O paní spisovatelce ani její tvorbě jsem nikdy neslyšel, takže kdybych někde potkal pirátské kopie jejích knih, naprosto jistě bych je přešel zcela bez povšimnutí. Mám tedy dvě otázky: 1) Paní spisovatelko, myslíte, že propagace vašich knih je dostatečná? 2) Kde najdu nějaká propagační díla, která by mě přiměla vaši tvorbu číst? Děkuji za odpověď.
Už jsem to psala v diskusi několikrát, ale na přímý dotaz odpovím. :) Moje propagace je maximální, jakou moji nakladatelé a já dokážeme udělat. Pravidelně přednáším v MK Praha, recenze na moje knihy jsou na všech žánrových webech a v obou tištěných žánrových médiích, knihy prodává většina velkých knihkupectví. Mainstreamová media se o domácí fantastiku nezajímají, a dostat tam jakoukoli propagaci je těžké až nemožné, na kampaň, které by si všimla veřejnost, nemá nikdo z menších nakladatelů peníze, její cena by několikanásobně překročila cenu výroby a distribuce knihy, kdyby se započetla do ceny, byla by kniha neprodejná.
Proč si myslíte, že okrajová? Mimochodem, znáte své čtenáře? Víte, co dělají, jejich zvyky, oblíbené činnosti a pod? Vy patrně nechcete oslovit obecnou populaci, vy chcete oslovit fanoušky sci-fi/hororu nebo kýho čerta, kteří mají specifické chování a proto může být reklama lépe cílena a může být efektivnější.
Truhlář bude vyrábět židle a protože umí jen řemeslo a neumí prodávat, tak si na to někoho sjedná a ten mu řekne "nó, já to sice budu prodávat, ale vám nic nezaplatím, anebo možná zaplatím, ale až za x let, to víte, doba je zlá, je to taková norma v tomhle oborou". A truhlář s tím bude souhlasit.
To se mi jen těžko chápe. To přece vůbec nedává smysl.
Vy máte na krku parazita jménem nakladatel, dalšího parazita jménem Dilia a místo zaříznutí parazitů raději volíte vidinu "boje proti pirátství"?
Fakt nemám na krku parazita typu nakladatel... nakladatel je v první řadě investor a produkční. Jak na mé práci parazituje Dilia, netuším. Já jí nic neodvádím, kromě halířových poplatků z kopií, které odvádíme všichni. Možná máte o její funkci zkreslené představy, autoři Dilii neplatí nic, jen peníze dostávají. Že z vybraných peněz Dilia financuje svůj provoz, je jasné, ale ono jen rozúčtování peněz subjektům je práce na několik měsíců.
Před 15 lety by tohle určitě bylo maximum, co se pro propagaci knihy dalo udělat, ale v dnešní době už je to, řekněme, příliš konvenční a centralizovaný přístup. Zkuste ke své propagaci využít i pirátskou komunitu. Náklady na tenhle typ kampaně se v podstatě rovnají nákladům na vydání ebooku. A nemusíte pirátům dávat veškerou svoji tvorbu jako Paulo Coelho nebo Cory Doctorow (pokud je neznáte, doporučuji vyhledat jejich názory na pirátství), stejně dobře poslouží i nějaká krátká povídka v rozsahu pár desítek stran s otevřeným koncem, která čtenáře vtáhne do světa a příběhu samotných knih, samozřejmě zakončená seznamem navazujících knih a odkazem na eshop, kde se dají koupit příslušné ebooky. To celé pod licencí, která dovoluje sdílení.
Dilia na vás parazituje právě kvůli vašemu přístupu: "občas mi něco pošlou, tak jsou to TI HODNÍ"
Že je to rozežraná organizace, která za rok 2010 vyplatila z 95 000 000 Kč pouhých 65 000 000 Kč, to už neřešíte.
