Tak ja treba tento system preferuji a nakupuji i pres mirne vyssi cenu zbozi v cenach do 1500-2000 Kc vyhradne u alzy. Vyzvedavam si to na jejich pobocce, kterou mam 2 min chuze od pracoviste. Usetrim 100 postovneho a doberecneho. S reklamaci osobne zkusenost nemam,ale kolega tam reklamoval 2 veci a jednu ve 14 denni lhute vracel,a nikdy zadny problem. Obsluha slusna, do druheho dne na pobocce nove zbozi, pri vraceni na miste vyplatili hotovost.
U drazsich veci uz se samozrejme vyplati porozlidnout jinde,a cenu kalkulovat vcetne te stovecky za doruceni PPL. Ale u levnych veci, to lokalni vyzvednuti preferuji.
Přesně tak. Je velký rozdíl jet stanici metrem na poštu nebo dvě do Alzy? S tím, že například můžu do toho jejich automatu šoupnout rovnou platební kartu, nemusím mít občanku a průkaz příjemce když to není na mě atd.
Skutečně nevidím ve městech důvod, proč na poštu... Samozřejmě pokud je výdejní místo 50 kilometrů daleko, tak je to jiné.
Jo, v "normalnim" pripade je to samozrejme tak. Pokud ale nejaky chytrak SYSTEMATICKY: nakoupi --> 29 dni pouziva --> posledni den zaruky vyrobek vrati, tak je to opravdu opruz. A proti tomu se obchodnik nemuze branit.
Takovych pripadu znam vice. A slovo "sikana" je na miste. Je to proste podvadeni, proti kteremu neni obrana (zatim).
Opakuji, ze pokud se jedna o normalni, seriozni reklamaci, tak je to v naprostem poradku. Ale zname ceske vykuky, neni liz pravda?
Co to placate? Vratit zbozi lze do 14 dnu, navic prodejce muze odecist z ceny pripadne opotrebeni/poskozeni (samozrejme musi byt schopen neco takoveho prokazat, ne ze si to vycuca z prstu, jako trebas Mironet).
Stejne tak nelze vracet zbozi, ktere bylo pro zakaznika specielne objednavano = neni bezne dostupne, pripadne upravovano.
At si nejdriv prodejci zametou pred vlastnim prahem. Az najdu na shopu VESKERE parametry a informace o produktu, tak nebudu mit duvod neco vracet.
Ostatne kolega nedavno vracel "letajici talir" - na videu to vypadalo jako nejaky zajimavy gadget, co tam ale videt nebylo a napsano taky ne, ze to co vypada ze lita kolem ruky nejspis nejak elektrostaticky bylo ve skutecnosti na vlasci ... Kdyby to tam nafotili/napsali, tak by si to nikdy nekoupil.
Stěží si umím představit situaci, kdy náklady spojené s osobním vyzvednutím nepřevýší náklady na dobírku, což je nějakých 50–60 korun navíc.
Porovnáváte neporovnatelné - do nákladů na osobní převzetí započítáváte všechny přímé i nepřímé náklady, zatímco do dobírky jen ty přímé. Problém je v tom, že když si něco objednám na dobírku, tak mi zboží s největší pravděpodobností nepřijde až domů, ale na poštu (domů přijde jen lísteček, že si to mám na poště vyzvednout), což mě stojí mimo jiné cestu na poštu a čekání na přepážce - nemluvě už o časové ztrátě, že osobně si zboží vyzvednu "teď hned", zatímco na dobírku mi přijde v nejlepším případě zítra.
V případě jiných dopravců než pošty to není o moc lepší, "platím" tím, že musím být v daném čase na daném místě, přičemž ten čas typicky nevím ani s přesností na hodiny.
Při objednání ze zahraničí to je něco jiného, tam by náklady na osobní převzetí byly výrazně vyšší než na poštu, a ani ten čas by nevyšel o mnoho lépe.
Odběrná místa jsou jistě komfortem pro zákazníka, ale pokud by nebyla, přestali by zákazníci u daného e-shopu kupovat?
Nevím, jak "zákazníci", ale vím, jak já. Aspoň do doby, než dodání domů vyjde srovnatelné s osobním odběrem.
Přestože směrnice má zájem především chránit spotřebitele, zdá se, že na ní mírně vydělají e-shopy proti kamenným obchodům:
Nevím nevím, připadá mi to trochu, jako kdybyste argumentoval, že pacientovi sice před dvěma lety zbytečně uřízli nohu, ale teď na tom vydělá, protože dostane slevu na vitamíny. Pokud je ta změna taková, jak píšete, tak bych ji spíš kvalifikoval jako "srovnání podmínek" po letech nevyrovnanosti než jako nějaké nové zvýhodnění jedněch proti druhým.
Přesně tak, u osobních odběrů autor neví, o čem mluví.
Pravda, trochu jinak je to ve velkých městech, kde je ta pobočka k dispozici, než na věkově, kde jiný způsob dodání, než nějaká dopravce, nepřipadá v úvahu.
