Já bych jim asi napsal, odpovídají docela rychle.
Jo jinak teď jsem si koupil novej mobil Nokia X3 s tím dotykáčem a klávesnicí, tam je funkce že když se připojí na wifi tak se tam napíše odorik pin a hned se dá volat přes odorika místo za kredit na mobilu. Pak ani není potřeba mít nějakej telefoní adaptér. Funguje to dobře, akorát to zapnutý wifi dřív sežere baterku...
Nevíte náhodou někdo jak vytáčet tel.čísla Skype-Odorik bez naťukání do klavesnice? Potřeboval bych je vytáčet z nějakého uloženého tel. seznamu, ale pokud je uložím na Skype tak se čísla vytáčí pouze přes Skype na kterém nemám kredit. Vím že to jde přes uložený seznam na Odoriku ale ten mi nevyhovuje protože má pouze 99 kontaktů k uložení. Děkuji za jakýkoliv nápad.
Dobrý den,
v České republice to není a je to špatně! Rád bych proto, aby lidmi byla vytvořena síť s názvem Soukromý operátor. Doopravdy stejným způsobem jednoho operátora mít pouze jeden tarif (paušál / postpaid) neplatit tedy pravidelně stejnou částku, nemít volné minuty ani SMS, ale platit za to co využiji. V rámci sítě volání a SMS po 5 min./5 SMS zdarma do konce dne jinak volání/SMS: 2 Kč účtování hovorů: 1+1 po sekundách. Souhlasil bych možná s roční platbou. Je také škoda, že byl zrušen tarif Mých5 který zvýhodňoval volání a SMS na 5 vybraných čísel - chtěl bych jeho návrat třeba v kombinaci 3+2 3 telefonní čísla v rámci sítě, 2 telefonní čísla s možností aktivace mimo síť nebo 4+1 jiná kombinace by nebyla možná! Snad to operátor spustí. Více na ondrejhavlik@email.cz
No, oblíbený... Já vlastně IAX2 moc nemusím, i když jej nyní testuji v HW telefonu (EP220 2x SIP 1x IAX2) jako třetí účet. Ale z toho co mne napadá bych asi jako klienta doporučil Zoiper (dříve Idefisk). Je i ve free verzi použitelný pro dva účty (SIP, IAX) a pro běžné potřeby myslím stačí.
Tak jsem presne po deseti letech zrusil pausal a presel na predplacenku od VDF. Mobil mam na prichozi hovory a odchozi hovory resim pres VOIP. One je sakra rozdil volat za 7,20kc/min a 1,70kc/min a jeste s lepsi tarifikaci.
Timto dekuji nasim OPum, ze delate kvalitne svoji praci.
omlouvám se, je to správně Smart Buyers Club, viz http://www.sbclub.cz/
Ale musí vás tam pozvat některý z existujících členů
Samozřejmě, že přímo. Skype je vlastně jen varianta "hovoru s provolbou" na účet ústředny, obdobně, jako když volám z běžné pevné linky na 822333444. Jen to je levnější :-). Může to mít význam třeba tehdy, když nějaký obskurní internetový operátor blokuje či "podporuje" porty tak, že nefunguje SIP (oblíbený fórek třeba u Vodafone 3G). IAX2 pak proleze s větší pravděpodobností a Skype s ještě o chlup vyšší.
Ja pro rodice, kteri donedavna meli pevnou od TM ( cca 1000kc za mesic) prevedl na VoIP. K tomu koupil branu od Linksyse a bezdrat Siemens C590. Telefon vypada skoro jako mobil, barevny display, pamet na cisla, funkci CLIR. Rodice jsou spokojeny a vesele si volaji jak na pevne, tak i za necele 3kc na mobil. Za pul roku misto cca 6 000kc je to stalo necelych 2800kc. I presto, ze znacna cast hovoru byla na mobilni cisla
Asi to vyplývá z pohledu na Evropu jako na jednotný trh, takže by to fungovalo na stejných principech jako v mnoha zemích vnitrostátní roaming. Tady v ČR jsme mistři světa vymýšlet jako něco nejde, přitom v zahraničí je to rutina. Takže české banky si např. účtují řádově stokoruny za SEPA platby, které umí ostatní banky v rámci Evropy řádově za koruny, pokud ne úplně zdarma.
