Prostě bublina. Firma, co dohazuje práci 150 uklízečkám má hodnotu 80m Kč? Vždyť to by bylo 500k Kč na uklízečku, která si ročně vydělá s bídou 120k Kč!
To prostě neštymuje, ty čísla nedávají smysl. Kromě toho firma jasně deklaruje, že mimo současné působiště a Brno nehodlá expandovat.
Jsem fakt zvědavej, co z toho bude.
No musela by dělat 140 hodin měsíčně čistého času (bez dojezdů, prostě jako ve fabrice s píchačkama). A samozřejmě nemarodit, nebrat si dovolenou apod.
V současné době to prostě nedává finančně (ani jinak) smysl, ale je tu šance, stejně jako u jiných podnikatelských aktivit, že to zafunguje.
Podle mě v současné situaci jsou slušně v minusu a doufají.
Tohle celé je fakt spekulace. Buď to vyjde a někdo se napakuje (budiž mu to přáno), nebo ne.
Ano, takovéto hodiny tyto paní měsíčně mají, spíše o třicet více. Okolo 8 hodin čistého denně. To nejsou domněnky, znám trh. Přejezdy mají minimální, často pět, deset minut mezi štacemi. K prvnímu zákazníkovi to mají cirka 5 až 30 minut, návrat domů to samé. Pracují tedy klidně od osmi do půl šesté a je to. Mají více nabídek, než mohou stihnout. V této profesi je důležitá důvěra, takže když je paní šikovná, nemusí se bát už nikdy o práci. Chce ji více rodin, než kolik má času.
Myslím, že jste moc nepochopil, jak firmy obecně fungují, když píšete, že to podle vás nedává smysl. To neberte špatně. Když si na dané téma načtete hodně materiálu, budete se v tom lépe pohybovat.
Bohuzel mam s timhle projektem dost spatnou zkusenost, co se spolehlivosti & komunikace tyce.
Ze ctyr objednavek dorazila slecna na uklid dvakrat. Poprve to pry bylo nespolehlivou slecnou, podruhe 'problem s s internim systemem, kdy slecnu, ktera mela prijit ke me, zaroven zabookovali jeste jinam.. (?!)
Co me ale nejvic vadi je (ne)komunikace. V obou pripadech jsem po pul hodine volal na infolinku, jestli se nekde neco nezaseklo..a v obou pripadech mi po chvili zjistovani bylo odpovezeno, ze se stala neopakovatelna chyba, ze se omlouvaji..ale ze jsou startup, takze to mam vlastne chapat. Nabidka slevy 100,- na pristi uklid byla posledni kapka. Den predem mi pokazde dorazila SMS, at koukam byt doma, ze prijde uklid..kdyby misto toho prisla zprava, ze se v tom zamotali a nikdo neprijde, nemam s tim problem. Kvalita uklidu (kdyz k nemu nakonec dojde, na coz je 50% sance) je ale jinak dobra.
Mě přijde zvláštní na 50m2 byt si vzít "z povinnosti" tři hodiny úklidu. Asi je to jenom kvůli tomu, aby se to vlastně vyplatilo jak firmě tak dámám.. jinak v tom nevidím žádný jiný smysl strávit tolik času v tak malém bytě..
A při pravidelnym úklidu by určitě časem, jak dáma, tak frima, zjistili, že vlastně ty tři hodiny jsou moc a stačila by třeba jen hodina a půl - jenže vyplatí se to potom firmě?
To je nutne byt v dobe uklidu doma? Jakou to pak ma vyhodu? Ja mel za to, ze to lide vyuzivaji proto, ze prijdou domu a maji uklizeno. A zaroven se tam i dotycnym lidem "nepletou". Samozrejme je to o duvere vuci pani na uklid, ktery asi pri objednani anonymniho cloveka srze firmu nebude.
Kazdopadne v Brne je pomerne nedostatek kvalitnich a spolehlivych pani na uklid a jak tu jiz nekdo psal, kontakty se ziskavaji skrze zname. Kazdopadne je to pro ty co chteji pravidelny a kvalitni a spolehlivy uklid. Pokud jsou to narazove akce, pak nejake agenturni kontakty chapu.
Až se paní zaučí a získáme vzájemnou důvěru, tak samozřejmě. Bohužel to chvíli trvá a kromě zásadních věcí (rozmlácený mop, poškrábané zrcadlo) řešíme i menší věci, jako aby uklízečka nic nevyhazovala (co jí je do toho, že šampon je poloprázdný), nic nepřemisťovala (když v noci přebaluju mimčo, chci šáhnout pod postel, kde jsou vždycky plenky a ne hledat, do které skříně to zrovna schovala) apod. Bohužel přes agenturu žádná zatím nevydržela tak dlouho, abychom se k tomu dostali.
