Mne takový ubožák jako ty urazit nemůže. Takových chudáků jsem už zažil a pokaždé se potvrdilo staré moudro: Na světě je hodně velkých srážek, ale nejhorší je srážka s hňupem. A ty jseš zatím král všech hňupů, což dokazuje i to, že jsi v !diskusi" stačil pourážet kde koho, akorát že ten svůj bič pleteš z lejna…
To je možné. Málo autorů bojuje proti OSA, ACTA a dalším. Přitom právě tyhle mafiánské praktiky jsou důvod, proč si spousta lidí opsravedlní pirátství. Souhlasím s Vámi v tom, že je třeba proti OSE, Dilii, Intergramu a dalším, kteří vybírají výpalné, bojovat daleko víc. Bohužel si to uvědomuje jen minimum autorů.
ano...v tom se naprosto shodneme...já taky odsuzuji to, že si někdo v parku na lavičce vezme cizí pětikilo a sám bych to nikdy z principu neudělal ovšem jak bych asi dopadl, kdybych takto "posílal" nájemné domácímu nebo kdyby mi takto zákaznící "posílali" peníze za odvedenou práci je snad jasné....nicméně já kvůli tomu na rozdíl od autorů a jejich svazů nechci nikoho jiného omezovat.
Odsuzujete-li ACTA musíte zákonitě odsuzovat i ty jejichž jménem se zaštiťuje...nebo že by to bylo jinak ??? aha ale v tom případě slyším z "autorského" tábor vlemi nevýrazné "ne" svinstvům jako je ACTA a pod. a protgonistka článku smam hovoří o tom že "bez restrikcí to nepůjde".
Takže ještě jednou ...restrikce i svoje paskvily si vážení autoři strčte do prdelel!
Autor dílo nezveřejní. Autor ho poskytne vydavateli, který ho prodává. Prodávat dílo se nerovná udělat z něj veřejný statek.
Pokud se mi nelíbí, za kolik je dílo prodáváno, tak ho přece neužívám. SOPA, ACTA a další jsou nesmysly zasahující do lidských práv a naprosto je odsuzuju. Ale stejně tak odsuzuju ty, kteří si přečtou knihu "nelegálně" (uvozovky záměrně, abyste mě nechytal za slovo). Ti zase zasahují do práv autorů, čili dělají přesně to, co by ACTA či SOPA dělala lidem.
Píšte že autoři si stěžují na to, že pokud dílo zveřejní, pak si je může kdokoliv přečíst zdarma a to je prostě stejná situace jako s tou pětistovkou na lavičce....je to nemilé ale odnés si ji může kdekdo, ale zabránit tomu lze jen díky velmi drakonickým zásahům do jiných práv ostatních uživatelů parku.
Připomínáš mi člověka, kterej jede autobusem načerno, a říká řidiči: nemůžete mně nutit platit za něco co nechci a když seš tak blbej, že se neuživíš, tak se běž živit něčím jiným. Asi by ti řekl pěstí, co si o tobě myslí.
Prostě když nechceš jezdit, tak nejezdi a neplať. Když nechceš kupovat knížku, nebo si ji v knihovně půjčit, tak ji nečti. To je celé.
Až to Vaše "stěžování" bude v rovině toho že si Mařka stěžuje, že nechala Maruně v parku na lavičce pětikilo a ono tam nezůstalo a nebude víceméně požadovat aby se kvůli tomu každej po průchodu parkem slíknul do naha a nechal si prošťourat tělesný otvory jestli náhodou to pětikilo nevzal on pak si plačte jak chcete, až Vaše práva nebudou prosazována stylem "v této bance měla peníze mafie a proto zabavíme všechny účty bez rozdílu" pak si můžeme rozumět. Do té doby jste pro mne pijavice a příživník.
Bavíte :-) NIKDO si nestěžuje, že jeho knihy kupuje málo lidí. Autoři si stěžují, že knihy čtete, ale nezaplatíte za ně. Na jedné straně kritizujete autora, že si vybral špatné povolání a že má přes den dělat v Kauflandu, ale na straně druhé sám způsobujete to, že se tím autor neuživí, protože mu nejste za práci ochoten zaplatit.
Pokud někomu nejsem za práci ochoten zaplatit, tak dílo nemám, neužívám, je to přece prosté.
