Manipulátore Sysle, když tvrdíte, že nejste taxislužba, tak proč:
1.máte slovo Taxi přímo jako součást názvu?
2.s vámi jezdí řidiči, kteří mají koncesi a oprávnění řidiče taxislužby?
Jsou jen dvě možnosti:
1.buď klamete spotřebitele, protože pokud nejste taxislužba, tak slovo Taxi nemá v názvu co dělat (je to stejné, jako kdyby ten co má v názvu restaurant tvrdil, že neposkytuje gastro služby a neprovozuje restauraci),
2.nebo lžete v tom, že nejste taxislužba, a naopak jí jste a řada vašich řidičů nesplňuje podmínky zákona, tj. podniká na černo.
Vaše definice sdílené ekonomiky je navíc velmi drzá a svérázná. Nemá žádnou oporu v právním řádu ČR ani u ekonomů, kteří se tématem zabývají. Prostě obcházíte zákon a vymýšlíte si marketingové pohádky.
POkud by TaxiFy nedoplácelo řidičům do magistrátní ceny, tak s nimi žádný řidič nejezdí :( to se jim to pak snižuje cenu pro zákazníky - není mi jasné proč to dělají. Zakázek je minimum a navíc nabírají i řidiče bez koncese, tak zase berou práci těm, kteří dodržují pravidla .................. Co to je za konkurenční boj ??????
Už by bylo třeba, aby s tím začaly úřady něco dělat. Každý přivandrovalec si tu začíná dělat co chce
reakce na rozhovor z článku
My také říkáme, že nejsme taxislužba. S námi jezdí jak profesionální řidiči, tak soukromí řidiči a všichni nás využívají v režimu sdílené ekonomiky – to znamená pro přivýdělek. Nikdo s námi nejezdí 40 hodin týdně. Průměrně s námi řidiči jezdí osm až devět hodin týdně -Zhruba sedmdesát procent pro profesionální taxikáře ....... neznám taxikáře profesionála co by jezdil 8-9h týdně- to by se neuživil, musí se ohánět, když berou práci ,,soukromí řidiči "
Mimochodem, nechápu moc argument "..Absolutní minimum je město s milionem lidí", když jde o mobilní aplikaci. Prakticky by jim snad mělo být jedno když se k nim přihlásí řidič který bude vozit pár štamgastů měsíčně v Horní Dolní..V čem je rozdíl? To jejich školení v délce 20 minut, kdyby šlo o to, si může pustit jako video na webu, a jinak snad jde všechno automaticky přes internet a přes účty?
ja opravdu nechapu o co taxikarum jde? vzdyt ty sluzby jako uber muzou vyuzit taky diky tomu, ze jsou profici dostanou se na vyssi provize, zbavi je to prostoju, zadny uber ridic jim rito nevyfoukne pac si ho prevezmou sami, navic maj vyhodu muzou ve spicce ject vyhrazenym taxi pruhem, cekat v centru na lukrativnich taxi stanovistich tak o co jim jde? jo aha z Hlavaku do Hiltnu by pres uber tezko obhajovali cenu 1500,- :D
Je pravdou, že legislativa zamrzla v 90. letech minulého století. A chtělo by ji aktualizovat. Ale zatím se tak nestalo, reklamace posílejte na Ministerstvo dopravy, silniční zákon pojem "soukromý řidič" nebo "privátní řidič" nezná. Kdo poskytuje přepravu osob za peníze, je vždy taxi a buď s taxametrem (další podmínky), nebo bez taxametru (opět další podmínky). Cokoli mezi tím je porušení zákona a nelegální činnost, ať se vám to líbí, nebo ne.
A u zmiňovaného soudu jde o první instanci, MHMP se odvolal a jede se dál. A hlavně - tady přece vůbec nejde o Prahu, ale obecně o zákon o silniční dopravě - a tam je to definovano jasně.
Takže buď se změní zákon, taxametry se vyhodí, metrologie nebude nutná, skončí povinné technické prohlídky a emise každý rok, skončí dražší povinné ručení, EET nebude pro taxi povinné -> a nainstalují se aplikace a všichni hurá na cesty vydělávat peníze ve "sdílené ekonomice". Anebo se zákon dodržovat musí, pak není divu, že taxikáři (hodní i zlí) oprávněně kříčí, že oni dodržovat zákon musí a Taxify a Uber ne (resp. musí taky, ale nedělají to).
Sdílenou ekonomiku v tomto pojetí reprezentuje jen a výhradně BlaBlaCar (z těch velkých). Taxify i Uber je o zisku a výdělku.
> Už by bylo třeba, aby s tím začaly úřady něco dělat.
S čím přesně by měly úřady něco dělat? Že konečně někdo provozuje aplikaci, která počítá cenu podle skutečné vzdálenosti, nikoli podle „upraveného“ taxametru?
> neznám taxikáře profesionála co by jezdil 8-9h týdně
Z informace, že taxikář jezdí 8 hodin týdně pro Taxify, přece nevyplývá, že jezdí 8 hodin týdně celkově. Zbytek času přece může jezdit pro někoho jiného nebo sám na sebe.
Sdílená ekonomika je jen privatizace zisků a socializace rizik.
Globální monopol určuje pravidla a prekariát dělá, co se mu řekne, za podmínek a mzdu, které si stanoví monopol.
Nějaké jistoty, zákoník práce a podobné věci jsou minulostí. Nejistota je heslo dnešního pracovníky, který nepracuje, ale "přivydělává si".
Já nevidím důvod, proč by nemohli mít lidé výběr, stejně jako ho mohou mít taxikáři. At si každý jezdí pod čím chce a s kým chce. Důležitý je spokojený zákazník. A to rozhodně s taxikáři, co okrádají lidi, rozhodně nejsou. Mezinárodní ostuda, kdy je cizinec upozorněn na okrádání od českých taxikářů, byla a je dost alarmující.
Místopis je byrokracie, v době navigací, které jsou přesné a jasně viditelné a kontrolovatelné pro zákazníka, je taxametr a místopis přežitkem. Ostatně jako všechno v téhle zemi.