Vlákno názorů k článku Rozhovor s Petrou Neomillnerovou: Autor knihy nemůže být živ ze slunečního svitu od A.S. Pergill - v platbách, protože ty mají zpravidla fixní minimální...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 3. 2012 6:49

    A.S. Pergill (neregistrovaný)

    v platbách, protože ty mají zpravidla fixní minimální hodnotu poplatku v desítkách Kč, což se významně promítá do ceny takto distribuovaných knih. Ne každý potenciální čtenář je navíc ochoten platby po internetu absolvovat, se všemi riziky, která jsou s tím spojena (a která v zásadě náklady na tyto platby opět zvyšují) a ne každý potenciální čtenář je vůbec takovéto platby schopen (je to trochu jiná kategorie obyvatel než ajťáci).
    Kdyby nakladatelé nebyli stupidní, tak by dávno e-booky distribuovali ve svých kamenných krámech (pochopitelně za cenu sníženou o poplatky z platby) s nulovým rizikem z platby pro zákazníka. I vložení "sociálního DRM" je primitivní záležitost, řešitelná vyplněním jména a kliknutím (a ponecháním zbytku práce na specializované aplikaci), dokážu si představit i "sociální DRM" ve formě certifikátu o řádném zakoupení e-booku, vystaveného přímo v prodejně současně s paragonem (nebo jako jeho součást).
    Pokud nakladatelé stupidní být nepřestanou, tak si autoři nejspíš dříve nebo později vytvoří nějaká družstva, do nichž budou dávat svá díla a organizovat jejich distribuci.
    MMCH produkt placement a reklamy: Jsou už v dílech typu "přečti a zahoď" (např. kovbojky od Železného apod.), ale i např. ve sbornících z vědeckých konferencí nebo vědeckých časopisech. V obou případech tedy tedy v dílech, u nichž se předpokládá omezená morální životnost. Nejsem si jist, kolik by bylo zájemců o reklamu v e-booku, který by se měl prodávat následujících +- 100 let (dožití autora + 70 let). Zase by se spíš hodil model vkládání reklamy časově omezené (vaši reklamu vložíme do všech exemplářů těch a těch titulů prodaných mezi silvestrovskými půlnocemi let ... a ...), kdy by byla jistota, zadavatele reklamy i jejích konzumentů, že v ní budou validní údaje (pro méně chápavé: reklamy v prvorepubličních rodokapsech asi moc validní dnes nebudou).

  • 2. 3. 2012 8:52

    Petr (neregistrovaný)

    Jednou z největších výhod je koupě z domova a za pár minut mít knížku doma. Amazon to má vůbec zvládnutý, je to jen pár kliků přímo ze čtečky, ani se nemusí chodit k PC. Navíc při vašem způsobu neodpadají náklady na prodavače a kamennou prodejnu.
    Co se týká platby tak Jirka Vlček z Palm Knih tu na fóru říkal, že PayPal chce 10 korun za platbu a proto s ním rozvázali smlouvu, takže předpokládám, že více než 10 korun to nestojí. Suma sumárum, prodejem e-knih na kamenné pobočce se připravíte o výhodu pohodlí a není to levnější, ale dražší.

  • 2. 3. 2012 10:30

    lojza (neregistrovaný)

    Ty fixní náklady na platbu se dají obejít předplatným. Pokud se náklady na platbu promítají významně do ceny ebooku, proč tedy žádný prodejce nanabízí předplatné s odpovídající slevou? Z jeho strany by měl při nižší koncové ceně na jednom ebooku stejný zisk a díky nižší ceně by toho třeba prodal víc.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).