Vlákno názorů k článku ROOT.cz zavádí mikroplatby za čtení článků od Tomas Krause - Rekord je zatim 2,50 Kc a na opacne...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 5. 2001 9:36

    Tomas Krause (neregistrovaný)
    Rekord je zatim 2,50 Kc a na opacne strane 1 haler :)
    Jak jsem rekl, zverejnime samozrejme vsechny zkusenosti cca za mesic.
  • 17. 5. 2001 17:05

    Jan Vitek (neregistrovaný)
    ehm, me osobne bannery "nesmi do domu" a povazuji je za stejne otravne a neprijemne jako spam nebo flash.
    Mikroplatby na rootu ale hodnotim pozitivne (a uz jsem i prispel. Btw zajimal by me zebricek nejlepe placenych autoru ;-)
  • 17. 5. 2001 15:55

    martin prager (neregistrovaný)
    Naprosto souhlasim s nazorem, ze termin zebrota je zcela pomyleny. Stejne tak nazor, ze reklama ma z internetu v pripade placeni clanku uplne zmizet. Prijde mi, ze reklama je na internetu neustale brana a trpena jako nutne zlo, ktere akceptujeme pouze jako ulitbu bohum a provozovatelum serveru. Ja osobne vnimam reklamu jinak a to jako zdroj informaci, ktere me vice ci mene zajimaji. Bez reklamnich banneru bych napr. nebyl upozornen na sluzby a stranky, o kterych treba na placenem serveru nepisou. Berme proto reklamu jako doplnkovou informaci, kterou dostavame navdavkem k clanku, ktery nas zajima.
  • 17. 5. 2001 15:45

    Dalibor Šrámek (neregistrovaný)
    Jen technická poznámka - pro uživatele I Like Q již není nutné, aby se znovu logovali kvůli personalizaci - server může získat od systému jejich identifikaci.
    Realizace výše uvedené myšlenky o zaplacení za nezobrazování reklamy by tedy neměla být obtížná.
  • 17. 5. 2001 14:36

    Tomas Krause (neregistrovaný)
    Rozhodně bych nepoužíval slovo žebrota. Platba za co? Třeba za to, že tím autorovi článku dáváte najevo "píšeš dobře, tumáš spropitné a piš dál".

    Myslím, že dobrovolné platby jsou momentálně jediné schůdné řešení, jak dostat mikroplatby mezi lidi. Pouze placený přístup by dlouho nepřežil a neudělat žádné mikroplatby, tak se nehneme z místa.

    A ruku na srdce - jste ochoten zaplatit 50 hal. za to, že na stránce nebude banner? Máte noviny bez reklam jen proto, že za ně na stánku platíte? Já bych ten náš systém přirovnal k těm automatům na noviny z americkejch filmů - otevřete, dáte peníze a vezmete noviny. Asi to funguje a nikdo si nebere štos novin místo jedněch. Prostě ví, že když chce číst, bývá slušností za to zaplatit a nepřemýšlí jak okrást vydavatele. Nevím proč si každý myslí, že když je na stránce banner, musí být přečtení zdarma. Budu se opakovat, ale rozdává se někde MF DNES zdarma, protože jsou v ní inzeráty??

    Uznávám, že je to z naší strany takové oťukávání a za pár měsíců uvidíme co dál - dokud ale nemáme nějaké hmatatelné údaje, nelze nic vymýšlet.
  • 17. 5. 2001 12:44

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    Jako začátek je to dobré, ale postrádá to ten správný smysl obchodu. Tedy platba "za něco". Ať zaplatím nebo ne, nic se nestane, článek bude stále stejný, maximálně budu mít dobrý pocit. To není platba, to je žebrota.
    Dovedl bych si představit situaci, kdy když zaplatím za článek, tak třeba za každých 20 ha další 1 článek bych měl bez reklamy. To by mi přišlo fér a mělo by to skvělý stimulující efekt.
    a) autor, který by napsal článek, kterému jsem přispěl 20 ha by dostal mých 20 ha
    b) autor, jehož článek jsem přečetl, ale viděl ho bez reklam (protože bych měl předplaceno) by nedostal ani ň.
    c) autor kde jsem nic nezaplatil ale viděl jej třeba s reklamou by dostal třeba 5 ha za pageview
    d) já bych platil de-facto za to, abych neměl reklamu v článcích.
    Navíc by se to mohlo spojit s personalizací stránek, protože výše uvedné schéma by znamenalo de-facto nutnost přihlašováníse na stránkách.
    To by ale zvedlo přitažlivost i pro inzerenty, protože by se dal krásně "zasáhnout" cílový zákazník.

    a nebo to udělat úplně jinak. To je jedno. Ale hlavně nežebrat!
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).