A o ještě zlatá česká pošta, kam mohu jít k večeru a stojím "jen" půl hodiny ve frontě. Smluvní dopravce zavolá, že přijede "dnes mezi 12 a 18 hodinou", což znamená, že si musím vzít půl dne dovolenou (pokud to vůbec jde) - a to nejsou pro mne víceáklady?
U drobnějšího "odnesitelného" zboží je osobní odběr jednoznačně výhodný cenově, ale časově a organizačně.
Co se týče platby, zpravidla platím kartou nebo (dražší věci) převodem. Dobírka je svázána právě s tou poštou a je drahá.
Často mohu najít v e-shopu levnější zboží, které se ale po přičtení dodatečných nákladů (poštovné, dobírka...) stává dražší, než přes pult.
Pokud to není na dobírku, tak klidně může. Aspoň pošťáci, kteří chodí k nám, nechají balík prvnímu šmudlovi, který je ochoten jej převzít (nedávno mi balík předal dokonce kolega z pobočky z druhého konce republiky, který byl u nás náhodou na školení a stál u automatu na kafe), aniž by si aspoň poznamenali jméno. Zvláštní je, že na poště mi nevydali telefon zaslaný na dobírku za asi 6 tisíc, neb jsem měl pouze peníze a ne lísteček, občanku jsem zapomněl v saku v práci.
Protoze posta se chova vubec uplne dementne - dobirku totiz u domu predaji komukoli, kdo z toho baraku vyleze a je ochoten ji zaplatit. Na poste jen adresatovi - ani manzelce/manzelovi ne (pritom je to naprosta kokotina, pokud to zaplati ...)
Podobne to funguje s doporucenym dopisem - ten taky daji komukoli. Jediny co zajisti ze ne, je, ze musi byt do vlastnich rukou.
Pane Hlavenko, cet ste vubec ten clanek, na ktery odkazujete? Reklamace v posledni den zaruky je a BUDE VZDY naprosto koser a nikdo stim nic neudela ani delat nehodla. Co se tyce vraceni ve 14ti denni lhute, tam uz dnes ma prodejce moznost vyfakturovat pripadne poskozeni/opotrebeni produktu (pokud samozrejme nejake je), nikoli ovsem to, ze je produkt rozbalen, protoze (mimo jine) je povinosti prodejce produkt PRED prodejem predvest => rozbalit (a to bez ohledu na to, zda si jej zakaznik nasledne koupi).
Vubec nemluve o tom, ze v 90% pripadu se da odstoupit od smlouvy pro rozpor s kupni smlouvou, nebot prodavajici neuvadi vsechny podstatne parametry zbozi (casto napriklad neni schopen uvest barvu a dodava vsechny barevne varianty jako jeden produkt, coz je ciste jeho problem).
je stejně komfortní jako dobírka neboť pro dobírku musíte na poštu, rozdíl je tedy v ceně - za osobní odběr zpravidla neplatíte nic. U osobního odběru navíc víte, kdy si pro zboží můžete dorazit, u dobírky to nevíte, protože přepravní společnosti (nejen ČP) si jezdí jak se jim chce.
Nejčastěji nakupuji na alfa.cz a právě tam volím osobní odběr - vím, že zboží bude připraveno za 20 minut od objednávky a na odběrném místě je pak vyzvednutí rychlejší než na klasické prodejně (kde bývají neskutečné fronty). Zboží tak mám doma ještě týž den a bylo to rychlejší než čekání ve frontě na poště.
Ad výdejní místa: bavme se o tom, co je na trhu standardní a co výjimečné. Příspěvky typu "autor je idiot, mám to na pobočku Alzy 2 min pěšky" mnoho nepřinášejí. Rovněž se může stát, že jsou případy, kdy "stojím na poště hodinu za důchodci", ale rovněž si myslím, že to má blíž k výjimce než k pravidlu. (Důchodci, když už, stojí u přepážky na důchody, což je jiná než ta balíková).
Kromě toho - v článku jsem to nezmiňoval, mám za to, že to každý ví - lze u většiny eshopů využít službu, která balík dodá až do rukou, tedy nemusíte nikam jezdit. Buď jsou to přepravní služby typu PPL/DPD (atd.), nebo to je i služba u České pošty. Tyto služby měly dříve dost neduhů, ale dnes je to dle aspoň mých zkušeností lepší - především lze dohodnout čas a místo převzetí mobilem (pokud jste v práci atd.). Já mám například u výše zmíněných dopravců zkušenost s velmi přesnou dohodou na čas doručení.
K šikanózním reklamacím. Tady mě trochu připadá, že čtenáři dělají "nevíme co to je", ač je to myslím dobře známé. Zákazník si koupí v eshopu vanu na auto, použije ji na dovolenou k moři, po návratu ji vrátí obchodníkovi. Příští rok to opakuje, až jede zase k moři. Vracení poslední den u digitální techniky: rok a 364 dní výrobek v pohodě užívám, pak vrátím (nějaká závadka se vždycky najde, a když ne, tak se vyrobí, ne?), koupím novější model. Atd. Pokud vám tohle vše připadá férové a výborné, tak vězte, že vícenáklady na těchto pár vychcánků si zakalkuluje eshop do vyšší ceny u výrobků, které platí poctivci.