Máte pravdu, že paní na úklid jsou nedostatkové. Jediná dobrá paní byla na doporučení od sousedů, ale té se nechtělo ani na ty 3 hodiny, když je jinde zvyklá jim i žehlit a dělat další práce, že to vyjde na 8 hodin. Ale já nechci služebnou, já potřebuju jen jednou týdně pomoc s úklidem než děti trochu vyrostou a zvládneme to sami.
Pokud to tak je, tak mi takove podnikani pripada jako zcela amoralni. Tohle je cisty preprodej prace spolecensky slabych pracovniku, mozna tech vubec nejslabsich, zisk vznika z cisteho parazitovani. Agentura jim nedava ani mnozstevni slevy na cistici prostredky, proste nic. Jestli se te agenture stane casem neco neprijemneho na divokem internetu, tak to bude nepochybne karmou.
Tahle byla mimo agenturu, resp. z nějakého inzertního webu (myslím, že hlidacky.cz). LidskáSíla jim dává z těch 140 Kč dává 110 Kč (viz https://lidskasila.cz/caste-otazky), to zas tak vyděračské není, když jim sežene zákazníka, platí pojištění, atd. A čistící prostředky apod. si platí zákazník sám.
Máme jinou zkušenost. Napoprvé uklízečka přijela se zpožděním 1,5 hodiny s výmluvou, že jela ze Smíchova do Braníku (v podstatě jen přes řeku) dvě hodiny. Když dorazila, tak pořád jen na něco brblala a nadávala, nebýt tu spolu s ní koordinátor uklízeček, který přiložil ruku k dílu, tak už je znovu neobjednáme. Na druhý pokus přijet "top dáma", aby Lidská síla napravila dojem z prvního pokusu - top dáma se omluvila agentuře v minutu, kdy už tu měla být a uklízet. Nepřijel nikdo. Tak jsme v duchu pravidla "třikrát a dost" ještě jednou zkusili štěstí a - světe, div se - opět nikdo nepřijel. Tak jsme s Lidskou sílou definitivně skončili.
Tolik k okamžité náhradě od agentury.
Mně přijde, že je úplně jedno, s kým se domluvíte - prostě ty báby (pardon, dámy) si to řeší po svém bez ohledu na to, jestli sólují nebo jsou pod agenturou. Nejpoctivější a nejlepší uklízečka, kterou jsme měli (než ji zlanařili z nějakého hotelu, kde dostala smlouvu a pevný plat), byla jedna Ukrajinka. Máša. Zlatá žena. Dál už to byla jen děs a bída :)
Myslim ze vy ani matematika jen tu matematiku nejak absolutne vubec nezvladate. Opravdu bych totiz chtel videt uklizecku, ktera bude 12 hodin denne delat (protoze cestovani se do toho take pocita) za minimalni plat, ne-li za mene. Pokud je zde totiz zminena castka 140Kc/hod * 8 * 20 = 22 400Kc, tak to NENI prijem uklizecky a ani byti nemuze. Z toho si (pokud budu verit tomu co je zmineno) 30Kc/hod vezme agentura. Tzn uklizecce zbude 17600.
Tzn prijem 211 200 za rok, z cehoz (pokud se bavime o OSVC) musi odves 43 656Kc na socialnim a zdravotnim pojisteni (dane zadne). Takze ji zbude uzasnych 13 962Kc/mesic minus pochopitelne naklady (a bez naroku na dovolenou atd.).
Pokud to bude delat jako zamestnanec, bude to jeste horsi.
Prepocet z 12 na 8 hodin pak cini 9 304Kc, coz je mene, nez aktualni minimum.
Měl jsem tu čest zažít chování majitelů v reálu (hlavně paní Somolová) a takhle arogantní přístup jsem dlouho nezažil. Představa, že se takhle chovají i k "dámám", tak bych jejiž služby už nikdy víc nevyužil. Já jsem to tak udělal a za stejně kvalitní úklid zaplatím méně jelikož je vše bez bez prostředníků.
Výborný rozbor, naprosto souhlasím.
A teď si představte, jak takovou úvahu provede paní, která se při běžné sazbě 140 Kč/h sama nabídne za 90 Kč/h, přijede na 3 hodiny (+ půl hodiny cesta po Praze) a když při placení dostane 270 Kč, tváří se (oprávněně, co si budeme povídat), že je to málo a že jí to vlastně asi nevyplatí.