Tak se naucte cist, zjevne zcela zasadni problem, jak ostatne potvrzuji nedavne studie ...
Ja sem psal, ze nechapu, proc si autorska stezuje, pokud se psanim uzivi (coz napsala ona sama). Pokud se svou praci uzivim (= muj prijem odpovida mym predstavam), tak je to OK, pokud se neuzivim je to moje chyba - vybral sem si spatnou praci. Ale nemuzu si prece stezovat na to, ze mi nekdo neni ochoten za moji praci platit, probuh.
Bud delam praci za kterou nekdo zaplati nebo delam praci, za kterou mi nikdo nezaplati, ale to je proste jen moje rozhodnuti.
Kdyz se ted rozhodnu delat podkovare, tak taky budu rvat po webu/v novinach/v TV ... ze lidi sou svine, ze vsichni jezdej autama misto na koni a ze nemam co zrat? To ja bych byl ten idiot, ne ty lidi kolem.
A samozrejme, muze se stat, ze puvodne velmi vynosna prace se i ze dne na den stane praci naprosto nepotrebnou.
Xůvko, ty jsi opravdu králem komiků (nebo idiotů)? Že má dostat kolik je mu někdo ochoten dát? Ano, to je vpořádku, ať si cenu zreguluje trh. To, že kupující není za daný produkt ochoten dát požadovanou cenu jej ale ještě neopravňuje ke krádeži. Nedáš - nemáš a ne nedáš - ukradneš.
Reagoval jsem na "X" který tvrdí, že pokud se autor uživí tak si nemá stěžovat protože jinak ho pohání jen mamon. Snažím se nastínit, že "uživit" je dost relativní pojem. Že má někdo nárok jsem pokud vím nikde nenapsal. Souhlasím, že když někdo vydělá 20tisíc a ne víc tak nemá brečet. Ale když vydělá 20 ale o dalších 20 (hypotetické číslo) přijde kvůli krádežím tak proč by nebrečel?
co je to za blabol? pokud da nakladatel autorovi 1M at ho klidne ma, pokud jeho podil na trzbach bude 10M at je ma, ale pokud za rok skasiruje 20k tak at nebuli ze je to malo a jde delat treba prezidenta nebo popelare kdyz ho to psani neuzivi. zadny NAROK na vydelek nema kdyz za jeho skvary nikdo neni ochoten platit.
Pokud se uzivite, pak jsou naprosto mimo stiznosti, ze jsou vase knizky ke stazeni na forech. Leda tedy pokud vas pohani mamon. A pokud jsou vase knizky na forech, jaky je rozdil v tom, jestli tu knizku na to forum/web/... date sama, nebo jestli to tam da kdokoli jiny (jako ze da)?
Nac potrebujete velkou komercni kampan? Opet mamon? Mozna vas sklamu, ale vetsinou to moc nefunguje, v 90% pripadu jsou to vyhozene penize. Viz onen Minecraft - jeho slava se siri vyhradne mezi hraci. "Marketingove oddeleni" je pro tvurce spis neco jako hodne sproste slovo. Zjevne nemate ani predstavu jaky marketingovy potencial muze mit hozeni tech knizek na net. Ale samozrejme vydavatel by z toho dostal psotnik, to chapu.
nesprávna odpoveď! acta tvrdí (a v čskom práve je to už vopred), že knihy v elektronickej forme sú prevoditeľné iba s pôvodným obsaho a všetko čo si do nich dokúpite nesmiete s ňou postúpiť. je to podobné ako pri predaji obrazu za sumu vyššiu ako ste zakúpil sa musíte s autorom rozdeliť o zisk (o stratu záujem nemá).
mám obavu, že za knihy, stoličky, ... budete platiť autorovi, nositeľovi autorských práv.
A proč bych své knihy dávala "zdarma" na net, když tam jednak, sice bez mého souhlasu, ale to je celkem vedlejší, stejně jsou, jejich psaním se uživím a na české poměry se prodávají dobře? Ano, pokud je budu rozdávat zdarma, pak patrně zjistím, že takový obchodní model mě neuživí :)
A píšu žánrové knihy, takže samozřejmě oslovuju žánrové čtenáře, mainstreamová media, kromě výjimek jako jsou holywoodské filmy, fantastiku v podstatě ignorují a na zaplacení velké komerční kampaně česká nakladatelství zpravidla prostě nemají finance.