Dnes jsou e-shopy v tomto silně penalizované proti kamennému krámu. Když v hypermarketu opustíte pokladnu, máte už naprosto minimální možnost zboží později vrátit (s tím, že jste jej převzal, zkontroloval atd.). Provozovatel eshopu je na tom podstatně hůře a těmi účelovými (tj. šikanózními) vratkami trpí.
Plky naprosto mimo. Situace na postach je ruzna, ovsem prevazne plati, ze posta (pokud vubec) dorucuje baliky dopoledne, kdy neni nikdo doma, a casto (velmi casto) i pokud nekdo doma je tak jen rozdava listecky do schranek (lze vyresit fyzickou inzultaci postaka, pak uz si to nedovoli).
O ostatni dopravcich radsi ani nemluve, nebot nejsou schopni dorazit +- 4 hodiny (opakovane, a zdaleka nejen me zkusenosti).
Kameny prodejce je povinen zbozi predvest, a pokud to neudela, tak mate uplne stejne pravo zbozi vratit. 99% marketu vam bez kecu vezme zbozi zpet prave proto, ze moc dobre vedi, ze pripadny spor by nemeli sanci ustat, nebot zbozi nepredvadi.
Ad reklamace, takovou blbost uz sem dlouho necet. Pokud reklamuji posledni den zaruky, tak ma prodejce stejnych 30 dnu na vyreseni reklamace jako kdyz reklamuji prvni den. A je ciste jeho problem ze neni schopen zavadu odstranit, nebot ta zaruka je tu od toho, aby prodejci neprodavali smejd, ktery se za 1/2 roku rozpadne.
nevím na jakou poštu chodíte, ale v mém okolí jsou pošty 3 a během svého života jsem taky všechny 3 kvůli balíku navštívil. U všech pošt byl ten samý problém - fronty. Pošta totiž dnes nesloží jen k poštovním službám, ale je zároveň bankou, úvěrovnou či sázkovou kanceláří a to z ní činí naprosto nestíhající organizaci.
"komfort" doručení až do domu je pak vykoupen:celkem vysokou cenou za toto doručení, která mnohdy zvedne cenu objednávky natolik, že je lepší počkat pár dní a zboží si koupit v kamenném obchodě při běžných nákupech...
Pokud má člověk v dosahu výdejnu e-shopu, nemá podle mne opravdu smysl volit nějakou přepravní službu. Osobní odběr je operativnější a zejména levnější. Neznám podrobné informace o struktuře e-shopových nákupů, ale neumím si představit, že by někdo objednával položku za dejme tomu 200-400 Kč a k tomu ještě dal 100 Kč za dodání (samozřejmě vyjma situací, kdy není vyhnutí jako mohou být náhradní díly) - myslím, že jakýkoliv kamenný obchod bude levnější.
Mimochodem, jak to asi dělají v Číně (DealExtreme apod.), že je odtud doprava všeho včetně takových levných blbinek zadarmo?
Co se údajné "penalizace" e-shopů týče, odpověď je jednoduchá: pokud jejich majitelé nejsou spokojeni, nechť se věnují něčemu jinému, třeba úklidovým službám nebo zemědělství. Jenomže oni raději budou lobbovat za další znevýhodnění "koncového" občana.
Ad výdejní místa: bavme se o tom, co je na trhu standardní a co výjimečné... Důchodci, když už, stojí u přepážky na důchody, což je jiná než ta balíková...
No právě jste dopustil toho, co sám kritizujete. Přepážka na důchody a balíky zvlášť jistě existuje v Praze, Brně, etc. Na poště u nás na sídlišti s cca 25 tis. obyvateli jsou všechny přepážky univerzální, jedna z nich navíc taky přijímá a vydává balíky. Podobné zkušenosti mám bohužel i z mnoha jiných pošt po republice.
"Když v hypermarketu opustíte pokladnu, máte už naprosto minimální možnost zboží později vrátit (s tím, že jste jej převzal, zkontroloval atd.)."
Naprosta kravovina. Zkuste si nekdy do tech hypermarketu tady zajit a neco vratit! Onehda, kdyz jsem vracel zesilovat na antenu, ktery mi nezesiloval, tak jakesi romky predemnou vracely klavesnici do PC. Uspely bez reci jak ony, tak i ja!
No ve většině hypermarketů není nejmenší problém cokoliv vrátit bez udání důvodu (neřeším teď potraviny), ale pokud koupím v Tescu, Globusu, Kauflandu třeba oblečení které nesedí, nikdy nebyl problém. Občas sice některá prodavačka zkouší nějaké řeči, ale stačí se odvolat na jejich vedoucí případně "záruky" co poskytují. Jen to zběžně prohlédnou jestli to není poškozené, rozbité a vždy vrátili peníze.
