Rio Media snad konečně správně vyhodnotila situaci. Nicméně nové zákazníky bez výkopu nezíská a když už kopnout do země, proč tam nedat optiku.
V čem ale RM stále špatně vyhodnocuje situaci, je zájem o TV vs. data. Kdyby nelpěla tolik na TV a udělala si průzkum trhu (já vím, ten taky není zadarmo), vesele by mohli kopat a nabírat nové zákazníky a směle tak konkurovat UPC.
RioMedia správně vyhodnotila situaci. I když DVB-C má dvojnásobnou přenosovou kapacitu, vyžaduje mnohem kvalitnější kabeláž a je daleko méně odolné proti drobným chybám a hlavně jsou nižší náklady na straně uživatele.
Více jak 40 kanálů v pásmu UHF "umí" v systému DVB-T (s nejvyšší modulací) přenést datový tok přes 1Gbps, což je naprosto dostačující i na mnoho let dopředu. Navíc zůstane celé spodní pásmo do 470MHz,které lze využít pro data-internet (a nyní ještě i pro analog)apod.
Není tedy žádný důvod v menších městech vykopávat plně funkční koaxy ze země a nahrazovat je optikou. Mimochodem dlouhodobé hospodářské výsledky největší kabelové společnosti v ČR ukazují,že nejnovější technologie v této oblasti negenerují zisk, ale jen ztrátu a je otázkou, kdo a proč takto "pere" již celé desetiletí peníze. Patrně jde jen a pouze o ovládnutí trhu (ať to stojí, co to stojí). Proto je třeba fandit konkurenci, která je jedinou zbraní na monopoly.