Přiměřená cena a zadarmo jsou dvě zcela různé věci. A přiměřená cena je o tom, že zaplatím za to, co provolám,nebo prodatuji, ne za to, že mám nějakou službu objednanou. Takže nějaký paušál = nezájem. Když budu mít telefon měsíc vypnutý, operátor nemá na nějaké peníze, byť by to byla i jedna koruna, prostě nárok.
Náklady na provoz (postavené) sítě je plus mínus konstantní náklad. Mezioperátprské poplatky se u velkých operátorů plus mínus vyrovnávají, takže zde objem provozu také nehraje významnou roli. Voání do zahraničí taktéž.
To že si na měsíc vypnete mobil a nevoláte je fajn, ale ta BTSka co na vás svítí musí být zapnutá furt, musí se dohledovat, opravovat, platiti elektrika, platit konektivitu ... protože předpokládám že chcete mít možnost si kdykoliv ten telefon zapnout a zavolat si (třeba hasiče) nebo přijmout hovor.
V situaci, kdy je síť dostatečně dimenzovaná na není důvod finančními motivy nutit lidi "aby se moc nevykecávali", protože tím přetěžují síť, tak flat tarif (volej jak chceš za paušál) odpovídá více realitě než účtování po vteřinách.