Brání v tom především totální neschopnost a nespolehlivost těch uklízeček.
1. Manželka se i přes moje varování pokusila takhle s uklízečkou domluvit. Jenže uklízečka si, při neznalosti jak celý byznys funguje, řekla o hodinovou sazbu vyšší než my platíme agentuře.
2. Že to bylo dobře, když jsme agenturu neobešli, se ukázalo hned další týden, kdy uklízečka volala, že nemůže přijít, protože dítě má nějakou besídku ve škole nebo tak něco. Tyhle osoby se prostě nedokážou ani týden dopředu podívat do kalendáře. Agentura má tu výhodu, že okamžitě pošle náhradu (což je stejně k prdu, protože ji musíte znova zaškolit).
Bohužel, lidi co se živí úklidem, to nedělají proto, že by je to bavilo, ale že nic jiného neumí. Proto je s nimi dost těžká dohoda a velká fluktuace.
P.S.: Zatímco jsem tohle sepisoval, zazvonil manželce telefon a volá agentura, že "naše" uklízečka už u nich nedělá. Takže budeme mít během cca 5 měsíců tuším šestou uklízečku.
To je problém všech těchto agentur. Uklízečku máme přes jinou agenturu a je to stejný problém, minimum 3 hodiny. Jenže my potřebujeme uklízečku, aby udělala základní úklid, který s malými dětmi prostě nestíháme a který se dá stihnout cca za 1,5h. I když by člověk čekal, že uklízečka, která se tím živí bude rychlejší, opak je pravdou a babrají se tím 2h, někdy i trochu víc. Manželka, která to řeší, už jich má plné zuby a tvrdnout doma 3 hodiny jen proto, že agentura to tak má stanoveno a uklízečky jsou trdla, prostě nehodlá.
Až najdu agenturu, kde uklízečky budou dělat co chci a ne leštit kohoutky, což je sice fajn na efekt, ale při první použití je efekt v háji, na vytřené podlaze nezůstane nablinkáno od miminka, nerozmlátí nový mop, nepoškrábe zrcadlo když i přes explicitní zákaz to drhne suchým toaletním papírem (omg) a prostě přijede, udělá práci a vypadne, dám jim místo běžných 140 Kč/h dvojnásobek. Protože služba, kdy 2x do měsíce zaučuju nějakou slepici, která všechno odkýve, nic neudělá pořádně a po dvou týdnech si teprve spočítá x hodin krát hodinová sazba a rozmyslí si, že se jí to nevyplatí, je prostě k ničemu.
Asi jen fakt, že to je sice výhodné pro zákazníka, z pohledu uklízečky už to ale není tak jasné, pojďme si to rozebrat.
Jsem jedna ze sto padesáti uklízeček, firma mi dohodí kšeft a já tento kontakt zprivatizuji.
Co jsem získala? Až mě ten zákazník za dva týdny či měsíc zase zavolá, dostanu více peněz než přes firmu.
Co jsem ztratila? Firma ví, že mě poslala ke klientovi a ten už se znova neozval. Firma má sto padesát uklízeček a u každé ví, jak je pro ně rentabilní ve smyslu přílivu zakázek. No a protože firmě jde o zisk, bude zakázky dávat primárně těm uklízečkám, které ho generují více. Takže s každým zákazníkem, kterého zprivatizuji, se snižuje má (relativní) šance na další zákazníky přes firmu.
To neznamená, že privatizace zákazníka se nevyplatí. Jen to není tak jednoduché jako úvaha "bez firmy dostanu příště víc peněz". Je třeba odhadnout, které zákazníky se vyplatí privatizovat, tedy jak často k nim budu chodit a kolik je u nich práce, jak mi jejich privatizace uškodí, pokud jde o vyhlídky ve firmě...
Navíc je tu riziko, že pokud u mě budou mizet klienti přímo úměrně jejich perspektivnosti, tak firma přijde na to, co dělám, a na hodinu mě vyrazí. Pokud k tomu dojde příliš brzy, než si vybuduju dostatečnou síť klientů, tak jsem v té hře prohrála.
No a pak je tu samozřejmě ještě fakt (platící obecně bez ohledu na profesi), že ne každý je ochoten dělat sám na sebe, i když mu to přinese víc peněz, buď mu ty starosti kolem za to nestojí, nebo nemá schopnosti sám sebe ošéfovat.