Samozřejmě. V mém případě se jedná o volné hodiny za desetikoruny a i další sazby jsou opravdu hodně nízké.
Rozvádět to nebudu. Zde se nepodepisují jen všeobecné podmínky, ale i ceník je zabalen do paragrafů jako obchodní tajemství.
Musím jen konstatovat, že je hnus, jak markantní rozdíl je mezi běžnými tarify a tím, co operátor nabídne v rámcové smlouvě u větší společnosti.
1. Tyhle SIP DECT telefony nejsou zrovna laciné a navíc spotřeba el. energie. Modem, router a telefon sežerou měsíčně cca tolik, co odpovídá 4h volání přes MT při mém tarifu. Ano, tady se o nepohodlí moc mluvit nedá, ale kvůli finančním nákladům absolutně nezajímavá varianta.
2. WiFi v mobilu a SIP jsem používal. Stačilo pár zdí a měl jsem po hovoru.
3. Parodie, co si nezaslouží komentář.
Je to hlavně o penězích. Mobilní operátor dal takovou nabídku, že v mém případě nemá cenu o VoIP uvažovat.
Já jsem se Skypem nakonec celkem spokojený, akorát mi tam chybí zobrazování kreditu a přímé volání na mé kontakty (bez nutnosti vytáčet Odorika a propojovat se přes něj). To zobrazování asi nepůjde, ale chtěl bych se zeptat na to volání - zmínění klienti fungují tak, že bych mohl volat přímo... nebo prostě stejně jako Skype?
O2 rámcovka, 20 SIM karet. Paušál 89 Kč / měsíc, 250 volných minut kamkoliv, pak 2 Kč do O2, 3 Kč jinam. Zdarma do VPN (resp. za paušál 1 Kč / měsíc). Ceny bez DPH.
Do zahraničí volám přes Voip ipvox.cz, kde mám 3 účty s tarifem Basic. Jeden mám nakonfigurovaný na IP telefonu doma, druhý na IP telefonu v práci a třetí na mobilu (SIP klient v Nokii E51).
No problemo;) Jenom doplním 3 důležité věci (jež jsem mohl zmínit rovnou), které mě na Odorik nalákaly (oproti jeho VoIP konkurenci): Neplatí se žádný měsíční poplatek, platnost dobitého kreditu je 2 roky, účtování po sekundách (1+1).
Teď k tomu jejich programu. Jsou vlastně 2, bohužel mi žádný nefungoval (nebralo to vstup přes mikrofon): Jeden je klasický EXE, určený ke stáhnutí a spuštění ve Windows. Druhý - javovský - lze používat přímo z jejich stránek po zřízení účtu. Nakonec jsem to rozjel až přes ten Skype (kdyby nedávali 10 Kč na vyzkoušení, určitě bych to tenkrát zabalil:). Návod je přímo na jejich stránkách: http://www.odorik.cz/w/skype
Můžete nějak vysvětlit, v čem je VoIP technologie nepohodlná? Já používám v zásadě tři varianty: 1. Zvednu sluchátko klasického telefonu (resp. DECTu), dostanu běžný český tón, zadám nebo vyberu ze seznamu číslo a volám (vhodné pro pevné připojení). 2. Vezmu do ruky nakonfigurovanou Nokii E51, zadám číslo nebo vyberu ze seznamu, a jsem-li v dosahu "svých" WiFi nebo 3G, mobil přednostně sestaví hovor přes VoIP (jinak přes GSM).
3. Zapnu netbook připojený k Internetu, připojím USB sluchátko s mikrofonem, spustím (např.) program SJ Phone, zadám číslo nebo jej vyberu ze seznamu a volám.
Mírné nepohodlí je myslím pouze u třetí varianty. První je naprosto shodná s telefonováním přes klasickou pevnou linku (říká i babička), druhá je standardní volání z mobilu.....