Jinak u přepravních služeb je to spíš o lidech, i ta pošta se občas snaží, ono taky záleží jaký druh balíků vám doručí. Teď jsem objednával nějaké věci, ráno přišla sms, že během dne přijde obchodní balík, odpoledne volá řidič, že to rozveze a jestli zhruba v tolik můžu, vše bez problémů. Naopak kurýři často jsou úplně vedle sebe, když si dovolím říct že na ně prostě dneska nemám čas. Případně je pak naháním sám autem po městě.
"Jiří Hlavenka je zakladatel společností Computer Press a InternetShops, novinář a autor odborných publikací." Nechápu, proč evidentně vzdělaný člověk plácá takové nesmysly-narážím na odstavec o lékárnách. Kdyby si "pan novinář" napřed ráčil něco zjistit, než o tom napíše. Ale vysvětlení averze vůči komoře a kamenným lékárnám bych viděl v tom "zakladatel InternetShops"- tedy potrefená husa se ozvala? Mimochodem za marži, kterou mají v dnešní době lékárny, by on ani nevylezl z postele. Ani jsem nečetl zbytek článku, protože tento autor je pro mě naprosto nedůvěryhodný. Ale jedná se vlastně o jeho názor a máme tu demokracii, tak proč ne?
Analyzu celeho zdravotniho systemu vcetne toku penez jsem delal pred cca 10 lety (soucast sirsi strategie pro jednoho farmaceutickeho vyrobce) a tehdy byla marze na lecich tusim 27%. K tomu servis od distrubutoru typu zavazeni leku minimalne 1x denne - projevi se v nizsich nakladech na skladovani leku... Od te doby pokud vim (sleduji priznavam jen z povzdali) se situace nejak zasadne nezmenila. Sumasumarum by na tom lekarny nemely byt zrovna spatne:-). A to pomijim fakt, ze jsem nekolikrat zazil ze prijdu do lekarny a reknu chci ten a ten lek a lekarnik mi prinese jiny (drazsi) vyrobek se stejnou ucinnou latkou (bavim se o volne prodejnych lecich) a teprve na mou urgenci mi proda ten co jsem chtel. Spousta lidi na to ale kyvne. Takze lekarenstvi je cisty business reci o tom jak lekarnik poradi apod jsou ve vetsine lekaren jen pusta teorie.
To, co píšete o marži, nebyla pravda ani před deseti lety, natož dnes:
1. Ta marže není marží lékárny, ale marží celého distribučního řetězce.
2. Jde o maximální povolenou marži, ne o skutečně uplatňovanou (kvůli konkurenceschopnosti, například).
3. Časy, kdy byla průměrná marže takhle vysoká, jsou už dávno pryč.
jelikoz mam pres sirsi rodinu moznost do hospodareni lekarny nahlednout a nechci byt prilis konkretni, tak jen orientacne.. jisty vitaminovy doplnek od svycarske firmy c**** prodavany bezne kolem 350kc ma nakup do 100kc (sam ho uzivam a vim ze za 4 baleni platim asi o 30kc vic nez koncak za jedno), v lekarne "michane" smesi jako kapky do nosu, oci, usi, masti, kloktadla atd. jsou pak asi nej kseft a jen odhadem tipuji, ze naklady se nedostanou nad 20% ale mozna spise 10% z prodejni ceny.
Zkontrolujte si údaje. Vitamínový doplňek snad může někdy být prodáván za podmínek, které píšete, ale u IPLP jste absolutně mimo. Naopak jde o tak ztrátovou operaci, že to skoro nikdo nechce dělat. Důvod je jednoduchý, IPLP se prodávají za nákupní cenu, veškerý zisk na nich dělá taxa laborum, která je pro každý typ přípravy pevně určená a rozhodně nepokryje ani náklady na člověka, který to míchá.
Odhady jsou hezká věc, jedna paní povídala taky, zkuste se ale někdy podívat na skutečné údaje za všechny položky celkem a za jejich jednotlivé skupiny zvlášť a zjistíte, že lékárna zdaleka není takové terno, jak to vypadá, když se projdete po centru Prahy. Nebo jinak - v centru Prahy lékárna terno je, jinde už je to horší a třeba na menších městech si typická lékárna na svůj provoz už nevydělá.
Jo a proto se u nás na malém městě (cca 30 tis) drží mraky lékáren, minimálně na každé ulici v centru 2, dále sotva je někde barák s pár ordinacema, tak hned dole taky lékárna. I na místech, kde vše ostatní krachuje (trafiky, obchody s potravinami, elektrem, hadrami) se drží lékárny a hospody. Takže to terno je a ještě dlouho bude.
