Konkrétní částka není. Dost těžko určit pokud na rozdíl od aut nemáte tabulkové hodnoty. Dron\RC model není normální auto kterých se vyrobí xx xxx kusů. Nejdná se o běžné pojištění.
Většina lidí ale po zavedení na to reagovala tak že ty "velké" modely , prodala nebo je neprovozuje. Poměr ceny model vs pojištění byl dost špatný.
Tyhle drony by měly být pro komerční využití a tedy potencionálně rizikovější. Jenže stejně s tím nesmíte létat v noci, xxx metrů od zástavby , xxx metrů od letiště.... u bezpilotního letounu nad xkg vzletové hmotnosti se nesmíte přiblézit k jiné osobě na vzdálenost menší než 50m atd.... nesmíte xxx m vysoko. Nesmíte zahazovat náklad atd...
A myslíte, že snad pojištění letounu, bude levnější než auta? To je uvedené minimum co vyžaduje stát , nikoliv jak a nakolik to bude chtít pojišťovna.
Povinné ručení přeci jen platí x xxx xxx subjektů a kolik bude tohle několik set. Tak to bude levnější ? Kde že.
Ono není jedinný problém pojištění, ale i omezení pro provoz drony pro komerční využití zatím autuje ze hry.
Jistě, uvedl jste výši pojistky. Jaká je však výše pojistného na takovou pojistku?
Jako příklad uvádím, že povinné ručení za automobil, které platím, stojí několik tisícikorun ročně (tj. pojistné) a jsem kryt do výše XY miliónů (tj. pojistka, resp. výše pojistné částky).
Předpokládám, že Váš předřečník měl na mysli právě pojistné a nikoliv výši pojistky, kterou jste uvedl.
Minimální výše pojistné částky, na kterou musí být sjednáno pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem bezpilotního prostředku (limit plnění): a) činí v případě bezpilotních prostředků, jejichž maximální vzletová hmotnost nepřesahuje 7 kg,
i) 1 000 000 Kč u bezpilotního prostředku účastnícího se leteckého veřejného vystoupení;
ii) 3 000 000 Kč u bezpilotního prostředku použitého k provozování leteckých prací;
b) činí v případě bezpilotních prostředků, jejichž maximální vzletová hmotnost je rovna nebo přesahuje 7 kg, ale zároveň nepřesahuje 20 kg,
i) 3 000 000 Kč u bezpilotního prostředku účastnícího se leteckého veřejného vystoupení;
ii) 5 000 000 Kč u bezpilotního prostředku použitého k provozování leteckých prací nebo k letům pro experimentální a výzkumné účely;
c) je pro bezpilotní prostředky, jejichž maximální vzletová hmotnost je rovna nebo přesahuje 20 kg a na které se vztahuje toto bezpečnostní opatření, určena přímo použitelným předpisem Evropských společenství, tedy nařízením Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 785/2004 ze dne 21. dubna 2004, o požadavcích na pojištění u leteckých dopravců a provozovatelů letadel.
Omezení je v hmotnosti a principu ovládání
Pokud ji překročíte musíte platit dost šílené pojištění díky kterým už spousta lidí takové modely prodalo.
Pokud hmotnost stoupne ještě víc . Potřebujete dokonce extra licenci
Další věc je ta, že je zakázáno provozovat takový letoun "mimo dohled" . A ten dohled !!nepočítá!!! s dohledem kamerou.
Takže většina borců co létá s brýlema kde má LCD n které zobrazuje informace z letadla je pokutovatelená.