Volání přes Skype je jedna z odoričích vychytávek. Zavoláte-li Skype uživatele "odorik.cz" dostanete se na IVR menu, v němž pomocí tónové volby můžete volit linku uživatele Odoriku, A pokud máte u Odoriku vlastní účet, můžete jeho prostřednictvím po autentifikaci volat i do veřejné telefonní sítě. Je to takové české "Skype Out", většinou za lepší ceny než od Skype.
Ještě je nutno zodpovědět otázku, kolik těch volných minut musím měsíčně za 0,25 Kč nakoupit a kolik jich reálně potřebuji. Ona není ani tak důležitá cena minuty, notabene minuty volné, jako celkové náklady na komunikaci při uspokojení mých potřeb. Odpovídá-li mé potřebě například hodina volání měsíčně, není asi příliš rozumné, platit si třeba "neomezený" tarif.
No, ono rušení roamingových poplatků je sice mediálně líbivé, ale v podstatě to znamená, že operátoři by nesměli účtovat službu roamingu jen těm, co ji opravdu využívají, ale museli by její náklady povinně rozpustit do cen všem, bez ohledu na to, kdo do ciziny jezdí a kdo ne. No a pak bude ještě také nutno vymyslet, jak nařídit operátorům aby "zadarmo" pustili cizí klienty o nichž nic neví do své sítě a nechali je volat.... Politikům se to snadno plácá, ale technicky a ekonomicky je úplné zrušení roamingových poplatků hloupost. Ale stlačení jejich výše na nákladovou cenu plus přiměřený zisk, tomu bych rozuměl.
Můžete mi prosím napsat nějaké podrobnosti ? Hlavně jsem nepochopil to "jejich vlastní program mi sice nefungoval, ale přes Skype to jede bez problémů".
S tím já mám právě problém, že jsem nenašel program, který by fungoval tak dobře jako Skype přes nějakého VOIP operátora, kteří obvykle podporují SIP.
Předem děkuji.
Zavazek na 3 roky, vyhodne data, pripojeni na stalo 273 kc, zakladni cennik s cenami bez DPH:
http://img98.imageshack.us/i/vodafone.jpg
Přešel jsem přesně opačným směrem. Používal jsem VoIP, protože jsem si myslel, že je to levné. 40h za minutu znělo lákavě, tak bych byl přece blbý, kdybych toho nevyužil. Volal jsem tedy z VoIP a propadaly mi volné minuty u mobilního operátora. Když jsem se na to podíval realisticky, tak VoIP je nepohodlné a volná minuta u operátora mne stojí 0,25Kč libovolně po ČR.
1,96 Kč (vč.DPH)/min na mobily, netřeba pořizovat VoIP telefon, stačí sluchátka s mikrofonem (jejich vlastní program mi sice nefungoval, ale přes Skype to jede bez problémů). Umí i zpětné volání, takže je možné používat odkudkoli (z mobilu).
Zatím naprostá spokojenost!!!:)
Nikoli nejvýhodnější, ale "ujde". Rámcová smlouva u "asociované" partnerské společnosti, nulový měsíční paušál, volání do všech sítí je za 3,30 Kč, volání ve VPN (čísla asociované společnosti + jejích partnerů) je za 0,90 Kč, SMS za 0,90 Kč. Ceny s DPH. Na požádání je k dispozici Internet v mobilu za 99 Kč/měsíc (FUP 150 MB). Osobně oceňuji relativně levné SMS a nepatrné účty, pokud zrovna v daném měsíci nevolám.
Osobně si myslím, že by prospělo, kdyby operátoři směli rezidenčním zákazníkům nabízet pouze tarify, které jsou zveřejněné. Stávající praktika je, že když chce někdo přejít k jinému operátorovi, tak je mu nabídnut velmi výhodný tarif. Když se však zeptáte, kde si k němu můžete přečíst nějaké podrobnosti, tak se dozvíte, že jde o "tajný" tarif pouze pro ty, kdo chtějí přejít někam jinam. Když stále váháte, tak Vám nabídku ještě zlepší, jak někde v orientu na tržišti. Toto velmi přispívá k zabetonování trhu.
