Jáké jsou náklady na vyrobení jednoho RFID čipu?
Kolik je to hodin práce průměrného Číňana/Thaiwance?
Kolik energie je třeba k vyrobení jednoho čipu?
Kolik se při výrobě jednoho čipu spotřebuje vody, uhlíku a křemíku?
10 centů? tak to se nám ta voda v hypermarketech pěkně prodraží.
Když počítám: 2 koruny plastový obal, 3 koruny (10 centů) RFID-čip, něco stojí doprava, něco marže obchodu. Ještě, že ten obsah je jenom za 50 Kč za kubík. : )
deset centů je to dneska. časem to klesne na desítky haléřů a méně. Obchodníkům se to stejně vyplatí.
U těch rohlíků, co někdo psal - ty stejně musí vydávat školená obsluha v rukavicích, takže je dá do sáčku dle vašeho výběru a přidá vám k tomu RFID tag na sáček... a počítač ví, co je v sáčku. stejně je to se zeleninou... v tom METRU kde to ukazují mají automat, který má kameru a ta pozná, co je to za zeleninu...a podle toho vám vydá po zvážení RFID...
Jen drobnost - rohliky zadna obsluha nevydava. To narizeni se tyka jen peciva "s necim" (nepamatuji si ted z hlavy presne zneni, ale proste suchy rohlik si muzete vzit sam).
Jen aby to v praxi nedopadlo úplně jinak. Jako třeba můj otřesný zážitek ze smíchovského Carrefouru, kde jsem si koupil na oslavu osm druhů zákusků po dvou kouscích. Zákusky jsem dostal do papírové krabice a obsluha pečlivě všech osm druhů zadala do své pokladny; pokladna vyplivla osm etiket s čárovými kódy a čísly a obsluha jimi pečlivě oblepila krabici. O pět minut později pokladní pečlivě opsala jedno po druhém čísla těch zákusků z etiket do své pokladny. V naší zemi máme mnoho expertů na to, jak pomocí počítačových systémů lidem komplikovat práci...
Podobne nesmyslny system uplatnuje brnenske Hypertesco v Shopping parku... - jeste se mi nestalo, aby me oblibene indianky byla pokladni schopna sejmout...
Experti na software nasich hypermarketu nedovedou ani zajistit, aby pokladny dokazaly precist carovy kod z baliku se 6 lahvemi a pokladni vam kvuli tomu roztrhaji obal, aby si mohly natocit lahev. Nelze tedy ocekavat, ze zvladnou jakekoliv zavaznejsi problemy ...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).