Tak to se nezlobte, nevím, kdo z rodiny u vás má lékárnu a jak moc Vás interesuje do cenových informací, ale jste úplně mimo mísu. Jestli Vám to, co se běžně prodává kolem 350Kč, Váš rodinný příslušník nabízí za 100Kč, není to možné nijak jinak, než že dostal nějaký "bonus" od dealera a prodal vám ho alespoň za 100Kč. To je tedy rodina:-D
Nicméně marže v lékárně je průměrně cca 20-24%.
Každý tady píše jen o maržích, ale máte vůbec představu, jaké náklady jsou s lékárnou spojené? Jaké platy mají magistry? Pokud je lékárna otevřena víc jak 8hodin denně, už musí mít magistry 2, musí být hlídána zabezpečovací službou, na peníze od pojišťovny čekáte skoro 2 měsíce (fakturace se dělá většinou 1 měsíčně, tudíž když pacient přijde 1.1., lékárna léky pojišťovně vyfakturuje 1.2. a peníze přijdou na konci února), víte, kolik musí lékárna uhradit za prošlé léky? Protože když v lékárně prochází něco, co je pouze na lékařský předpis,nemůže to (jako všichni ostatní) zlevnit a nabídnout, aby se to alespoň prodalo. Distributor už to od lékárny také nevykoupí. A uvedomte si, jak jsou léky na recept drahé. Dále například platba DPH., 2x ročně kontroly sterilizátoru, 1x ročně vah, ..... To všechno jsou finančně hrozně náročné položky. Takže prosím, já chápu, že si každý myslí, že je lékárna ryto a neříkám, že rozjetá lékárna (viz Dr.Max a podobné řetězce, které soukromé lékárny likvidují) neprosperuje, ale každý vidí pouze výdělky, nikdo už si neuvědomuje, kolik to všechno stojí...
Každý tady píše jen o maržích, ale máte vůbec představu, jaké náklady jsou s lékárnou spojené? Jaké platy mají magistry? Pokud je lékárna otevřena víc jak 8hodin denně, už musí mít magistry 2, musí být hlídána zabezpečovací službou, na peníze od pojišťovny čekáte skoro 2 měsíce (fakturace se dělá většinou 1 měsíčně, tudíž když pacient přijde 1.1., lékárna léky pojišťovně vyfakturuje 1.2. a peníze přijdou na konci února), víte, kolik musí lékárna uhradit za prošlé léky? Protože když v lékárně prochází něco, co je pouze na lékařský předpis,nemůže to (jako všichni ostatní) zlevnit a nabídnout, aby se to alespoň prodalo. Distributor už to od lékárny také nevykoupí. A uvedomte si, jak jsou léky na recept drahé. Dále například platba DPH., 2x ročně kontroly sterilizátoru, 1x ročně vah, ..... To všechno jsou finančně hrozně náročné položky. Takže prosím, já chápu, že si každý myslí, že je lékárna ryto a neříkám, že rozjetá lékárna (viz Dr.Max a podobné řetězce, které soukromé lékárny likvidují) neprosperuje, ale každý vidí pouze výdělky, nikdo už si neuvědomuje, kolik to všechno stojí...
Naopak, právě odstavec o lékárnách je asi nejlepší z celého článku a přesně udeřil "hřebíček na hlavičku".
Místo keců by si lékárny měli pořídit svůj shop, když jim to podle nich tolik bere. A ti nepoctivci, co prodávají rádobytabletky, doplńky a podobné zbytečnosti, vždyť v normální lékárně to vypadá stejně.
Naopak by se měla uvolnit pravidla pro prodej léků a běžné věci (volně prodejný sortiment) by měl být na každé benzince, v každém supermarketu. Fakt mě nebaví hledat lékárnu v nějakém zapadákově, když potřebuju třeba ibalgin. Natož někdy o víkendu nebo večer.
Výborná nahrávka na smeč. Víte, že existuje už asi 10 let možnost aby ibalgin a podobné léky prodávala každá benzinka a obchod, který splní DALEKO menší podmínky než lékárna? A kupodivu to za ty marže skoro nikdo nedělá.(vyhrazená léčiva). No a pokud se kolegovi před vámi zdá jako kšeft století, že za umíchání masti, na kterou musíte držet xy surovin, mít vybavenou laboratoř,výroba trvá cca 30 minut
a povolená marže je 0%+asi 25 korun tak k tomu není co dodat .
Ty podmínky znám a nedivím se že to benzinky neprodávají, lékárníci si to hezky ošetřili. Je to zboží jako každé jiné, stačí sledovat datum spotřeby a dodržet skladovací podmínky. takže nějaké "podmínky" a lá ČR jsou zase jen opruz.
Já nemám nic proti lékárnám a lékárníkům aby to nebylo špatně pochopeno. Ale jakmile někdo začne házet nesmyslné argumenty a omezovat trh, tak mi to nedá. Navíc lékárny nežijí z těch mastí, ale právě z toho, co tak vehementně kritizuje ta jejich komora na internetových obchodech - z volně prodejných krávovin, které si lidi do sebe dobrovolně sypou, i když jsou k ničemu. Ale to je zase jiná věc
A vy si myslíte že lékárny mají ty podmínky stejné nebo menší? Ano a dodržení skladovacích podmínek (ověřování teploměrů 1x ročně, monitorování teploty ve skladu, odběr prošlých léků, kusová evidence, dohled a kontroly SUKL...) si zajisté prolobovali lékárníci, kteří se tím musí řídit také :). No a volně prodejné "krávoviny" si přece můžete koupit v každé drogerii a benzince, takže stále nechápu, kde vidíte problém? P.S. No a jestli je to pro vás zboží jak každé jiné, tak jsem zvědavý, co vám řekne pumpař třeba o toxicitě paracetamolu nebo o třezalkovém čaji a antikoncepci. Tím netvrdím, že ve špatné lékárně se nedozvíte taky nic.
Chcete tím říci, že vám nebyli schopni VYDAT či PRODAT 3% PEROXID? Pak lžete, protože ten lékárny běžně nakupují hotový, stabilizovaný, s roční použitelností. Chcete-li říci, že vám nebyli schopni VYDAT či PRODAT JIMI PŘIPRAVENÝ ("NAMÍCHANÝ") PEROXID, máte pravdu, protože by byli blázni, kdyby to dělali ! Museli by mít na skladě 30%peroxid, který má také max.roční použitelnost,z něj to dělat , připravený peroxid by měl použitelnost 2 měsíce a při rozlití do poměrně drahých skleněných lahviček by stál stejně minimálně tolik, co ten hotový. Čili většina pacientů by o něj neměla zájem.
Kdyz vam prijde krabka se zbozim domu, ok, ustril se cas, tahanice s odvozem atd, ale lidi prece obecne aspon obcas radi nakupuji, kouknou druhym do kosiku, nechaji si sami koukat do kosiku a kdyz si u Alzy beru na vydejne veci, taky koukam, co si kdo koupil (jestli by se mi to taky nehodilo) a oni zase koukaji me, coze si panacek prisel vyzvednout. Proste troska se podruzit, doufam, ze u vydejny bude hezka holka a ne nafrnena fuchtle atd. A casto lidi nakupuji v navalu, proste to moc nepotrebuji, ale rychle si to jdu koupit a vyzvednout, nez si to opet rozmyslim :-).
Specifikum "osobního odběru" by se, alespoň co se (ne)dodávek pomocí České pošty pro FO/nepodnikatele, dalo vysvětlit nízkou kvalitou jejich dopravních služeb. Člověk čeká doma jak mantinel, aby mu to přivezli, pak jde se psem ven a pod schody ve schránce (ještě NA CESTĚ VEN, ne na cestě z vycházky) najde papír, že nebyl doma k zastižení... Potom se může sebrat a vesele jet na poštu, kde mu to daný den nedají dřív než v 17:00, jelikož jeho objednávku ten idiot, co mu dal do schánky papírek o nezastižení, vozí stále vzadu v Transitu.
Zřejmě proto je tak oblíbený osobní odběr.
Mohli jsme napsat o tom, jak se Mironet prodával Nayi, ale neprodal se a teď krachuje.
Mohli jsme napsat o tom, kdo teda asi nakonec koupí CZC.
Mohli jsme napsat o tom, jak Kasa/OD nehorázně lžou a podle rejstříku dělají čtvrtinu obratu, který veřejně vyhlašují.
Mohli jsme napsat o tom, jak Alza zase na rejstříku stále nemá nic a co to je za bordel.
Mohli jsme napsat o tom, že Mall je nějak podezřele zticha.
Ale my jsme si řekli ne! My napíšeme blábol a uvidíme, jaká flame se u toho strhne. My si zase šťouchneme do Datartu, který nám kdysi šlápl na kuří oko.
Nemáte tak docela pravdu. Pixmania má proti ČR spíš tak trochu "nevyrovnané", což je dáno tím, jak fungují její dodavatelé - řada z nich je levnější než jejich ekvivalenty v ČR, ale najdou se kupodivu i výjimky, kdy český distributor má ceny dobré.
Já docela vidím do dražší fototechniky (ostatně všechny moje nákupy na Pixmanii byly z této oblasti) a snadno vám najdu jak případy, kdy je výrobek za 30tis u nás o 2 tisíce levnější, ale stejně tak i případy, kdy máte v Pixmanii za 6 tisíc i s poštovným objektiv, který u nás neseženete pod 8 tisíc (to byl můj zatím poslední nákup u nich). Prostě to chce porovnat - když máte zájem o něco, co má Pixmania drahé, tak nakupujte jinde, výhodné věci se ale najdou také dost často.
Co se osvědčilo mně, je udělat si známé v obchodě se zbožím, které potřebujete (samozřejmě majitele, ne prodavačku). Jistě je valná část ze čtenářů Lupy svým okolím považována za odborníky a je s nimi konzultován nákup elektroniky a počítačů.
Takže nakupuju v jednom obchodě poblíž mého pracoviště, párkrát jsem tam přišel se známým a pomohl mu tam nakoupit. Nyní to funguje tak, že si vyhlédnu zboží na netu, zavolám do obchodu, řeknu cenu, kterou jsem si našel a zeptám se, za kolik to umí oni. Až na výjimky u zboží, které jejich velkoobchod nemá, se dostanu pod cenu e-shopu, objednají a druhý den si to u nich vyzvednu. Na revanš jim zase já dohazuju zákazníky.
Samozřejmě nedělám podrazy z falešnými reklamacemi a opět mi vycházejí vstříct - pokud mám já nebo známý problém s komponentem sestavy, např. RAM, diskem, etc. tak tam dovezu jen vadný díl, oni ušetří čas s diagnostikou závady a já si (pokud mají věc skladem, nezamluvenou a vědí, že jejich dodavatel reklamaci řeší výměnou) odnáším rovnou nový výrobek.
Ja na osobny odber nedam dopustit, Sorry ale ked si kupujem vec za 300 - 400 korun nedam dalsiu stovku ceskej poste len za to aby mi 3 dni !!! posielala balik s Prahy 4 na Prahu 4. Pri osobnom odbere mam veci doma v ten sami den ked som to objednaval. Nehovoriac o tom ze vyzdvihnutie zasielky na poste ma stoji radovo viac casu (kludne aj hodinu) nez zastavenie sa na chodove (alza) alebo na hajoch (czc). Takisto nemam chut riesit nejakeho predrazeneho kuriera a dohadovat sa s nim na nejakom case a mieste kde stejne nakoniec nepride. A ak ano tak mi nema vydat. Pokial sa tieto radoby sluzby nezlepsia u mna vzdy vyhra osobny odber.
Ta vydejni mista by obecne vzato nemusely byt spatny napad. Ovsem vyzadovalo by to hustou sit hlavne v mensich mestech (ve velkych ma e-shop jiz vetsinou pobocku) a cenu vydeje nizsi nez postovne a dobirecne. Take by musely fungovat pro vetsinu e-shopu v CR, aby byli schopni predavat velke mnozstvi zbozi vseho druhu. Tezko je by je uzivila smlouva s 1 nebo 2 obchody. Proste univerzalni vydejni misto pro cokolik objednane na netu. Pro zakaznika by byl prinos v nizsi cene dodani a absenci fronty na poste, bez rizika.
Významné procento lidí vyžaduje nějakou službu - fakt.
Racionálním vysvětlením tohoto faktu mě obchodně může zcela významně posunout.
Přístup k vysvětlení: Aplikuji své řešení/zkušenosti/názor která požaduje něco jiného. Vybranou množinu zákazníků prohlásím za idioty a iracionální jedince. Ekonomicky si to oddůvodním "přesnými" čísly.
Na základě této analýzy udělám významné manažerské rozhodnutí a službu upravím.
A přitom Franta-obchodník co mu čouhá sláma z bot, udělá následující primitivní a nemanažerskej počin: "Hele Tondo, proč ty si to vlastně fut vyzvedáváš osobně?"
Jak rozlišovat kopírování a inspiraci u svých projektů, firem? Čtěte zde: http://vb.iconseller.com/2011/08/18/kopirovani-vs-inspirace/
Podle mě má důvod oblíbenosit dobírky a osobního odběru společného jmenovatele - a to je nedůvěra k linii dodavatel-prodejce-dopravce.
Můj primární důvod proč jsem začal nakupovat v e-shopech je možnost VÝBĚRU (ne cena). A ne jen být omezen na pár typových kusů od nějakýho čínskýho no-name, nebo co je v módě. Navíc pokud výrobek v e-shopu nemají na skladě, tak je většinou dodací lhůta 2-3dny. (a procházet několik kamených obchodů, abych našel co chci?? No to je akce na půl dne)
A teď proč výdejové pobočky?
1. ČP rád nemám a když tam občas jdu, tak je tam VŽDY fronta tak na min 15 minut (až hodina!), navíc otvírací doba není optimální (pokud končím v stadartntí hodinu v práci tak to nestíhám). (PPL mi moc nevyhovuje)
2. U výdejových míst nemusíte zbytečně čekat, až se to uráčí pošta dodat, neplatíte nic za poštovné, není problém s tím že vám přijde něco jiného než jste si objednali (např. jiná barva mobilu) a navíc je to o obalové materiály ekologičtější. Návštěva mého oblíbeného výdejního místa prodlouží cestu domů asi o 30minut (pošta celkem na 45min a je nutný dřívější odchod z práce).
3. Jo, u dražších výrobků má smysl prohledávat, ale když jsem si naposled kupoval monitor za 10k, tak jsem si pro něj stejně raději jel na druhou stranu Prahy (ušetřil jsem cca 800Kč oproti bližšímu) do výdejního místa jiného e-shopu.
A co se týká "ekonomické nevýhodnosti" poboček, tak bych řekl, že prodejce je neotvírá na základě toho co je teď moderní...
Prostě se podívá na to kolik dodává výrobků např. do Brna, kolik lidí tam nakupuje s osobním odběrem, kolik toho dodává do Brna a blízkého okolí teď a kolik před rokem když tam žádnou pobočku neměl.... No a pak mu z toho vyjde, že expandovat do všech krajských měst by nemuselo být pro byznys špatné....
To že to opravdu není nevýhodné dokazuje Alza pokrytím 15ti měst + 3 připravuje, CZC má 4 města + 3 připravuje. Zbytek velkých obchodů taky spíš otevírá nové pobočky, než aby je zavíraly...
Osobne nakupuju v nasledujicim poradi:
a) neco hledam => jdu na net
b) nejdu co se mi libi => hledam za kolik
c) vim zakolik => hledam kde to maji skladem
d) vim co, kde a zakolik a tady zvazim, zda totez nebudou mit v lokalnim krame, byt ponekud draz, ale muzu to mit hned.
e) Pokud cenovy rozdil presahne X (rekneme radove stokoruny/10%), tak si objednam a pockam, pokud je cenovy rozdil zanedbatelny, jdu do kramu a koupim.
=> shopu se v kazdym pripade vyplati mit lokalni pobocku, nebot jinak i pokud je levnejsi si jdou zakaznici nakoupit radsi ponekud draz, ale muzou si danou vet odnest hned.
Pokud uz dojde na objednani na dalku, tak vzdy dobirka (samo neplati pro zahranici). Proc? Protoze jinak nemam zadnou paku jak dodavatele dotlacit do dodrzovani terminu dodani (vidim zive jak se dohaduju v cesky bance aby platbu zrusili - v cizine toto udelaji bez kecu a okamzite).
Ještě se k tématu osobních odběrů s dovolením vrátím. Diskuse se stočila popisováním osobních zkušeností - nic proti tomu, pro celkový obrázek je to důležité, nijak je nezpochybňuji, i když sám mám jiné.
Ale podstata věci je: proč je Česko "zemí osobních odběrů"? V žádném jiném státě nebují tak jako u nás, ve vyspělých zemích takřka neexistují. Máme tu nejhorší poštu na světě, opravdu o tolik lepší než pošta v Polsku nebo Maďarsku? Navíc u nás právě tak jako všude jinde v Evropě působí další přepravní služby mimo státní pošty, organizované nadnárodními přepravci, tj. držícími určitý standard.
Nerozumím úplně nadávání na Českou Poštu, když prakticky každý pořádný eshop dává na výběr mezi ČP a (obvykle) PPL. Opět to může být věc osobní zkušenosti, ale mě přepravce PPL volá či posílá SMS s dobou, kdy přijede, a dodrží ji (+- 10 min.), a pokud mě to nevyhovuje, domluvíme se na jiném místě předání - zatím vždy bez problémů. Když to nejde v daný den, domluvíme se na jiný - desetivteřinová domluva, zboží až do domu.
Nastínil jsem myšlenku, že za budováním osobních odběrů u nás je silný konkurenční boj mezi hlavními hráči - ten to zavedl, já musím taky. Zvýšené náklady přebiju reklamou a vyššími cenami.
I pro mě přináší tak velké rozšíření odběrních míst (které stojí prodejce mnoho desítek miliónů Kč ročně!) spíš otázky než odpovědi.
No kdyby volba nebyly asi by se s tim lidi popasovali a vybrali spedici, frontu na ČP ....,
no ale když je možnost volby tak spoléhám na to, že se za své peníze zákazník rozhodne racionálně.
Navíc pokud se jeden ze silnějších hráčů v zahraničí rozhodne oželet část svého zisku a výběrní místa shledá zajímavou konkurenční výhodou, je otázka času než to bude všude, že to vývoj hrne tak, že se jinde platí kartami ( a vlastně v podstatě taky zdražuje to zboží) a nejsou výběrní místa, neříká to, že tady se to dělá blbě, jenom jinak.
Můžu vám říct, že moje zkušenosti s PPL jsou poměrně špatné - někdy volají, někdy ne, ovlivnit čas problém. Fungují docela dobře v případě, že zaplatím předem kartou/převodem a mohu si to pak nechat poslat do práce, kde je stálá recepce, jenže popravdě za těchto podmínek je v pohodě i CPOST. Naproti tomu v případě dobírky jednoznačně preferuji obyčejnou poštu, protože aspoň u nás v Praze mám slušnou míru jistoty, že to oznámení o zásilce dostanu a pak holt zajdu na poštu, kde si chvíli postojím a mám to. Dohnat PPL ovšem občas představuje docela výkon :-((
Ad pobočky - podle mě se to konkrétně Alza docela vyplácí v Praze, kde má kvanta zákazníků, dojezdové vzdálenosti nejsou velké atd. - tam to osloví hodně lidí s přijatelnými náklady. Otázkou by bylo fungování v menších městech, kde bude objem menší, náklady na personál přitom podobné a náklady na dovoz z logistických center v Praze o dost vyšší - tam mám také pochybnosti...