Nejlepším řešením pak je samozřejmě VoIP. Ale ten se bohužel prosazuje velmi pomalu. Lidé, kteří nejsou technicky zaměření, do něj většinou nejsou ochotni jít. Často také odrazuje potřeba prvotní investice do nákupu VoIP telefonu. Každému to doporučuji, ale jen výjimečně narazím na někoho, kdo o tom alespoň začne přemýšlet a počítat...
"změnit paušál u mobilního operátora se stovkami ve skutečnosti předražených (a často nepotřebných) "volných" minut na něco skutečně přiměřeného potřebám vlastní mobilní komunikace"
Ano, touto fází právě procházím. :)
Zatímco před lety jsem přechod z předplacenky na tarif považoval za pokrok, teď považuji přechod opačný za racionální ústupek. :)
Pokud mi VF u tarifu dá tzv. "volnou minutu" za 6,50kč a u předplacenky za 3kč do sítě vlastní a 7,20 do cizí, vyjde mě při mém modelu telefonování (zejména mezi 2 čísly ve stejné síti, bez SMS a v objemu max několik desítek minut měsíčně) na polovinu s "Divokou kartou", než s tarifem "Nabito 119". :)
Je to tak. Internet dneska uz ma temer kazdy a pridat k nemu VoIP v podstate zadne dalsi naklady neprinese. Naopak prinese pomerne velkou usporu.
A jeste tu je jedna vec. VoIP muzete pouzivat i v zahranici (s nomadickym cislem), pokud tam mate dostupny internet a nemusi vas vubec trapit nehorazne (i po zasahu EU) roamingove ceny.
Souhlas. Nechápu sice, jak si může někdo platit jentak 300 měsíčně telekomu za pevnou linku, ale mít internet + voip to je hned o něčem jiném. Já používám www.nonoh.net a můžu volat za cca 350 Kč kreditu čtvrtletně gratis na pevné linky do skoro celého světa, takže paráda. Navíc si ten kredit můžu celý vyvolat např. na mobily. + jsem navíc rodinu a kamarády naučil používat skype.
Jen tím, že používám telefon, když jsem opravdu venku v terénu, mám účty v řádu desetikorun. Na druhou stranu je škoda, že nám operátoři nenabízí tak výhodné tarify jako mají v Rakousku. To bych mobil používal více.
Příčina je mi ale jasná. Asi stále dost lidí kupuje tarify za ceníkové ceny, tak se to operátorům pořád vyplatí.
já volám málo, takže Vodafone smlouva na 2 sim Nabito 700 a Nabito 350 + 2x "neomezený" internet, v ceně cca 200 minut nebo cca 600 sms celkem paušál 1250,- měsíčně
Švagr u nejmenované kurýrní služby - smlouva na celkem cca 1000 aktivních sim, za každou měsíční paušál 135,- za neomezené volání, sms i neomezený internet a to až 5 sim na každého zaměstnance i pro rodinné příslušníky... volání a sms mezi čísly v rámci smlouvy zdarma
Máte výhrady k cenám mobilního volání, k chování operátorů a práci ČTÚ.
Stačí kliknout na:
www.stopdrahemuvolani.cz
nebo
www.facebook.com/pages/Pridej-se-k-Petici-Proti-Drahemu-Volani/113657688704050
Já jsem také zvažoval nabídku virtuálního operátora (VO), ale nakonec mi Vodafone udělal nabídku - 439 volných minut (nebo SMS) + internet v mobilu zdarma za cenu 580,- s DPH. Tato nabídka je zhruba na stejné úrovni jako u VO s tím, že u něj bych si internet musel platit (150,-/měsíc) + počáteční investice za přechod k němu za nějakých 800,-.
Navíc další nevýhoda VO je, že neumožňuje (tedy konkrétně tato firma) průběžné sledování stavu provolaných minut, jen na konci měsíce dostanate fakturu a pak se člověk diví... Argumenty typu sleduj si to v mobilu neberu, to má dělat operátor (ať už standardní nebo virtuální), protože v mobilu je jen orientační přehled a ne provolané minuty ("sláva" za platby za neukončenou první minutu :o( ).