1) daji se vase knizky lehce a snadno ziskat kdekoli jinde (= oneclick akce)?
2) odpovida jejich cena cene akceptovatelne trhem?
3) oslovujete dostatek ctenaru?
4) jste schopna je presvedcit (nikoli donutit) aby platili?
5) nabidnete jim neco navic(mineno proti sosnuti kdekoli zdarma) kdyz zaplati?
Uz jsem mnohokrat psal, stahnul jsem si piratskou verzi Minecraftu (hra), zahral si ji a nadchlo me to, tak sem se sel podivat na web autora, byl tam paypal => one click akce, tak sem si to za ty tri stovky koupil (podotykam, ze bezna cena hry v kamenakove je kolem tisicovky, takze sme na +- 1/3). Ovsem nejdriv jsem (bez jakehokoli omezovani typu "na 10 minut, bez ulozeni ..." otestoval produkt a teprve pak se rozhodl ze vzhledem k odpovidajici snadnosti a cene autorovi (opravdu primo autorovi) poslu nejaky $$$.
Kdyby cesta k nakupu byla slozitejsi, tak bych si nekoupil nic.
Stejne tak mam doma desitky, spis stovky games (koupenych samozrejme), ale 95% z nich jsou nakupy bud s casakem nebo ve zlevnene edici - prevazne po te co jsem je davno odehral. Samozrejme par vyjimecnych kousku mam jako "krabici". Jenze spoustu z nich mam na disku zaroven jako warez verzi. Proc? Protoze ta !zaplacena! hra me omezuje (nutnost placky v mechanice, byt online, vsemozne overovani ...).
Samozrejme, snazim se takto sprznenycm vecem vyhybat a zasadne za ne neplatit. Stejne jako prodejci fyzicke veci omlatim lopatu o hlavu, pokud mi ji proda privazanou retezem k jeho kramku.
Ano, nema si smysl neco namlouvat, cokoli nasdilet lze nasdileno bude a je. Neni problem oneclick akci sehnat naprosto cokoli, jen nekdy clovek musi hledat dostatecne akceptovatelnou kvalitu (v pripade tech knizek neco, co si po sobe tvurce e-booku aspon precet). Tudiz je na vas co a jak nabidnete.
Ovsem vzhledem k tomu, ze sem o vasi tvorbe az do dnesniho clanku na lupe neslysel nic, tak by mozna nebylo od veci svoji tvorbu dat volne k dispozici. Trebas by se pak potencielne platicih zajemcu naslo o rad, ci dva vice. A trebas taky zjistite, ze se psanim neuzivite, ze jednoduse zajemcu ochotnych platit neni dost. Pak muzete psat jako konicek, pripadne semo tamo si tak neco malo privydelat.
Proboha jaká reedice? Elektronické knize "výtisky" nikdy nedojdou, a z trhu nikdy nezmizí. Reedice je tedy jen reemise tištěného artefaktu, a prodáte ho těm co ho budou v takové formě chtít. Navíc to že je nějaké dílo dostupné zdarma ještě neznamená, že ho nemůžete úspěšně prodávat. Shakespearova díla si taky můžu stáhnout z webu a zároveň si je i koupit jako elektronické i tištěné knihy (a obojí si lidé kupují).
Kniha není autorské dílo, autorské dílo je román, napsaný v knize, která je pouze jeho hmotným substrátem.
Máte pocit, že před vynálezem knihtisku neexistovala "literární" díla? :)))
Dokonce i před vynálezem písma existovala "literární" díla.
Bohužel vydavatelé svůj business postavili ne na autorských dílech, ale na hmotných substrátech. A hmotný substrát, který masivním a laciným způsobem zajišťoval prodej najednou ztratil zcela na hodnotě.....
Ano s tímto se plně ztotožňuji.
Obzvlášť dnes je problém sehnat některé staré knihy.
Třeba já jsem si stáhl od Borgese knihu povídek i když jsem si ji tenkrát v roce 88 v Odeonu koupil, pak někomu půjčil a už se mi nevrátila. Dneska už ji seženu možná leda v antikvariátu nebo na aukru.
