Před dvěma týdny jsem řešil ukončení závazku u O2 a jak tedy dál. Poptal jsem Vodafone, který mi nabídl 400 minut + 50 SMS + internet v mobilu za 749 Kč vč. DPH. To myslím není špatná nabídka, na to že mám jen jednu SIM kartu.
Dále jsem narazil na Smart Business Club (SBC), kde je možné získat nelimitované volání, nelimitované SMS-ky a internet v mobilu za 800 Kč vč. DPH (je to přeprodaný Vodafone) To už jde, ne?
Nakonec jsem zůstal u TO2, po dvou hovorech s retenčním oddělením mi nabídli balíček 1120 minut + internet v mobilu za 800 Kč vč. DPH. Ano, není to tak výhodné jako u SBC, ale zase TO2 má lepší pokrytí 3G sítí, než Vodafone. A jsem přímo u operátora.
Já jsem také zvažoval nabídku virtuálního operátora (VO), ale nakonec mi Vodafone udělal nabídku - 439 volných minut (nebo SMS) + internet v mobilu zdarma za cenu 580,- s DPH. Tato nabídka je zhruba na stejné úrovni jako u VO s tím, že u něj bych si internet musel platit (150,-/měsíc) + počáteční investice za přechod k němu za nějakých 800,-.
Navíc další nevýhoda VO je, že neumožňuje (tedy konkrétně tato firma) průběžné sledování stavu provolaných minut, jen na konci měsíce dostanate fakturu a pak se člověk diví... Argumenty typu sleduj si to v mobilu neberu, to má dělat operátor (ať už standardní nebo virtuální), protože v mobilu je jen orientační přehled a ne provolané minuty ("sláva" za platby za neukončenou první minutu :o( ).
Osobně vítám jakoukoliv změnu v tomhle správně nazvaném telekomunikačním "rybníce" - tak drahé volání snad nemají ani na Aljašce a ceny za SMS jsou přímo provokací - při průměrné ceně 1Kč/SMS je to nejdražších 160B na světě. V době emailů, ICQ, SKype apod je do těžký pozůstatek minulé doby (myšleno cca 10-15 let zpět do dřevních dob mobilních telefonů).
omlouvám se, je to správně Smart Buyers Club, viz http://www.sbclub.cz/
Ale musí vás tam pozvat některý z existujících členů
To nezní vůbec špatně, ale chtěl bych přesně specifikovat co dostanu v rámci služby Internet v mobilu (FUP, rychlost, protokoly,..) a jak probíhá účtování hovorů (minuty, vteřiny,..).
Jako běžný zákazník totiž často narazím na lákavou nabídku, která ale vůbec za ty peníze nestojí. Klidně by mohlo jít jen o 5MB/den a hovory účtované po 10-15 minutách.
Obecně by mělo být výhodnější si každý měsíc za služby doplatit, než nevyčerpat nasmlouvaný balíček.