jo to by me taky zajimalo, nesouhlasim s zadnymi limity, to omezuje konkurenceschopnost a znacne "paralyzuje" trh, ale muzikanti zkratka vydavatele potrebuji, to je neoddiskutovatelne. Jenze pak si vydavatelstvi muzou diktovat podminky, tezko ric co s tim
Ono je to vůbec nějaké celé divné. Proč sochař, když vytvoří sochu, dostane peníze jen jednou a ne pokaždé, kdy se na ní někdo podívá? Proč dlaždič, co vydláždí podlahu, nedostane peníze vždy, když přes dlažbu někdo projde? Proč výrobce automobilu nedostane peníze vždy, když se tím autem projedu, ale jen jednorázově nebo dokonce když tím autem někoho povozím? A teď mi řekněte, proč by se zrovna u hudby či SW mělo platit několikrát?
Jsem letitý muzikant a problém nelegálního množení hudby vidím z té druhé stránky. Podle mne snížení odměn za autorská práva nelegální kopírování nic neřeší.
Hlavně že všechny tyhle mafie mají požadavky a nabízejí služby odpovídající skutečnosti :-) No, všimli si, že už není tolika penízků, a chtějí obrat i ty, ve jménu kterých obírají už léta nás. Pěkné. Že by zvolna nastávalo poslední dějství této strašlivé frašky?
Proc? Protoze ten jeden sofware si muze koupit tisic lidi, narozdil od sochy, ktera je jenom jedna. Proto taky software stoji treba 2000 Kc, a nikoliv 10 milionu, kdyz by byl vyroben a prodan v jedne kopii.
...A proto zasluhuje odměnu, že? Opravdu nevím, proč by peníze za prodej hudby měl dostávat někdo, kdo neumí leckdy ani na hřeben, nebo verzatilku. To, co se na hudbě vybere, by měli dostávat pouze skladatelé a interpreti a ti by si, pokud usoudí že je to nutné, měli formou nějaké smlouvy o dílo platit ochranné svazy, nebo hudební vydavatelství, přičemž limit pro tyto parazity by měl být zákonem stanoven na max. 5% ze zisku.