E-book byl v perfektní kvaltiě, dali si s tím práci.
Co jsem měl dle obhájců autorského práva dělat?
Jsem v tomto případě zloděj? Účtenku z té doby samozřejmě nemám.
V antikvariátu jsem nedávno sehnal knihu od O.Neffa "Něco je jinak" a měl jsem z toho velkou radost. Ta vyšla cca. v roce 81 v nákladu 7000 výtisků a byl docela problém ji sehnat. Kdyby z ní někdo udělal e-knihu stáhl bych si ji samozřejmě a stejně ji koupil fyzickou.
To jen na doplnění toho, že pokud je malá možnost něco specifického na trhu koupit pak jsem rád, že to mohu sehnat alespoň jinou cestou.
A nikdo tomu nezabrání.
Ano, existovala a vznikala. Také byla vyhrazena (i cenou, i dostupností) jen elitě. Porovnejte množství knih v domácnosti za otonské renesance a za dnešního úpadku. Jediný opravdu funkční model tedy podle vás je, že abstrahujeme od lůzy, čímž se ale dostáváme někam jinam. A jste si jistý, že nám z toho potom sám nevypadnete? :)
Já nepsal, že je to špatně. :-) Mě zajímá názor autorky.
A problém ani tak nespatřuji v tom, že by dědicové neměli dostávat odměnu, ale v tom že 15 pravnoučat se prostě nedohodne a dílo nesmíte znovu vydat i když je o něj zájem.
Opravdu to tak autoři chtějí? Nebo to spíš hraje do kapsy nakladatelům?
No jo, jenže vono se jaksi nekopírují knihy 70 let mrtvých autorů, ale z 99,9% knihy, které jsou právě na trhu a jsou autorů navýsost živých. A ti ze slunce a ze vzduchu nepřežijí… A ochrana 5 let? Co reedice knih? Jak by se ti líbilo, kdybys doma v garáži si z draze koupených dílů postavil kolo (motorku, auto) a někdo za 5 let přišel, sebral ti jej a řekl - "šak si smontneš nové, no ni?" Jasně, ochrana díla "70 let po smrti" autora je blbost, ale proč okrádat autora za jeho života? Tedy pokud k tomu autor nedal výslovný souhlas…
On je to neřešitelný problém pokud nezajistíme tvorbu originálního a kvalitního obsahu tak jsme jako společnost v háji. Můžeme mít čtečky knih a xy dalších věcí, ale pokud je nemáme čím nakrmit tak je to na ...
Pokud množství prodaných jednotek nepokryje náklady a přiměřený zisk tak se cena za jednotku zvedne a tím se zase sníží množství získaných peněz (většinou se sníží množství prodaných jednotek). Nadruhou stranu i snižování ceny prostě u určité skupiny obyvatelstva stejně nezajistí, že si to koupí (protože technologie jim zajistí nulové náklady na šíření).
Řešením může být výpalné OSA atd a přerozdělování mezi autory, ale zase je to nespravedlivé pro lidi, kteří nekonzumují...
Ani jedno z řešení není správné ani jedno nefunguje. Pokud si někdo myslí, že může pracovat zadarmo tak ať mzdu, kterou získává v práci přenechává zaměstnavateli. Uvidíme jak dlouho mu to vydrží.
Výhodou hmotných věcí je to, že zatím není technologie replikace předmětů z energie.
V zásadě souhlas s autorkou, že autor ze slunečnáho svitu a trávy nepřežije.
Ale myslím si že k současnému stavu pirátství přispěli velkou měrou nakladatelé dlouhou neochotou vydávat ebooky a Autorský zákon se některými svými nesmyslnými paragrafy (např hájení 70 let po smrti autora). Tahle kombinace fandy ebooků doslova donutila k jejich tvorbě a výměně v pirátském režimu - a co se člověk jednou naučí, to se těžko odnaučuje a pak tím trpí i vydávání novinek.
Jinak pokud to dobře sleduji - tak pokud Petřiny knihy vycházejí i jako ebooky, hájí je piráti 1 rok od vydání (ne 1/2 roku) a pokud by vyšly jen jako ebooky, tak dokonce 5 let. A můj osobní názor je ten, že pokud si kniha na sebe nedokázala vydělat za tuto dobu, nevydělá si nikdy.