních antén (STA) prozatím
v minimu případů. Televize bude muset i přesto platit měsíčně nemalé
částky za distribuci signálu. Obchodní politika tohoto multiplexu zatím známa není
a z pochopitelných důvodů o ní nemohl hovořit ani Pavel Attel. Naší
redakci nicméně potvrdil, že měsíčně půjde o částku, která se pohybuje spíše v řádech
milionů korun než stovek tisíc. Je to součástí obchodního tajemství, takže
pochopíte, když to nebudu komentovat,
uvedl Attel.

Velkým lákadlem Regionální sítě 7 je mj. možnost sledování vybraných pořadů v HD rozlišení.
1. června odstartuje Óčko Gold
Start Retro Music TV v Regionální síti 7 je dán
částečně také blížícím se spuštěním nového kanálu Óčko Gold. Ten bude mít
podobné zaměření jako tato televize, ale diváci si ho budou moci naladit
prostřednictvím zemského multiplexu 3, který je mnohem více zaběhnutý v tom
smyslu, že už je například i součástí společných televizních antén. Pro Retro
na druhou stranu může být útěchou, že program možná nevydrží v zemském vysílání
trvale. S provozovatelem
sítě jsme se dohodli na šesti měsících. Během nich uvidíme, jaký je potenciál
tohoto kanálu a podle toho se rozhodneme, jak bude vypadat další distribuce
jeho signálu,
uvedl v
rozhovoru pro DigiZone.cz šéf Óčka Štěpán Wolde.
A jak se tedy chce nové Óčko od Retro Music TV lišit? Óčko Gold se
bude zaměřovat na opravdové komerční hity, které v daných letech
obsazovaly první příčky hitparád, kdežto Retro Music Television je podle mě
zaměřena spíš na zlatý fond hudby daného období. Óčko Gold bude mít také jinou
tvář. Sice bude hrát hudbu od 60. do první poloviny 90. let, ale bude
to moderně zpracovaná televize. Stačili jsme se poučit na stávajícím Óčku,
naučili jsme se pracovat s grafikou a self promo, a to všechno bychom
chtěli promítnout i v nové televizi,
konstatoval nedávno Wolde.
Óčko Gold by mělo být moderně zabalenou televizí, což je jeden z bodů, jak
by se mohly od Retra lišit.

"Óčko Gold se bude zaměřovat na opravdové komerční hity, které v daných letech obsazovaly první příčky hitparád," říká o blížící se konkurenci stanici Retro Music Television generální ředitel Óčka Štěpán Wolde.
Šéf Retra: Konkurence nás vybudí k lepším výkonům
Pavel Attel jako jednatel Hudební televize a provozovatel
stanice Retro Music TV neskrývá překvapení, že mediální skupina Mafra přichází
na trh s novou stanicí, která bude konkurovat již zaběhnutému kanálu. Je
to pochopitelně nepříjemná věc, ale alespoň nás to vyprovokuje k lepším
a vyšším výkonům,
konstatoval Attel a dodal: Být Óčkem, hledal bych na trhu segment,
který je volný. Pouštět se do toho, co už tu někdo má… Osobně bych se touto
cestou nevydával.
Retro má podle něho tu výhodu, že už na trhu funguje tři
roky a má tudíž vytvořenou nějakou sílu značky.
Retro Music TV především sází na to, že už má určitou
diváckou základnu a její „ovečky“ vědí, co od stanice mohou očekávat. Naší
výhodou je pochopitelně i přítomnost na satelitu Astra. Nebudeme naše vysílání měnit
jenom proto, že někdo něco prohlásí, ale novinky do vysílání pochopitelně
připravujeme. Vzhledem ke konkurenci bych je ale v současné době ještě
nechtěl prozrazovat,
uvedl jednatel Hudební televize Pavel Attel a dodal, že
půjde o novinky jak obsahové, tak i grafické a strategické. Musíme
pochopitelně vyhodnocovat to, jak se mění trh,
zdůvodnil Attel.
Novinky by se měly ve vysílání objevovat postupně. Nebudou tedy
nasazeny ve chvíli, kdy bude program dostupný většině diváků na našem území. V
tuto chvíli zvažujeme více možností, na něž se připravujeme,
sdělil šéf Retro
Music TV. Odpovědi na otázku, zdali se diváci ve vysílání dočkají i některých
grafických prvků, jako jsou například SMS vzkazy, chaty apod., které by spolu s reklamou
pomáhaly krýt vysoké náklady za zemské vysílání, se Attel taktně vyhnul. Ve vysílání
by se však mohly objevit i záznamy koncertů. Ty už například svým divákům nabízí
částečně rocková televize Pohoda.