Osobně vítám jakoukoliv změnu v tomhle správně nazvaném telekomunikačním "rybníce" - tak drahé volání snad nemají ani na Aljašce a ceny za SMS jsou přímo provokací - při průměrné ceně 1Kč/SMS je to nejdražších 160B na světě. V době emailů, ICQ, SKype apod je do těžký pozůstatek minulé doby (myšleno cca 10-15 let zpět do dřevních dob mobilních telefonů).
Myslím, že jste udeřil hřebíček na hlavičku v tom, že řešením je VoIP, respektive návrat k digitálním pevným linkám (nikoli klasickým analogovým) od alternativních operátorů. A samozřejmě, změna návyků. Pokud si platím internet (či kabelovou televizi) lze zpravidla bez větších problémů dosáhnout i pro retailového zákazníka na ceny volání do mobilní sítě výrazně nižší (30 - 50 %), než jaké nabízejí mobilní operátoři. A volání do pevné sítě může být levnější i o více než 90 %. A jelikož 2/3 - 3/4 času pobýváme doma či v zaměstnání, je zpravidla možné a více než vhodné odtud volat prostřednictvím těchto levnějších alternativ. Pro začátek třeba stačí umístit VoIP telefon na dostupnější místo než mobil a změnit paušál u mobilního operátora se stovkami ve skutečnosti předražených (a často nepotřebných) "volných" minut na něco skutečně přiměřeného potřebám vlastní mobilní komunikace :-)
To nezní vůbec špatně, ale chtěl bych přesně specifikovat co dostanu v rámci služby Internet v mobilu (FUP, rychlost, protokoly,..) a jak probíhá účtování hovorů (minuty, vteřiny,..).
Jako běžný zákazník totiž často narazím na lákavou nabídku, která ale vůbec za ty peníze nestojí. Klidně by mohlo jít jen o 5MB/den a hovory účtované po 10-15 minutách.
Obecně by mělo být výhodnější si každý měsíc za služby doplatit, než nevyčerpat nasmlouvaný balíček.
Já teď řešil pár firemních čísel u VF, i při retenční slevě 50 % vycházeli dráž než "šedivka", kam jsem nakonec čísla převedl (a kde se kromě ceny vyřešilo i mizerné pokrytí).
Ale co je nejdůležitější: i když vyjde u nového operátora minuta okolo 3,- Kč (při nulovým paušálu a účtování 60+1), tak stejně jde prakticky veškerý provoz přes VoIP, kde to je pod 2,- (při nulovým paušálu a účtování 1+1) a ještě to snad od léta klesne. Mobilní operátoři jsou tak držením cen sami proti sobě, protože si likvidují byznys stejně jako to udělali telekomouši s pevnými linkami. V celém světě když chce někdo volat, tak sáhne po mobilu, u nás se naučí díky "špecifikám" šahat po něčem jiném.
Nic moc. Mám před sebou nabídku VPN (jiný operátor), za paušál zhruba 140 je 80 volných minut a další za 3,50, v rámci VPN zdarma. To je ten nejlevnější tarif, ostatní vyjdou ještě líp, pokud to protelefonujete. Operátora ani firmu neuvedu.
Ale je pravda, že ty ceny jsou naprosto neuvěřitelné ve srovnání s tím, co je k dispozici jinak. Asi i nejlepší T-mobile Bav se (omezený pro studenty) je proti tomu výsměch.
Před dvěma týdny jsem řešil ukončení závazku u O2 a jak tedy dál. Poptal jsem Vodafone, který mi nabídl 400 minut + 50 SMS + internet v mobilu za 749 Kč vč. DPH. To myslím není špatná nabídka, na to že mám jen jednu SIM kartu.
Dále jsem narazil na Smart Business Club (SBC), kde je možné získat nelimitované volání, nelimitované SMS-ky a internet v mobilu za 800 Kč vč. DPH (je to přeprodaný Vodafone) To už jde, ne?
Nakonec jsem zůstal u TO2, po dvou hovorech s retenčním oddělením mi nabídli balíček 1120 minut + internet v mobilu za 800 Kč vč. DPH. Ano, není to tak výhodné jako u SBC, ale zase TO2 má lepší pokrytí 3G sítí, než Vodafone. A jsem přímo u operátora.