S tou sledovaností to asi bude jak kdy. Rozmarné léto je cyklus, který má mapovat 20 let českého filmu po revoluci. Každý týden jeden polistopadový rok a z něj pak jeden český film, který byl v tom roce vyroben. Ale problém je v tom, že ČT nebude vždy vysílat ten film, který byl nejvíce úspěšný, ať už divácky nebo dejme tomu v očích filmových kritiků a na festivalech. Bude vysílat ty, na které má vysílací práva nebo za ně (vysíl. práva) nebude muset moc zaplatit.
To samozřejmě není pravda, že by hlavní rozdíl mezi řádným a přidruženým členem bylo pouze to, kdo byl členem zakládajícím a kdo se přidal později. I ten, kdo přijde později se může stát řádným členem, ovšem nejdříve až po 3 letech a když zaplatí členský poplatek v řádné výši. Pro členy přidružené je členský poplatek nižší. Od toho se také odvíjejí i jejich práva povinnosti. Přidružený člen například při projednávaní bodů valné hromady a jednáních komisí nemá hlasovací právo, ale pouze poradní hlas.
Davide, asi takhle: Osobně je mi úplně jedno, kdo na tom jak je. Musíte se zkrátka smířit s tím, že peoplemetry jsou tím jediným, co spolehlivě (?) ukazuje výsledky sledovanosti v kterémkoliv období dne. Ano, 400 tisíc diváků (cca.) jsou na dokument o českém filmu v dnešní době jistě dobré číslo, na druhou stranu - uvědomte si, co jsem již napsal - formát běžel v nejprestižnějším vysílacím čase a zaujal pouhých 400 tisíc diváků. Ať se vám to líbí, nebo ne, je to velice malé číslo. Kdyby ale takové hodnoty dosáhla Dvojka, pak bych jistě zvolil jiný titulek. Více to již nebudu komentovat.
U nás jednou byli s nabídkou peoplemetrů, ale nakonec si vybrali jinou rodinu. Přišla paní, ptala se kolik nás je doma, jak často se díváme na TV, něco jsme vyplnili apod., pak nám dala nějaké letáky a mýdlo :D V těch letácích byl i seznam firem, které na výsledcích nějak spolupracují a jedna z těch firem je v úzkém spojení s Novou. A to v době, kdy ještě výsledky sledovanosti nebyly na tn.cz, aby tam mohlo být nějaké propojení. Možná, že to je v pořádku, ale přišlo mi divné, že pouze Nova je ve spojení se společnostmi od peoplemetrů a od té doby sledovanosti moc nevěřím. To je tak k tématu, co bych mohl sám ze své zkušenosti říct.
Otázka tedy zní, odkud berete ten předpoklad, že na ČT1 v hlavním čase musí dívat víc než 400 tisíc lidí?? To jste někde četl, nebo se to zrodilo ve Vašem mozku?
Osobně zastávám také názor, že by ČT 1 měla dosahovat v hlavním vysílacím čase vyšší sledovanosti. Dokumenty bych přenechal na ČT 2. Proč si dělají výzkumy, když se jejich výsledky neřídí? Nebo to má být experiment, zda se náhodou nezměnilo chování diváků? Kdo touží po dokumentech, tak si je rozhodně najde. Z pozemně vysílaných stanic třeba na Z1.
Takže řádnými členy jsou akorát ČT, Nova, Prima a jakási privátní asociace AKA, která sdružuje opět privátní, tentokrát agentury. Pak je tam několik přidružených členů. Ovšem stanice typu Eurosport nebo Digi Sport nenacházím nikde. No zřejmě nemají žádnou sledovanost, každý radši kouká na Novu a pokud možno z DVB-T, že? :o)))
"Musíte se zkrátka smířit s tím, že peoplemetry jsou tím jediným, co spolehlivě (?) ukazuje výsledky sledovanosti v kterémkoliv období dne."
Spolehlivě to ukazuje jenom to, co chce zadavatel aby to ukazovalo. Polopaticky vysvětleno: když dám ty měřáky do domova důchodců, kde mají v STA 3 programy, tak žádné jiné stanice nebudou mít sledovanost vyšší než 0 a i v těch 3 programech bude sledovanost odpovídat věku diváků (tj. třeba ekonomické zprávy z burzy budou s tou sledovaností taky asi kolem 0). Prostě platí, že kdo si tu pochybnou agenturu platí, ten taky čeká adekvátní výsledek a rozhodně by třeba Nova netrpěla, když jim ATO bude každý týden dávat údaje o tom, jak se na ty jejich sra*ky nedívá ani 1% lidí.
Včera jsem prvně na ČT1 viděl tu předváděcí reklamu české televize na pořad, který se nazýval rozmarná léta a domníval jsem se, že to to hlavní budou filmy, na které ČT poutalo (defacto veškeré polistopadové výborné filmy, na které se těším) - to podle mě bude mít obrovskou sledovanost, né nějaký půlhodinkový dokument. Takže si myslím, že zde budete za pár tádnů psát o výborných výsledcích sledovanosti CZ filmů na ČT1. O tom, že nějaký půlhodinkový dokument, byť v hlavním vysílacím čase, bude mít vyšší sledovanost, snad nikdo ani nedoufal.
Podle toho, co často čtu, tak výsledkům sledovanosti téměř nikdo nevěří (a redakce zde o tom jen píše, ale v skrytu duše jsou na tom stejně jako čtenáři) Toť jen můj odhad.
ČT, Nova, Prima, Barrandov a skupina At media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film).
Řádnými členy se rozumí ti zakládající, přidruženými členy ti co se přidali později. Vámi zmiňované stanice (Eurosport nebo Digi Sport) jsou společně třeba se slovenskými kanály schovány v kolonce ostatní a za poplatek jim ATO může udělat jednorázovou analýzu. Takhle to občas dělá třeba Z1.
Jenže já to pánové hodnotil ve vztahu k možnosti přístupu k datům z peoplemetrů a potencionální možnosti jejich ovlivňování nekterým členem (rozumněno Novou jak tu občas naznačují zdejší prima agenti). A to je potom celkem jedno jestli na jednáních sedím a hlasuji nebo jenom debatuji, protože kdyby se chystala nějaká špinavost pak by si to Barrandov nebo At média nenechaly pro sebe ;-)