Hehe, právě to je ten důvod, proč to nefunguje. Narozdíl od někoho to bohužel jsem nucen zažívat každý den, protože na západě už to implementovali.... Kvalita hovoru příšerná, je slyšet každé páté slovo.
Nicméně já psal primárně o normálních telefonech. Data v zahraničí samozřejmě také musejí přes síť domovského operátora... protože fízlování..
1) VoIP je mnohem kvalitnější, modernější a celkově lepší technologie než klasická PSTN telefonní síť. Umožňuje například přenášet HD Voice
Krásnou ukázku má například Ipex:
http://www.ipex.cz/volani-a-internet/vyhodne-volani/sluzby-site-voipex/hdsp-hdvoice
2) Pokud jsou jakékoliv nekvality, výpadky atd., tak VoIP je závislá na kvalitě Internetové konektivity. Takže nejspíš máte problémy s konektivitou k Internetu a proto slyšíte každé páté slovo nebo máte někde chybu v konfiguraci datové sítě.
Jinak sám osobně mám s VoIP hovory do zahraničí vynikající zkušenosti. Prakticky denně jsem cca rok volal ČR >> Sardinie a Sardinie >> ČR, kde to byly opravdu dlouhé hovory, klidně na hodinu... A všichni, kdo jsme takto volali jsme uznali, že kvalita hovorů je mnohem vyšší než v běžné telefonní síti.
Samozřejmě jsem volal i do USA nebo Číny, ale tam se jednalo o kratší hovory, ale ani tam jsem nepozoroval žádné problémy.
Mimochodem řada operátorů řeší mezinárodní volání právě stylem PSTN1 (klasická telefonní síť) >> VoIP 1 >> VoIP 2 >> PSTN2 (klasická telefonní síť), takže přes VoIP uživatel volá, i když volá z mobilu :-)).
Jinak například O2 nabízí službu NetCall (*55) pro mobily http://www.o2.cz/osobni/roaming/43427-net_call.html
a službu Xcall (970 00) pro pevné linky
http://www.o2.cz/pa/198031-roaming_a_mezinarodni_volani/56138-xcall.html
kdy je hovor normálně volaný přes VoIP a jenom část mezi O2 a mobilem nebo pevnou linkou účastníka jde přes klasickou telefonní síť a zbytek jede normálně přes VoIP.
Služby jsou sice strašně předražené vzhledem k jinak běžným cenám, ale přes Xcall a NetCall volali už miliony lidí a rozhodně nemají problémy s tím, že by slyšeli "každé páté slovo". :-)
Nehledě na to, že už i samotné O2 každému podnikateli automaticky cpe službu "Neomezená linka" http://www.o2.cz/podnikatel/191844-pevna_linka/110816-o2_neomezena_linka.html
což není nic jiného než normální VoIP a k tomu VoIP telefon, spousta lidí to používá a ani neví, že volají přes VoIP :-).
Takže takové ty kecy o "nekvalitě" celých technologií jako celku jsou jenom nesmysly podložené zkušeností Franty Vopelky z místního JZD, který to zkoušel, nefungovalo to, takže je to totálně na prd!
Rozdejte lidem laserové skalpely a taky bude spousta názorů jak jsou úplně na prd... Jenže k laserovému skalpelu se Franta nedostane, ale VoIP bránu nebo telefon si koupí v každém obchodě za pár korun :-D.
A zvlášť menší firmy si občas najmou Frantu jako "technika" a pak jsou z toho podobné zkušenosti. Kdyby musely být na instalaci a konfiguraci VoIP atestace podobně jako na medicínu a bez nich to dělat nešlo, tak nebude taky nikomu telefon koktat :-).
Toho bych se nebál, protože VoIP se zatím výrazně rozšiřuje. A někteří velcí operátoři (BT) na něj přecházejí jako na hlavní technologii, hlavně kvůli ceně. Ale v pevných sítích a na vyhrazených linkách se řízením QOS (tzv. managed-VoIP).
Jen na okraj - i v ČR už téměř dva roky hovory přes VoIP činí více než 25% podíl hovorů, originovaných v pevných sítích.