Najděte mi firmu, jejíž pouhý provoz sežere skoro půlku zisku. Opravdu vám přijde normální, že trapné rozúčtování trvá měsíce? To tedy pak nechápu, jak fungují třeba telefonní operátoři, kteří rozúčtování klientům dělají minimálně jednou měsíčně.
Telefonní operátoři nerozúčtovávají podle papírových podkladů poslaných klienty :)
Nestudovala jsem finanční toky v Dilii, ale celá ta organizace má asi patnáct zaměstnanců. Ovšem příští týden budu mluvit se Srstkou, tak se můžu zeptat. Každopádně Dilia mě minimálně o nic nepřipravuje, a nejsem povinná mít s nimi cokoli do činění, pokud nebudu chtít.
Viz vejs, z hlediska internetu ste neexistujici clovek, vase jmeno vyhledavacum nerika vubec nic, a kdyz tak par odkazu na podobne clanecky, nikde zadny vlastni web, nikde moznost si neco precist natoz koupit.
Udelat web = maximalne jednotky tisicovek. Ale samozrejme, pokud nedelate NIC a ocekavate, ze vas bude propagovat nakladatel, tak uprimnou soustrast.
Příklady autorů působících na obrovském anglofonním trhu jsou českému autorovi k ničemu. Mechanismus tvorby je úplně stejný - sedíme na zadku a píšeme, ale trh absolutně nesouměřitelný. I ta nejobskurnější obskurnost psaná v angličtině má pořád větší cílovku, než mainstream v Čechách.
Což ovšem jen ukazuje vaši pasivitu a neschopnost propagace.
Někdo, kdo hledá přímo vás, si asi chce něco koupit, ne? A vy ho pošlete na Wikipedii. Mimochodem na silně odfláknuté heslo. Jste spisovatelka, tak byste měla umět psát, ne? No tak tam něco exkluzivního o sobě napište!
Seznam děl by třeba mohl být klikací, mohly by tam být nějaké detaily, obrázky obálek atd.
Ale vy na to namítnete, že všechny způsoby propagace už jste vyčerpala a že to stojí moc peněz a bla bla bla. Šmarja jestli výsledek téhle diskuse nebude aspoň to, že se zamyslíte nad svou internetovou přítomností, tak jsem dnes strávil spoustu času nadarmo!
Překvapivě byly její začátky úplně jiné: http://publishing.about.com/od/SelfPublishingAndVanityPresses/a/Self-Publishing-Success-Story-E-Book-Author-Amanda-Hocking.htm
Takže tento váš příspěvek už vypadá spíš jako výmluva.
Pracuju s tím tak, jak se svými omezenými prostředky mohu. Pokud na knize vydělám padesát hrubého za tři měsíce, tak jistě chápete, že mi na investice do reklamy mnoho nezbývá. Není problém udělat kampaň, ani správně ji zacílit, ale zaplatit tu kampaň. Zkoušeli jsme spočítat i náklady na guerilovou kampaň, ale ti to vychází draho. Abych vás uvedla do problematiky, pro české autory je norma, že zaplaceno v podstatě nedostávají, nebo že dostanou po x letech pět tisíc. Mnoho nakladatelů (a teď nemluvím o těch svých), se zatím učí vůbec autorům platit... Nelze to srovnávat s byznisem třeba okolo populární hudby.
Ale to víš, že jsou to výmluvy, Ono se autorům totiž i při tomhle kradení nebývale daří, filmy vydělávají rekordní částky, točí se jeden za druhým, přestože jsou dostupné zdarma ke stažení často nekolik hodin po premiéře a někdy i dříve. Spisovatelé jsou na tom húře, ale to je tím, že dnešní generace čte daleko méně než se četlo dříve, to s kopírováním a šířením jejich děl nesouvisí, nicméně všichni tihle zmrdi vidí, ŽE BY MOHLI TRHNOUT JEŠTĚ VÍC !!!! A to je to celé. Jenže tím vyvolají akorát tak averzi vůči sobě.