Aniž si toho veřejnost všimla, vznikl zde za poslední rok třetí největší operátor nové generace,
prohlásil na včerejší tiskové konferenci RIO Media její moderátor Jan Hlaváč. Firma chce soutěžit o zákazníky lepšími službami než konkurence, jíž RIO Media myslí Telefóniku O2 i UPC, a využít k tomu vlastní optické sítě. Věřím, že RIO Media vstoupí progresivně na trh a ještě zamíchá kartami,
dodal Hlaváč. Podle generálního ředitele Petra Opletala je nyní v dosahu sítí RIO Media přibližně 350 tisíc domácností. V loňském roce společnost koupila firmu F.C.A., druhého největšího poskytovatele analogové kabelové televize v České republice. V současné době RIO Media nabízí služby elektronických komunikací na pevných i rádiových sítích. Společnost se chce zaměřit především na domácnosti. RIO Media chce nabídnout služby s vysokou přidanou hodnotou, jako je např. internet po optickém vláknu nebo digitální televizi, a to včetně programů ve vysokém rozlišení (HDTV). Chceme se zaměřit především na zábavu a komunikaci,
konstatoval Opletal.
Moderátor akce Jan Hlaváč, v pozadí generální ředitel RIO Media Petr Opletal a oblastní ředitelé Petr Hechter a Jiří Banáš. Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz
Během velmi krátké doby bychom chtěli všechny subjekty dostat do jedné skupiny. V současné době je to ještě roztříštěné,
řekl generální ředitel společnosti RIO Media. Služba by měla být řádově i generačně vnímána lépe,
dodal. Důležité je podle něj dbát také na kvalitu zákaznického servisu. Cílem má být vybudování společnosti integrující více technologických platforem. RIO Media nabídne kompletní triple play včetně televize, dat a telefonu. Tuto kompletní službu chce nabízet všude, kde bude dostupná. Skupina RIO Media se v současné době skládá např. ze společností F.C.A., Mattes AD nebo CL-NET. Firma se rozhodla pro vlastní optickou síť, protože dle slov generálního ředitele „už to rychleji svištět nebude“. Je to neomezené a velice transparentní řešení pro veškeré naše služby,
upřesnil Opletal. V Olomouci nabízí např. 25 Mbit/s na downloadu a 5 Mbit/s na uploadu, prémiově pak 50/10 Mbit/s.
Velkou výhodou je podle Opletala skutečnost, že všechny set-top-boxy od RIO Media už jsou připraveny na vysoké rozlišení. Nebudeme muset pořád měnit krabičky zákazníkům,
konstatoval ředitel. Přítomné zajímalo také porovnání kvality vysílané pozemně a prostřednictvím této skupiny. Neztrácíme datový tok tím, že to bereme ze vzduchu, ale samozřejmě záleží na tom, jaký je zdroj,
uvedl Opletal. Co se týká např. televize Prima v HD, tu už nabízí v současné době RIO Media v síti společnosti Mattes AD. Set-top-boxy od této skupiny jsou dále DVR ready (umožňují nahrávání na integrovaný pevný disk), v nabídce je také 12 programů ve Full HD kvalitě s bitratem až 15 Mbit/s. Programy ve standardním rozlišení jsou většinou vysílány ve studiové kvalitě 8 Mbit/s. Pozemní digitální vysílání je běžně s bitratem 2.5 až 4 Mbit/s,
upozornil na jeden z rozdílů Petr Opletal. Pro konzervativní zákazníky nabízí RIO Media i nadále analogový signál. V analogové službě zůstanou pouze dvě nabídky a budou se v ní vypínat kanály HBO.
Stejná sestava jako na prvním obrázku, jen v obměněném postavení. Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz
Tam, kde je nyní nabízena kabelová televize, RIO Media v budoucnu poskytne i služby optické sítě. RIO Media se chce i do budoucna zaměřit na další lokality. Pokud bude nějaká zajímavá investiční příležitost, jsme připraveni do ní jít,
konstatoval Opletal. Zajímavostí je, že skupina nechce využít vypínání zemského analogového vysílání pro vlastní propagaci a získání nových klientů. Lidé mají o placenou televizi zájem a počet zákazníků rostl,
konstatoval generální ředitel RIO Media. Dokud zákazník bude mít o analogovou televizi zájem, čímž Opletal myslel kabelovou televizi v síti RIO Media, bude skupina v jejím provozování pokračovat. Společnosti, které jsou sdružené v této skupině, chtějí využít i faktu, že je v současné době hodně zájemců, kteří mají HD ready nebo Full HD obrazovky, ale nemohou přijímat programy ve vysokém rozlišení. Jsou sice platformy, které nabízejí programy v HD, ale ty jsou omezeni datovým tokem,
řekl Opletal a jako příklad uvedl např. satelit. Do budoucna chce skupina všechny firmy sjednotit, ale dále budou pokračovat vzhledem k dobrému jménu firmy Mattes AD a CL-Net.
CENÍKY, PROGRAMOVÁ NABÍDKA A PREZENTACE SKUPINY RIO MEDIA:
Ceník balíčku digitální televize RIO Media (PDF, 134 kB)
Ceník služeb skupiny RIO Media – 1 (PDF, 135 kB)
Ceník služeb skupiny RIO Media – 2 (PDF, 134 kB)
Ceník služeb skupiny RIO Media – 3 (PDF, 60 kB)
RIO Media – programová nabídka (PDF, 41 kB)
RIO Media – prezentace – 6. května 2009 (PDF, 323 kB)
Petr Opletal: Technologie je druhotná, důležité je portfolio služeb
Mohl byste ve stručnosti představit značku RIO Media?