Tak jsou věci, které IP prostě neumí, nebo to umí ne dost dobře (typicky spolehlivost přenosu je žalostná) proto jsou i jiné technologie. Spíš si myslím, že bude masově s horší kvalitou (někdy) všechno přes IP a ti co budou potřebovat víc budou mít tyhlety "neperspektivní" technologie, jako je třeba PSTN, nebo taky ATM nebo ISDN....
Na rozdíl od ,,klasické" telefonie, jsem nikdy při používání VoIP problémy neměl a to ani přes hodně slabou wifinu ze Slovenska. Takže ono je to opravdu o kvalitě konektivity v daném místě. A že AžDSL přes ucpané telekomické dráty žádná třeskutá kvalita není a VžDSL je, díky dlouhým pingům ještě horší, není žádné tajemství.
Tady nekdo netusi, jak funguje VoIP ... to totiz absolutne zadnou ustrednu nepotrebuje. Pokud se budem bavit konkretne o SIP, tak zarizeni se vzdy spojuji naprimo, ustredna maximalne poskytuje nejake dalsi sluzby navic - jako trebas prechod do standardni telefonni site.
Pripadne poskytuje ucastnikovi informaci o IP adrese dalsiho ucastnika, se kterym touzi mluvit ... v nejhorsim pripade funguje jako proxy (to pokud ucastnici nemaji internet).
Nocmi mura pro smiraky ... ze nejde predem urcit, kudy hovor potece ...
lol ... a ta "lepsi" kvalita = kdyz volam sousedovi, tak si pripadam, jak kdyz volam na mars? Musim se smat, kdyz slysim denne v radiu/tv rozhovory po telefonu, a je to jeden velkej chrchel ... uz pred nejakymi 15+ lety umelo "blbe" mp3 daleko kvalitnejsi zaznam i pri 16ti kbitech. Pri jakekoli rozumne konektivite neni problem vest hovor pri 64+kbitech.
No, zřejmě máte neschopného poskytovatele telefonní služby :) Ten druhý VOiP je vedle v kanclu?Vedle ve městě?Vedle na kontinentu?
Nefunguje QoS, který považuji za absolutně nejdůležitější podmínku kvalitního hovoru přes IP. Dále jak už jsem psal, moderní přenosové prvky si šahají (a někdy i modifikují) pakety celkem vysoko, rozhodně to není tak, že by paket na L3 prolezl pár tisíc kilometrů nezměněný, což také bývá problém...
že je okolo telekomunikací jakási legislativa jde jak známo pro většinu diskutujících na lupě úplně mimo, takže mě to zase jako obvykle nepřekvapuje...
1)Což je zvláštní, když si mnoho zahraničních firem poptává pro mezinárodní přenosy hlas a vyžaduje klasiku tj. nechce VoIP.
2)Moje datová síť je v nejlepším pořádku, řekl bych že dokonce lepší než si téměř 100% z Vás tady kdy mohlo dovolit. Problém není u mě ale po cestě nebo na druhé straně. Protože na klasické linky se do zahraničí dovolávám bez problému.
3)Ano řada operátorů to dělá, a ne vždycky to funguje.
4)Franta Vopelka neřekl nic o nekvalitě technologie (například v LAN je VOIP zcela bez problémů) jen o problémy s mezinárodními přenosy. Ale hlavně Franta psal, že roaming důvod a to je legislativa... což tady zatím nikdo nevyvracel (a rád bych si to např. od p. Peterky přečetl) ...
Roaming má totiž důvod hlavně státního dohledu. Ukládá poskytovateli, že hovor musí vždy jít přes jeho prostředky. Takže když ve Španělsku voláte kamarádovi na vedlejší pláži, jde hovor přes pražskou ústřednu. To je hlavní důvod, pro roaming je drahý. Protože vyžaduje infrastrukturu napříš světem... Navíc ne každý operátor (a to i jednotlivé firmy v rámci nadnároních) je propojen přímo, většinou mají od dalších operátorů dohodnutý tranzit, který opět není zadarmo (protože snižuje kapacitu vlastním zákazníků). Sice bude tady v diskuzi opět plno kravin o VoIP, ale realitaje jako obvykle jinde, VoIP bez přímého propojení ústředen nefunguje mezinárodně téměř nikdy ... navíc i když funguje, jsou i jiné problémy, protože mezinárodní síťě běhají na WDM a SDH, a moderní prvky si datagramy modifikují čím dál více...