Vlákno názorů k článku Roman Imielski (Gazeta Wyborcza): Obsah zdarma a kvalitní novinářská práce se vylučují od Critical_Mind - Problem je v tom, ze si lide proste...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 4. 2019 14:28

    Critical_Mind

    Problem je v tom, ze si lide proste "zvykli" na to, ze obsah na internetu "je zadarmo".
    A malokdo si uvedomi, ze ten obsah nekdo vytvoril a ze mu to dalo nejakou praci.
    Nazory typu "kdyz budu muset platit, tak si to najdu beztak jinde" anebo "kdyz on to da na internet tak musi pocitat s tim, ze je to verejna informace zdarma" toho jsou jasnym prikladem. Nejsou to argumenty, ale vymluvy za ktere se schovavaji ti, co chteji zabavu, ale ne za ni platit.

    Vsichni pak nadavaji na reklamy na webech a vysvetluji, ze "kvalitni web se preci zaplati sam i bez reklamy" a "je treba si zapnout adblock" anebo "prece si muzou najit jine financovani nez reklamu"...

    Ja vam dam priklad:
    Mam obsahovy web, na ktery chodi okolo 100.000 navstevniku mesicne. Soubory co tam take davam dispozici (vytvorene mnou) uz presahli pul milionu stazeni... Komentare jsou 99% pozitivni.
    Problem je, ze na dalsi rozvoj nemam cas. Poptavka by byla, ale cas neni - mam praci, hypoteku atd. Rekl jsem si, ze pokud by web neco vydelal, mohl bych pracovat treba jen na 4/5 a 20% casu se venovat rozvoji webu...

    Ale ouha... Uz jsem zkusil nekolik metod: dar pres paypal, nekolik placenych nastroju a prirucek, affiliate pres Amazon (doporucene knihy a manualy)... Nic z toho nefunguje - tedy funguje, ale jsou to drobky. 100.000 navstev a je z toho tak 50€/mesic.

    Tak jsem, s tezkym srdcem zkusil reklamu pres Google. A to je opravdu to jedine co funguje. Lidi nadavaji, ale 90% prijmu mi jde opravdu z reklamy. Ja ji tam nechtel, ale i vsechny "alternativni" metody dohromady nedaji ani 10% toho, co reklama.

    A proc?

    Je to jednoduche: reklama na webu uzivatele nic nestoji. Ty alternativni metody apeluji na jeho penezenku. A z vyse uvedenych cisel si muzeme odvodit, ze uzivatel proste platit nechce. A rady o "alternativnich zpusobech financovani" proste nefunguji... Takze uzivatel bude koukat (a nadavat na reklamu) a konzumovat kvalitni obsah, ktery je mu uzitecny, ale za ktery proste platit nehodla...

    Howgh...

  • 24. 4. 2019 18:16

    bez přezdívky

    Preco ste za soubory co poskytujete na svojom webe ihned nevyberali poplatok?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).