tak je videt ze jste s GoodData asi moc do styku neprisel, tam vubec nejde o to ze to vyhazuje sexy 4D grafy, naopak ta vizualni prezentace dat je vec ktera tam ma jeste dost rezervy a kdyz delam nejaky vystup pro management tak radeji udelam poradnej graf v Excelu a ve finale to porad vypada lepe nez v GoodDate :-) Porad je videt ze to ma mouchy, ze to je cloud reseni.
Co je ale aspon pro me zasadni ze to setri cas potrebny k analyze a ve finale se da rict ze jeden clovek zvladne praci za nekolik lidi, kteri podobny nastroj nepouzivaji a slozite si vsechno spojuji nekde mimo.
Jinak asi souhlas, proste zalezi kdo to pouziva, pokud CEO tak jemu to opravdu nejspis bude slouzit jen jako "autopilot" ze byznys frci, pokud nejaky analytik, marketer, sales, atd. tak pak se da skutecne i do neceho "poustet" :-)
BI a jeho důležitost je klišé businessu dnešní doby a každý trouba mě chce hned kamenovat, když řeknu, že BI v nějakých pokrokových infografikách je naprostá blbost pro retardy a neměl by se tím nikdo řídit.
Především tyto aplikace se soustřeďují výhradně na DŮSLEDKY, ale nikoliv na příčiny výsledků. Většinou firmy, které strašně dbají na BI aplikace a řídí se jimi, tak jenom čučí kam je ty grafy vedou a snaží se utratit ještě víc peněz za ještě pokročilejší grafy v 4D zobrazení a UHD rozlišení, ale nějak to nepomáhá, zrovna jako ještě více agresivnější marketing.
BI je dobrá věc, když jste nějaký zástupce a máte firmu řídit na "autopilota", hlavně nic moc neměnit a do ničeho se nepouštět. Pokud ale někdo chce skutečně expanzivní business, pak BI nemá smysl...
Je to jako když cyklista zkoumá proč nemůže mít čas o 0,23 sekundy lepší a že možná kdyby použil odlehčené šrouby, upiloval jim hlavy a ještě si oholil i hlavu, tak by to dal o 0,25 sekundy lépe. A možná to skutečně zabere.
Ale pokud chce cyklista dojet o 2 minuty dříve, tak nemá smysl zkoumat vliv odporu vzduchu na neoholenou tvář, ale chce to úplně jiný přístup a řešení a žádná analýza mu na to odpověď nedá.