... nebot az se vam taky stane, ze na poste 3 slozenkami zaplatite za 3 nove domeny, nacez vam budou mesic chodit tisice upominek o nezaplaceni, aby vam nakonec prislo ze jste ty domeny opravdu, ale opravdu nezaplatili, a ze se tedy rusi, on vas ten humor prejde. Najdete si tedy stranku www.nic.cz a kliknete na Kontakty, v marne nadeji, ze tam najdete nejake spojeni. Huraaaa, je tam. Ale na nejakeho studentika, kterej ani nevi, jak se po ranu jmenuje. To, ze pracuje pro Eunet ma urcite napsane velkymi pismeny na nastence. A pak padne otazka. Jak je to mozne. ??? Zavolejte za chvili, zkusime to najit. ... Tak jak to vypada? ???
To tady nedohledam. Zavolejte si na Cz.NIC. ??????? COZE?????
KAM???? JAK???? PROC???? Pak se vam hladina adrenalinu ustali, krevni tlak se vrati na puvodnich 300 na 250 a tak se zeptate na telefonni cislo. Oni zadne nemaji. ??? COZE ??? A tak vam onen nebohy (a urcite zcela zoufaly jedinec, pokud dela pro takovou bandu) sdeli aspon email na fakturacni oddeleni, kde by mi mohli rict, jestli v tom neni treba problem (a ted se drzte, ne vsude znamy Y2K, ale ...) se slozenkami A Ceskych post, ze s temi maji nejake problemy. Pip. Zavesit. Telefon, a pak radsi i sebe.
Ale ne, mame prece email na fakturacni odd. Ne. Pote, co jsem se epicky rozpovidal do meilu o nasem problemu, a zcela zoufale ocekaval, ze se to treba brzi vyresi (mate treba nekdo zkusenosti s Internicem ...). Rana prisla v zapesti, kdy jsem zjistil, ze muj email se stal obeti autoodpovidace, ktery se me snazil presvedcit o tom, ze zadny problem nemam, faktury nepotrebuju, razitka na nich taky ne, ICO uz vubec a jestli jsem takovej drzej hajzl, ze jsem to teda nepochopil, at teda napisu na jinou adresu, kde se teda laskave budou mym dotazem zabyvat ...
A proto vas varuji, nebudte zas takovy optimiste ...
BTW, jsem take ATEISTA
Jenže toto upozornění bylo až ve výzvách od 14. října, v dřívějších,
a těch byla myslím většina, nebylo.
Právně je myslím zákaz platit složenkami České pošty neobhajitelný,
ale je z hlediska EUnetu pochopitelný, protože z ne zcela jasných důvodů důvodů
jsou tyto platby připisovány na účet za každý den jednou částkou, z které je
strženo 3,90 za každou složenku a variabilní symboly je nutné najít
na těch složenkách, které od Vakusu přicházejí asi s dvoudenním zpožděním.
Odesilani upominek na dve adresy a tim moznost dvojiho zaplaceni
je pochopitelne nesmysl. Pokud EUNET nema cloveka schopneho napsat
program tak, aby na prvni adresu chodila stavajici upominka a na
tu druhou jen mail "upozorneni", tak snad aby spravu systemu domen
predal nekomu schopnejsimu, ne? Nejde o to, ze problem nema reseni,
on jenom neni resen.
U nas se vyksytl problem s platbou - sef zadal u jedne domeny spatne variabilni symbol - a ted nejsem stonc nikomu vysvetlit, ze uz sem zaplatil, prave mi prisla dalsi upominka... to je tak NEPRUZNY system!!!!
Pokud by se zachovala soucasna tricetidenni splatnost, za coz se primlouvam, je zde moznost reseni stejna jako pouzival drive InterNIC. Mozna to tak funguje doted, to nevim:
Po nezaplaceni do 30 dnu se domena stahne z nameserveru, cimz pro svet de facto prestane existovat. Ale vlastnikem daneho jmena je porad jeho (neplatici) majitel, a to po dobu dalsich 30 dnu.
Takze pokud si uvedomi ze platit je treba, a do dalsich 30 dnu zaplati, domenove jmeno ma zpaty. Pokud se na platbu i potom vykasle, o domenu prijde definitivne a muze si ji zaregistrovat nekdo jiny.
Pokud se nemýlím, přesně stejný postup používá i CZ.NIC. Jde jen o to, zda posílat upomínku ještě předtím, než doména zmizí z DNS. Ve standardních dobách by to asi bylo zbytečné, ale současné nestandardní podmínky, kdy mohou výzvy chodit na úplně špatné adresy, dávají praxi EUnetu (byť je v rozporu se Smlouvou) jisté oprávnění. Jde jen o to, jak to udělat, aby to zároveň nepřinášelo takové problémy registrátorům.
No, právě že nepoužívá. Ostatně, co by se stalo, kdyby po těch 30 dnech poslali upomínku
a ještě nechali 14 doménu v DNS. Byl by v tom nějaký problém? Uškodilo by to někomu? Právě že ne,
jenže rozumná řešení se nekonají. A další rozdíl, NSI posílá fakturu
i obyčejnou poštou, takhle stačí nevysledovatelný problém v emailu
a plátce výzvu vůbec nedostane. A to je v rozporu se smlouvou, kde se píše: "Oznámení platí okamžikem doručení, je doručeno, obdrží-li odesilatel potvrzení o přijetí v případě odeslání faxem nebo
elektronickou cestou".
Dokonce je to nakonfigurováno tak, že mail, vrácený odesílateli bouncuje zpět, protože adresa odesílatele neexistuje.
Nepoužívá? Takže po třiceti dnech od výzvy není doména vyřazena z DNS a nečeká se ještě dalších třicet dní na zaplacení, než je doména definitivně zrušena a může si ji zaregistrovat někdo jiný?
Já myslím, že to tak je. Jde jen o to, že ještě navíc se po čtrnácti dnech posílá první upomínka, důvodem jsou nestandarní poměry, které logicky vznikají, když pasujete nový systém na postaru registrované domény.
S naprostou jistotou můžu říct, že není po 30 dnech od výzvy doména vyřazena z DNS.
Stejně tak se v "Pravidlech" říká, že po 30 dnech je zaslána upomínka - ani to není pravda.
Vím to proto, že takovéto domény, na které dorazila výzva před více než 30 dny máme. (Jsou určeny ke zrušení)
Ovšem stejně to, co je v "Pravidelch" se týká jen nové registrace a ne obnovovacího poplatku, aspoň je to tak napsáno.