No nemusíte nic rozkrývat, diagram obsazenosti pro klienta nahradíte tlačítkem rezervovat, a proběhne rezervace, aniž by klient dopředu věděl, zda bude úspěšná. Po pár neúspěšných rezervacích získá dojem, že je obsazeno a bude si té rezervace více vážit, a nebude dál hledat, zarezervuje-li napoprvé, bude rád. Nebo mu můžete nabídnout nejbližší volný termín.
Evidovat neznamená nutně rozkrývat. Před konkurencí to může být i logické, před úřady je to nezákonné a nemorální (vítejte v ČR), na hosty to může působit pozitivně i negativně ("jé, tam mají narváno, tam nechci, nebude tam klid a soukromí" vs. "jé, tam mají prázdno, tam asi nikdo nechce, tam nejedu"). Nicméně neřekl bych, že tyto systémy provozovatelé vyloženě nechtějí - jen chtějí mít možnost si tam evidovat jen to, co opravdu chtějí a i to třeba nenávratně smazat.
Přeji oběma zakladatelům pevnou mysl při jednání s prvními klienty. Také jsme měli s Previem před šesti lety podobné ambice, ale "univerzální rezervační systém" se nám rozplynul s prvními klienty z reálného byznysu ubytovacích služeb :) Nedokázali jsme odolat náporu požadavků (a peněz) klientů, kterým se líbila moderní technologie a zpracování, ale obecný systém nepokrýval jejich dennodenní potřeby. Nyní je Previo rezervační systém výhradně na ubytování a začínáme jej znovu zobecňovat na rezervace garáží, sauny, bowlingových drah, wellness, apod. Ale asi se už nikdy nevymaníme ze sevření cestovního ruchu :))
Doporučuji držet se některých kapitol z knihy RESTART od 37signals a to hlavně "Naučte se říkat NE" :) Na druhou stranu s obecným rezervačním systémem bude asi problém s prodejem (nutnost osobního představení a konfigurace), takže KISS může být kritickým faktorem úspěchu. Těším na zprávy o úspěchu tohoto startupu - konečně mi někdo ukáže, jestli jsme to udělali blbě nebo nebylo jiné cesty než se specializovat :)
Pavel Kotas
ředitel rezervačního systému PREVIO