Značku jsme zvolili tak, aby nebyla žádným způsobem spojená s technologií, ale spíše aby evokovala služby, zábavu, komunikaci, setkávání a další směry.
Technologie nejsou pro značku důležité?
Nejsou. Důležité je, na kolik to vnímá zákazník. Zákazníkovi je úplně jedno, co jde z jaké krabičky. Záleží mu na tom, jakou službu dostává. Zákazník si kupuje službu. Chceme, aby značka i barvy byly hravé. Je to určitě lepší, než mít značku přitaženou k nějaké technologii nebo nějakým drátům. To je pro zákazníka naprosto nezajímavé.
Jak dlouho jste svou expanzi připravovali?
V loňském roce, teď je to přesně téměř rok a den, jsme koupili společnost F.C.A. a v relativně krátké době byly dokončeny další akvizice, protože byly v různé fázi připravenosti. Poté probíhalo vnitřní tříbení. Sledovali jsme vývoj trhu i produktů a připravovali design. Šlo o to, že když jsme subjekt koupili, museli jsme mít jasnou představu v tom, co s ním chceme udělat, abychom pak obchodně i technologicky netápali. Jde o poměrně častý jev. Něco koupit, to není jen o penězích. Musíte mít tým, se kterým je možné učinit změny, i když nejsou jednoduché. Šlo o věci, které jsme si potřebovali ujasnit a na dvou akvizicích, které jsme ukončili před několika dny, jsme usilovně pracovali několik měsíců.
O dvou akvizicích, které jste zmínil, se v poslední dnech psalo ve všech médiích, které se tomuto oboru věnují. Máte na myslí společnosti Matess AD a CL-Net?
Určitě ano.
Jak to bude s těmito značkami? Na tiskové konferenci jste hovořil o tom, že fungování těchto firem chcete určitým způsobem zachovat.
Oddělil bych značku a firmy. Právně se zfúzujeme, jakmile to bude možné, protože to je prakticky jediné a možné správné řešení. Co se týká značek, tak jak 802 i CL-Net jsou velice dobře zavedené. Vnímají ji dobře nejen rezidentní zákazníci, ale i firmy, které jsou zvyklé se na tento subjekt obracet. Nějakou dobu budeme tuto značku určitě prodávat. Grafický styl, který chceme používat, by měl být podobný a určitě se zde bude vyskytovat i člen skupiny RIO Media, abychom postupně mohli značku převést. Cílem je mít rozhodně jeden subjekt, jednu značku.
Vezmeme-li to z pohledu struktury a zaměstnanců, tam to bude jak?
Naše řízení bude čistě územní. Nebudeme řešit, kdo přišel z jaké firmy. Je úplně jedno, kdo odkud přišel. Řešit to nebudeme ani technologicky, tzn. místní provozní a obchodní tým musí být schopen využívat všech technologií, které jsou zde dostupné. Sítě musí být optimální pro provoz, ne proto, že si někdo někde něco vymyslel. Cílem je, aby byl provoz optimální.
Jaké jsou tedy hlavní oblasti, ve kterých působíte, a jak se to dále bude dělit?
V tuto chvíli jsou sítě F.C.A. ve 21 městech republiky. Největší a primární trh je pro nás Olomouc a Prostějov. Co se týká CL-Netu, jde o Českou Lípu, u 802 je to Frýdek-Místek plus další města, která jsou v regionu. CL-Net je dominantně Liberecký a Středočeský kraj, Mattes je hlavně v Moravskoslezském kraji, ale má své sítě také v Praze a řadě dalších míst.
V tiskových materiálech jste uvedli, že jste se stali třetím největším operátorem pro domácnosti. Není to příliš optimistické tvrzení?
Samozřejmě záleží na tom, jak to nadefinujete. Je pravda, že v současné době není operátor, nebo my o něm nevíme, který by měl také přes 100 tisíc zákazníků. Podle čísla a informací, které máme k dispozici a jednání, která probíhají, tu nikdo takový není. O rozšiřování penetrace budeme samozřejmě usilovat.
Komu tedy chcete konkurovat? Je to spíše Telefónica O2, nebo UPC?
Jsme společnost, která poskytuje triple play služby. Nejsme společnost, která by byla kabelová. Technologie je druhotná. Dává vám samozřejmě limity pro vaše služby, ale my to budeme komunikovat se zákazníkem tak, že mu nabídneme určité portfolio služeb a je na něm, co si vybere a je na nás, jak mu to doručíme. Jsme schopni reagovat na zajímavou nabídku, ať je technologie jakákoliv, takže i informační systémy s tímto budou počítat. My jsme to nazvali kabelovou televizí nové generace, protože je to kabel, ale optický. Těžko se pro to hledá tradiční zaškatulkování typu to jsou kabelovky, to je IPTV. Patří to do elektronických komunikací, ale jde hlavně o zaměření na informace, služby a zábavu.
Zkrátka chcete získat co nejvíce spokojených zákazníků…
Rozhodně. Myslím, že se nám to vždycky dařilo. Prostor je veliký a je velká skupina zákazníků, kteří nejsou se současnou úrovní, ať už se týká parametrů nebo komunikace s operátorem, spokojeni, resp. jsou velmi nespokojení. My tam rozhodně ještě nejsme, stále probíhá určitý vývoj, ale je to rozhodně to, kde se chceme vymezit.
Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz